[C + X509] Een printf doen van een X509 cert. in een C prog.

Pagina: 1
Acties:

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32
Hi,

Ik wil een logging stuk maken voor mijn programma. Dit werkt prima, maar ik krijg de certificaten niet in de MySQL database.
Ik wil het liefst het certificaat als volgt weergeven net als:
code:
1
openssl X509 -in /tmp/x509up_505 -text

Dit geeft je een humanly readable versie van een certificaat. Echter heb ik terbeschikking niet de file, maar heb ik:
code:
1
2
X509 *cert;
STACK_OF(X509) *chain

Ik wil dus eigenlijk de hele chain opslaan in de database (note: de database is niet voor de buitenwereld om te bekijken. En de certificaten zijn elk maximaal 12 uur valid met een 512bits key pair; voordat we het in eens over security issues gaan hebben dus...)

Is het mogelijk om met een STACK_OF(X509) of X509 pointer(s) een humanly readable equivalent te krijgen met printf ?

Ik heb google plat gesearched, maar kom niet mijn antwoord tegen in de vele tech. docs.

I've visited the Mothership @ Cupertino

• rig0r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-03-2025
openssl x509 kan dat, dus jij ook :)

De sources van de openssl utility zelf worden met de openssl distributie meegeleverd. Dus als je x509.c uitrafelt zie je hoe je dit moet doen.

• VisionMaster
rig0r schreef op 11 november 2003 @ 17:52:
openssl x509 kan dat, dus jij ook :)

De sources van de openssl utility zelf worden met de openssl distributie meegeleverd. Dus als je x509.c uitrafelt zie je hoe je dit moet doen.
Ok ik heb nu een X509 geprint.
Ik heb nu de chain in de STACK_OF(X509) zitten. Ik kan alleen in de code vinden hoe ik deze moet maken. Maar niet hoe ik iets uit de stack haal.
Iemand ideeen?
Ik kan een X509 * succesvol printen en dus eigenlijk steeds een element uit de stack halen.

• rig0r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-03-2025
Ik dacht dat openssl x509 dat ook deed, iig als ik een gesigned certificate -print dan krijg ik alle bovenliggende certs ook uitgeprint. Misschien doet de openssl utility dat niet via een chain, ik heb me niet in die code verdiept.

• VisionMaster
rig0r schreef op 11 november 2003 @ 19:46:
Ik dacht dat openssl x509 dat ook deed, iig als ik een gesigned certificate -print dan krijg ik alle bovenliggende certs ook uitgeprint. Misschien doet de openssl utility dat niet via een chain, ik heb me niet in die code verdiept.
Ik ben meer mijn eigen util aan het schrijven, omdat dit een odnerdeel is van een groter geheel dat oneveer 1000 maal per minuut moet worden aangeroepen ;)