Toon posts:

[VPN] + SpeedTouch 510v4 = disconnect

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
een jaar geleden heb ik met een speedtouch 510v4 en een win2k servertje een vpn opgezet met iemand anders over het inet. Mijn win2k servertje was de vpn server. In de speedtouch waren de juiste poorten genat.
alles werkte, maar slechts voor een paar minuten. Al snel begon het ADSL sync ledje oranje groen te knippperen en was de complete inet verbinding verbroken.

We hebben toen de hoop opgegeven. Later dat jaar ging me speedtouch ook stuk (piepen enzo) en ik had toen een draytek gekocht.. Die beviel niet, en nu heb ik weer een nieuwe speedtouch 510v4 plus een ge-upgrade ADSL verbinding. Dus wij dachten, tijd voor een nieuwe poging :D

Dus gister eerst me (nieuwe) speedtouchv4 geupgrade met die nieuwe firmware. Daarna weer de poorten genat. En die andere gozer ging connecten. En het werkte weer :) dus wij onze vreugde over MSN-en... tot dat bleek dat de berichies nie aankwamen en me sync ledje dus weer ant knipperen was... verbinding weer verbroken.

Is dit nu een bekend probleem bij die Speedtouchen? Heeft dit maken met het doornatten van bepaalde poorten? Ik bedoel, crasht het modem ofzo? Hij maakt daarna wel automatisch weer gewoon verbinding.

Ik heb dus 2 verschillende speedtouchen gehad met elk hetzelfde resultaat.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Als de sync knippert dan lijkt me dat er eerder iets mis is met de telefoonlijn. Dat zou verklaren ook waarom 2 apparaten hetzelfde doen.
Hangt hij direct er achter of gaat het signaal via een oerwoud van kabels naar je modem? Mijn speedtouch510 (met de laatste firmware) werkt 24/7 zonder problemen.

[ Voor 24% gewijzigd door -=bas=- op 11-11-2003 14:49 ]

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al bijna een jaar lang adsl zonder problemen (behalve dan die piepende speedtouch en dat mijn draytek te weinig connecties trekt voor me mule). Maar ik heb echt nooit disconnects of zoiets... Als ik wil dat ie de sync verliest, dan moet ik iemand naar me vpn server laten bellen zeg maar.

mijnes werkt dus ook 24/7 verder

Extra info: We maken gebruik van pptp en ik nat dan ook het protocol nr. 47.. zou het hiermee te maken hebben?

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er mensen die een vpn servertje achter hun speedtouch 510v4 hebben? Hebben zij nog speciale dingen moeten doen?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik ben degene die inbelt op Tijz zijn VPN server.

We hebben allebei ADSL by KPN, allebei nooit problemen met verbinding, daar gaat het niet om. We hebben allebei het Speedtouch 510 modem, dus het heeft geen nut als ik de host zou zijn.

De vraag is concreet: WAAROM reset de modem/router tijdens een goed gemaakte VPN?
Dus waarom heeft de 510 moeite met VPN en wat kunnen we er tegen doen?
De VPN is via PPTP protocol uiteraard.

Inmiddels blijkt het met NAT te maken te hebben, maar daar heeft de 510 met andere applicaties (bijv. p2p) nooit moeite mee.

{signature}

• Cs_Alpha
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-07 11:00

Cs_Alpha

Dus...

Dit exacte probleem heb ik ook al sind's ik ADSL heb, ook met twee verschillende Alcatel 510 v4's... hebben jullie inmiddels al een oplossing kunnen vinden?

• Tukk
  • Laatst online: 10-08 15:37

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Cs_Alpha schreef op 06 februari 2004 @ 13:44:
Dit exacte probleem heb ik ook al sind's ik ADSL heb, ook met twee verschillende Alcatel 510 v4's... hebben jullie inmiddels al een oplossing kunnen vinden?
Je had dit probleem ook in Alcatel 510i problemen topic kunnen posten.

Die posts hierboven zijn redelijk oud, er is sindsdien nieuwe formwares uitgekomen.
Welke heb je nu?

