Silent PC

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:50
Ik wil graag mijn pc in mijn huiskamer wat stiller maken. Nou heb ik op het moment een paar zeer luidruchtige onderdelen in mijn computer zitten. Namelijk:

Standaard 300 watt voeding die zeer luidruchtig is
5,25" Cooling Bay 2x90mm Fan
Asus V7700 (GF2 GTS) 32mb met een heel klein fannetje
HD Cooler met 2 luidruchtige fannetjes

Nou wil ik deze onderdelen graag vervangen door de volgende:

Thermaltake Silent PurePower 300W PFC w0002re
Zalman; ZM50-HP Noiseless VGA Heatsink+Heatpipe
Zalman; Hard Disk Heatpipe Cooler

Nou zit ik met het volgende probleem want ik weet niet of die videokaart koeler wel past op die videokaart van mij. Ik heb verder nog een zalman processor koeler die muisstil is. Nou was het plan dat ik de Cooling Bay er uit laat en de nieuwe onderdelen er in ga zetten, tevens heb ik ook nog een enermax fan die regelbaar is. Zal mijn pc door deze aanpassing nou veel stiller worden? En past de Zalman ZM50 op mijn vga kaart?

Kijk hieronder voor de overige spec's
http://www.tweakers.net/gallery/75343/sys

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-02 17:53

Tjark

DON'T PANIC

Is een Ati 9200 niet sneller dan GF2? In dat geval zou je beter voor 50 euro een 9200 kunnen kopen, want die zijn passief gekoeld. Ben je iig van je videokaart probleem af.

*insert signature here

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Die GF2 GTS kun je ook met een wat normaler koelblok passief koelen hoor. Een grote chipsetkoeler bijvoorbeeld. Die ZM50-HP is een beetje overkill, en of ie past is maar afwachten.

🖥️ | 🚗

• Appie Heijn
Hmz daz nog niet eens zo'n gek id van die videokaart. Trouwens als je je GF2 GTS overclockt draait die van mij dezelfde benchmark als de GF3. Allleen die speciale GF3 functie's heeft ie niet.

Maaruh die ATI is sneller dan die van mij als ik het goed begrijp? :)

• Passievrucht
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:00

Passievrucht

swarma

jah als het goed is wel :o

Steam id is passievrucht \\ Xbox Live GT: Meneer Passievrucht

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Die zalman hdd koeler is om te koelen en niet om hem stiller te maken.
JE kan beter zo'n ophangsysteem met rubberen elastieken nemen, die nemen veel herrie weg omdat de trillingen niet doorgegeven worden.

Ipv zo'n dure houder (25 euro) kan je ook gewoon heel dik elastiek nemen. Dat werkte bij mij uitstekend.

Senile! Senile Oekaki

• Buzz_NL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-02 15:26
misschien moet je investeren in Watercooling

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Een zalman voeding (300 watt) vond ik persoonlijk nog erg luidruchtig, ondanks dat hij verkocht wordt als super stil. Ik weet niet hoe het met Enermax zit, maar je kan het beste het even controleren bij iemand. Dia zalman voeding was echt een miskoop (qua geluidsreductie).

Senile! Senile Oekaki

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:09

MikeWazowski

Look into my eye

Mijn V7700 heeft ook een Zalman ZM80-HP en werkt en past perfect. Let wel op dat je de 80 neemt, de 50 is alleen voor MXen.

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-07-2025

snooze

kinda busy atm.

die zalman hd koeling is volgens mij ook ter vervanging van de hd fannetjes :X
lijkt mij tenminste

weet iemand nog een leuke signature?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik heb hier een Enermax 350 watt voeding en die kan ik je zeker aanraden
er zit een draaiknopje op de achterkant waarmee je de fan kan regelen, en ik heb em iets boven de laagste stand staan

wat in mijn systeem de meeste herrie maakt is 1 fan op 7 volt die voor de hdd's is
heb verder watercooling voor cpu en gpu, dus van die geluiden heb ik gelukkig geen last meer

als je nog ergens een oude heatsink hebt liggen kan je die op je GF2 doen, die kaart kan je makkelijk passief coolen

