Toon posts:

Mijn PC reboot constant tijdens gamen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is een vreemd verhaal. Ik heb zelf een Geforce 4 Ti 4600 en tijdens het gamen reboot mijn PC aan de lopende hand. Dus heb ik een maat van mij zijn ATi Radeon laten installeren in mijn PC terwijl hijzelf mijn Geforce gebruikt. Dit hebben we anderhalve maand gedaan. Ik kon weer lekker gamen zonder ook maar de minste problemen en nu komt het, hij had zelf ook helemaal niet de problemen die ik had.

Vandaag hebben we de kaarten terug geswitcht. Ik start een partijtje Battlefield 1942 op en 5 minuten later reboot mijn systeem weer. Vervolgens deed ie hetzelfde met een demo van Pro Evolution Soccer 3. Andere games hadden hetzelfde probleem.

Ook heb ik vandaag de allernieuwste geforce drivers geinstalleerd dus daar kan het ook niet aan liggen.

Wie kan dit mysterie oplossen? De test lijkt uit te wijzen dat beide kaarten het perfect doen maar als we mijn geforce terug in mijn behuizing steken dan loopt het aan mijn kant mis terwijl diezelfde kaart bij hem thuis perfect werkte.

Merci.

BM

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Wat voor een voeding gebruik je?

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

voordat dit alles begon heb je toen andere drivers geinstallerd gehad dan de detonators?
Heb je al geprobeert om windows opnieuwe te installeren?
Wat zijn je verdere specs?
meer info graag

• pt0x
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

ja ik heb dit probleem ook met een koude start, ik weet toevallig al dat dit aan mijn voeding ligt dus deze zal ik dan ook moeten gaan vervangen, ik vermoed dat jij dit probleem ook hebt aangezien een TI 4600 ook wat meer stroom drinkt als een Radeon 9*** serie welke ik trouwens wel heb

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 15:46:
voordat dit alles begon heb je toen andere drivers geinstallerd gehad dan de detonators?
Heb je al geprobeert om windows opnieuwe te installeren?
Wat zijn je verdere specs?
meer info graag
Een fresh XP install heeft het nie verholpen. En ik heb altijd detonators gebruikt.

Athlon XP 2000
512 MM ddr ram

Verwijderd

Topicstarter
EXX schreef op 11 november 2003 @ 15:45:
Wat voor een voeding gebruik je?
Hoe zie ik dat gemakkelijk?

bedankt

BM

• djeejdjeej
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-07 09:31
Gewoon ff kijken of er een merk op staat (Antec, Enermax, Q-Tec, etc. of merkloos) en hoeveel Watt de voeding trekt (bijvoorbeeld 250, 300 of 350 W). Dan is het wellicht handig om te weten wat er nog meer allemaal in je PC hangt (harde schijven, cdromspelers, processor, PCI kaarten etc.)

• EXX
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 19:59:
[...]

Hoe zie ik dat gemakkelijk?

bedankt

BM
PC openschroeven en kijken. Meestal zitten er wel stickers op vd fabrikant.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:13
Aangezien je XP hebt heb je misschien wat aan dit stukje uit de SPV FAQ:
Als je computer opnieuw opstart als je een spel laadt/speelt, zet dan de functie “reboot on failure” uit, deze is te vinden in Control Panel => System => Advanced => Settings knopje bij “Startup and Recovery” => “Automatically restart” uitzetten onder het kopje “System failure”. Als het goed is krijg je nu, waar normaal je pc opnieuw opstartte, een BSOD voor je neus. Met de informatie die je daarin vind, kom je op de site van Microsoft meestal al een aardig end.

The devil is in the details.

Verwijderd

Misschien wordt je cpu te warm? Als je je koeler eens schoonmaakt kan dat veel helpen (mijn pc ging ook uit als ik een spel deed, maar dat kwam omdat er een 3cm dikke laag stof op mn koelblok zat :X )

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-07 07:51

t!mP

is inflatie gevoelig

Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 20:26:
Misschien wordt je cpu te warm? Als je je koeler eens schoonmaakt kan dat veel helpen (mijn pc ging ook uit als ik een spel deed, maar dat kwam omdat er een 3cm dikke laag stof op mn koelblok zat :X )
Met die andere videokaart deed ie het ook, dus cpu te warm lijkt me stug.
Misschien wordt je videokaart wel te warm in jou systeem, en heeft je maat airflow oid en jij niet ?

Verwijderd

Waarom is het stug juist omdat hij het met een andere videokaart ook deed? Mijn videokaart was eerst kapot en toen had ik er een geforce2 mx in hangen en daar rebootte hij soms ook door de warmte. Kijken of er een stoflaag op je cpu-koelblok zit kan iig geen kwaad :P

Verwijderd

Topicstarter
MaRc0 schreef op 11 november 2003 @ 20:06:
Aangezien je XP hebt heb je misschien wat aan dit stukje uit de SPV FAQ:
[...]
Dat staat al uitgevinkt maar ik krijg nooit een foutmelding. Mijn systeem reboot gewoon en dan kom i kterug op mijn desktop. Waar kan ik zo'n log terugvinden?

Thanks

BM

Verwijderd

Topicstarter
O ja nog iets. Als mijn PC nog maar net aan is en ik begin meteen te gamen dan loopt het na 5 minuten al meteen mis en beginnen de reboots. Welnu, als ik bijvoorbeeld alleen surf ipv game dan kan ik wel 3 a 4 doorgaan. Dit lijkt toch te verduidelijken dat oververhitting het probleem niet is.

Toch?

BM

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:51
van een beetje surfen word je cpu (eigelijk niet) bijna niet gebruikt... bij gamen word hij full gebruikt, dus verschil is er echt wel...

maar waarom gelijk naar voeding zeuren, als het ook een driver kwestie kan zijn...

zet om er zeker van te zijn eens een temp monitor op om te zien hoe hoog je temps worden... (als je mobo t ondersteund tenminste, maar dat doen de meeste tegenwoordig wel)

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Pagina: 1