[ Voor 3% gewijzigd door Tukk op 06-02-2004 13:49 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

Topicstarter
wij hebben de problemen met de nieuwste firmware ook..
Onze oplossing workaround is dat ik me draytek aansluit op het moment van we gaan vpn-en (generals bijv.)

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

ok, je hebt dus formware versie 4.2.5.0.0 ?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

Topicstarter
ik kan het exact versie nummer nu niet achterhalen (ik zit op me werk)
Maar volgens mij is het de nieuwste, of er moet er dit jaar nog 1 zijn uitgegeven.
Kep die R4.2 firmware. -> de hele layout is veranderd en er zijn wat extra instellingen bij.

Ik hoopte ook dat die firmware upgrade het probleem zou oplossen.. maar helaas.

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ik denk dat je dan 4.2.3.0.0 hebt, het is het proberen waard om naar 4.2.5.0.0 te gaan.

• Cs_Alpha

Cs_Alpha

Dus...

Dat wil ik wel, maar die kan ik niet vinden. versie 4.2.3 wordt ondersteund door KPN, versie 4.2.5 kan ik nergens vinden tussen de firmwares van KPN.

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

uit: Alcatel 510i problemen topic
lSltAlKeR schreef op 02 februari 2004 @ 20:42:
[...]

Probeer firmware 4.2.5.0.0 eens. Anders terug flashen naar vorige firmware (4.0.2.0.0 waarschijnlijk) Tevinden op bijgeleverde speedtouch cd-rom. Misschien zelfs nog ouder. (4.0.0.9.0) mag je mij die gelijk mailen :) Effe kijken wat daar anders is met telnet in de firewall rulez.

Op http://www.dslsupport.co.uk/st510.asp is in ieder geval die firmware te vinden met de Command Line Interface Telnet Guide .

Die firmware werkt hier gewoon op het KPN netwerk. Misschien dat die wel werkt met Kerio ik weet het niet.

• Cs_Alpha

Cs_Alpha

Dus...

Dit zegt toch niets over of die firmware door KPN ondersteund wordt? Hij werkt inderdaad wel, maar dit lost het probleem ook niet op. Ik heb nu 3 verschillende firmwares geprobeerd.

• Voutloos
  • Niet online
Inmiddels hebben we idd allebei de 4.2.3 versie.

Ik wil wel de 4.2.5 gaan flashen hoor.

En Cs_Alpha, ik denk dat je er wel veilig van uit mag gaan dat de ondersteuning niet minder wordt bij een nieuwere versie.

offtopic:
En inmiddels wisselt Tijz dus van modem, bovendien ga ik mijn opstelling ook helemaal veranderen binnenkort...

[ Voor 22% gewijzigd door Voutloos op 07-02-2004 12:17 ]

{signature}

• Cs_Alpha

Cs_Alpha

Dus...

Nou... ik geef de moed een beetje op met die Spedtouch. Ik ga denk ik een Draytek kopen.. waarom beviel die niet eigenlijk?

Verwijderd

Topicstarter
ik maak gebruik van de p2p client emule en die maakt onwijs veel (zo'n 200-300 op mijn ADSL verbinding) connecties naar andere emule clients.. De draytek kon er echter maar 100 aan zonder dat de internet verbinding instortte... Met de speedtouch zit moeiteloos op een gemiddelde van 300... Alleen vpn werkt dan weer niet :P

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
EVentueel kan je nog kijken naar een Speedtouch 610 daar zit VPN in.

Ik zelf gebruik winroute achter m`n speedtouch 510 en hiermee kan ik wel gewoon VPN`en naar m`n server. Dus zet eens een router achter je speedtouch (laat je server nat spelen ) en kijk dan nog eens.

Mijn modem staat dus op dhcp spoof.

• Cs_Alpha

Cs_Alpha

Dus...

Ik heb het nu denk ik dan toch voor elkaar. Ik heb de VPN machina als default server ingesteld. Het enige waar je daarbij goed op moet letten is natuurlijk goede firewall settings. Mijn collega heeft nu al 24 uur non-stop een VPN verbinding...
Pagina: 1