• Tjark

Tjark

DON'T PANIC

_bas_ schreef op 11 november 2003 @ 14:51:
Die zalman hdd koeler is om te koelen en niet om hem stiller te maken.
JE kan beter zo'n ophangsysteem met rubberen elastieken nemen, die nemen veel herrie weg omdat de trillingen niet doorgegeven worden.
Van wat ik net even zag op de zalman site is dat die HD cool systeem meteen ook een rubberen ophanging heeft om je schijf op een 5,25" plaats te zetten. Dat gaat dan wel de vibraties tegen _en_ het koelt.
Ipv zo'n dure houder (25 euro) kan je ook gewoon heel dik elastiek nemen. Dat werkte bij mij uitstekend.
Dat kan ook, maar controlleer regelmatig de elastieken: door ozon/oxidatie wordt rubber broos en kan het breken. Niet leuk als je een keer je kast verplaatst en je hoort "kadoink". :)

*insert signature here

• Appie Heijn
Nee ok maar die zalman HD koeler maakt geen lawaai. Ik koel mij 120gig liever wel aangezien ik een vrij hoge case temp heb.

Waterkoeling is voor mij geen optie vanwege de hoge kosten. Ik heb geen compleet waterkoeling set voor onder de 150 €.

Is http://www.tweakers.net/pricewatch/69876?Landfilter=Benelux niet een goede keus ?

• Tjark

Tjark

DON'T PANIC

TS: wat je ook kan doen is een Antec Sonata piano kast kopen: uitgerust met een 12cm fan, antec silent 380w voeding met temp gestuurde fan en HD bevestigings plaatsen met rubberen nokjes tegen vibraties. Kast kost wel 120-130 euro, maar das wel met voeding en de kast ziet er nog eens slick zwart uit wat wel metjes is voor in de woonkamer (mits je die 2 blauwe ledjes niet aansluit :) )

*insert signature here

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Waarom vervang je de fan in de voeding niet door een papst, eventueel op 5/7v?

• Appie Heijn
pisart schreef op 11 november 2003 @ 15:06:
Waarom vervang je de fan in de voeding niet door een papst, eventueel op 5/7v?
Heb ik niet zulke goede ervaringen mee, aangezien dit een super goedkope voeding is zal die niet echt stabiel meer zijn na het plaatsen van een andere fan waarschijnlijk.

• Appie Heijn
TjarkVerhoeven schreef op 11 november 2003 @ 15:06:
TS: wat je ook kan doen is een Antec Sonata piano kast kopen: uitgerust met een 12cm fan, antec silent 380w voeding met temp gestuurde fan en HD bevestigings plaatsen met rubberen nokjes tegen vibraties. Kast kost wel 120-130 euro, maar das wel met voeding en de kast ziet er nog eens slick zwart uit wat wel metjes is voor in de woonkamer (mits je die 2 blauwe ledjes niet aansluit :) )
Maar komt mijn VGA kaart en HD koeler met de huidige koeling er dan niet overheen te schreeuwen. Lijkt mij dat als je een stille kast hebt maar wel luidruchtige onderdelen hebt dat het dan weinig suc6 heeft.

Trouwens nog even ter verduidelijking. Ik heb op dit moment zo'n 125 euro's uit te geven. Mam's betaald >:)

Verwijderd

Volgens mijn informatie zijn Vantec voedingen superstil, stiller dan Enermax en Zalman.
En hun ventilatoren zijn los te koop, dus ga ik binnenkort proberen mijn voeding zo stiller te krijgen.
http://www.vantecusa.com/ (leuke fan-controllers ook op die site.
Ik zag o.a. de ST8025L die 21db stil !!! en kost in NL 17,50 euro. (http://www.spacepromotion.nl/index.php?pnr=04&lvc=6).

De allerstilste voedingsventilator is de Papst 8412N/2GL en die is 12 decibel !!! :Y)
(http://www.spacepromotion...ex.php?pnr=05&product=232 / 15 euro, alleen de luchverplaatsingsfaktor is niet zo hoog, nix voor overklokkers).

Kortom, geen dure voeding kopen, oude openschroeven en fan vervangen?

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Appie Heijn schreef op 11 november 2003 @ 15:04:
Waterkoeling is voor mij geen optie vanwege de hoge kosten. Ik heb geen compleet waterkoeling set voor onder de 150 €.
Moet je toch eens langskomen bij => Thermaltake Aquarius II Cooling Deeltje 3 WC voor onder de 100€ :)

Instagram / YouTube

• Appie Heijn
aramdin schreef op 11 november 2003 @ 15:16:
[...]

