Toon posts:

[apache + suphp] 'Premature end of script headers' fout

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een apache 1.3.29 server draaien, en suphp als module geladen.
Suphp lijkt goed te werken maar ik krijg tijdens het uitvoeren van alle php scripts een 'Premature end of script headers' error.
Voorbeeldje:

Ik vraag index.php op van 1 van de virtualhosts:

Accesslog:
xxxx - - [11/Nov/2003:15:27:25 +0100] "GET /index.php HTTP/1.1" 302 231

Suphp log:
[Tue Nov 11 15:27:25 2003] [info] /var/www/xxxx/index.php executed as user test (1001), group small (201)

Errorlog:
[Tue Nov 11 15:27:25 2003] [error] [client xxxx] Premature end of script headers: /var/www/xxxx/index.php

Iemand enig idee wat er fout kan zijn ? Heb suphp al verschillende keren opnieuw gecompileerd, de config gewijzigd, etc.. De oude (gewone) php4 module die eerst geladen was is 100% zeker weten niet meer geladen, dus dat kan het probleem ook niet zijn.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Staat je AddType of AddHandler wel goed?

overigens krijg ik 'm helemaal niet aan de praat; als ik suphp als module invoeg ipv php4, worden mn phps niet meer geparsed, maar dat kan ook komen omdat ik Debian gebruik

[ Voor 14% gewijzigd door HunterPro op 11-11-2003 16:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
yups staan goed..

Verwijderd

Topicstarter
probleem gevonden:

Vergeten dat mn oude php binary nog als module gecompiled was en niet als php cgi... whoeps :D

Suphp werkt nu prima

• HunterPro
  • Niet online
wat voor distributie draai je 'm op? Is het ook mogelijk om Debian hiermee te laten draaien? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai em op slack 9.1
En jah waarom zou ie niet op debian kunnen draaien? Waarschijnlijk moet je dan wel ff zelf sources compilen, ik twijfel of het gaat werken met debian packages.
Hieronder een linkje naar een howto:
http://www.webhostingtalk...ead.php?s=&threadid=35637

• HunterPro
  • Niet online
Ik heb die howto voltooid; ik heb 'm aan mn gewone PHP binary /usr/bin/php4 geknoopt, en het resultaat na het invoegen van de gecompileerde modules in de apache modules map copy'en en met LoadModule aanroepen is, dat PHP files dus niet meer geparsed worden.

Ik zie overigens dat suphp in de requested rij oid (hoe noem je dat bij Debian?) staat; dat wil zeggen dat ze waarsch. bezig zijn aan een package (of er aan denken). Hoe lang duurt zo'n proces meestal dan?

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-04 22:06

igmar

ISO20022

Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 15:32:
Ik heb een apache 1.3.29 server draaien, en suphp als module geladen.
Suphp lijkt goed te werken maar ik krijg tijdens het uitvoeren van alle php scripts een 'Premature end of script headers' error.
Voorbeeldje:
suPHP geeft erg veel overhead, hetgeen te verklaren is door de extra fork()'s en exec()'s. Wil je een versie hebben die ook zonder cgi-bin werkt : www.jdimedia.nl/igmar/mod_suid

Deze versie werkt op zowel Linux als de meeste BSD varianten, niet op Win32 dus :)

• HunterPro
  • Niet online
ik zie nergens in de documentatie van suPHP staan dat je een cgi-bin nodig hebt :? Da's (PHP)suExec, en da's heel wat anders :)

[ Voor 11% gewijzigd door HunterPro op 13-11-2003 16:41 ]

Verwijderd

Hij bedoelt denk ik een cli php build

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
HunterPro schreef op 12 november 2003 @ 23:02:
[...]
Ik zie overigens dat suphp in de requested rij oid (hoe noem je dat bij Debian?) staat; dat wil zeggen dat ze waarsch. bezig zijn aan een package (of er aan denken). Hoe lang duurt zo'n proces meestal dan?
Voordat die in de stable distributie komt kan het wel jaren duren, daar zou ik maar niet op wachten.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• HunterPro
  • Niet online
sebas schreef op 13 november 2003 @ 18:34:
[...]

Voordat die in de stable distributie komt kan het wel jaren duren, daar zou ik maar niet op wachten.
ik draai hier unstable/testing; hoe lang duurt zoiets meestal?

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Misschien nog een intressante link: http://www.debianhowto.de/howtos/en/suphp/

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Pagina: 1