Moet je toch eens langskomen bij => Thermaltake Aquarius II Cooling Deeltje 3 WC voor onder de 100€ :)
Tnx voor de tip ik zal het us even doorlezen. Ik was er al vanuit gegaan dat waterkoeling toch te duur werd vandaar dak het niet tegen ben gekomen.

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 15:14:
Kortom, geen dure voeding kopen, oude openschroeven en fan vervangen?
Wilt hij niet doen, geen goede ervaring mee:
Appie Heijn schreef op 11 november 2003 @ 15:09:
[...]

Heb ik niet zulke goede ervaringen mee, aangezien dit een super goedkope voeding is zal die niet echt stabiel meer zijn na het plaatsen van een andere fan waarschijnlijk.

• Appie Heijn
pisart schreef op 11 november 2003 @ 15:22:
[...]

Wilt hij niet doen, geen goede ervaring mee:

[...]
Tnx :P

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-02 21:15
die zalman hd koeler heb je alleen wat aan als je een GOEDE airflow hebt.. het ding zelf koelt NIET !
*ik heb en 1 dag in mn pc gehad, ligt nu in zn doosje te wachten tot ik em terugstuur naar de winkel*

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
Zo'n Zalman koelt wel iets maar idd niet veel. Ik snap het ook niet dat ze wel heatpipes hebben maar die gaan nergens naartoe :? Hadden ze net zo goed ff een heatsink op kunnen plaatsen want heatpipes zijn alleen voor warmte-transport. En als je een stille voeding wilt dan zul je zelf aan de slag moeten aangezien er nouwelijks voedingen zijn die van zichzelf stil zijn. Zelfs die Zalman voedingen van 300 en 400 maken nogal wat herrie.

• Appie Heijn
Snap van dat hele topic geen 1'ne hol :S

Kan iemand het mij misschien uitleggen.

Ik heb een standaard kast met een standaard voeding. Ik kan daar natuurlijk mijn enermax fan inzetten en een zalman pc koeler fan voor de case gebruiken. Past dat setje wel in mijn kast dan? Of moet je daar zo'n aso grootte thermaltake of aopen bigtower voor hebben?

Alleen ik heb geen zin in om elke maand die vloeistof bij te vullen. Is dat nog steeds zo. Heb namelijk op wintelco site gelezen dat er een vernieuwde pomp geleverd wordt

• _Dune_
  • Laatst online: 18:10

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik snap niet dat men de Zalman voedingen niet stil vindt ik heb genoeg voedingen gezien, maar de 400 Watt Zalman die nu mijn nieuwste projectje aandrijft is nauwelijks te horen de fan van de ATI Radeon 9700 Pro overstemt hem met gemak en een andere 8cm fan in mijn behuizing. Als je een systeem hebt waar verder weinig andere fan's in zitten kun je met zo'n zalman een mooi stil systeem maken.

De Zalman voedingen horen zeker wel bij de stillere voedingen.

De HDD koeling van Zalman heeft natuurlijk enige lucht stroom nodig, maar dat heb je ook nodig bij een harddisk zonder koeling. De heate-pipes moeten hun warmte ook weer ergens aan kwijt kunnen en dat gaat nou niet aan stil staande lucht, ja in zovere totdat de lucht opgewarmt is. Het voordeel is alleen de lucht stroom hoeft niet zo groot te zijn dus je kunt een 8cm fan die de schijven moet koelen b.v. makkelijk op 5 Volt zetten. (als je begrijpt wat ik bedoel) Of natuurlijk geen fan als de voeding voor een kleine lucht stroom door de behuizing zorgt.

:: @topic starter : antwoord op je laatste vraag, je kunt idd de fan van je huidige voeding proberen te vervangen. En als je bijvoorbeeld een 8 cm Zalman fan voor koeling van rest van je systeem gebruikt hoeft dat niet veel geluid te produceren.

Maar wat bedoel je met zalman pc koeler fan, bedoel je daar gewoon een 8 cm fan mee ? die je misschien op 5 Volt laat draaien ?

[ Voor 18% gewijzigd door _Dune_ op 11-11-2003 17:01 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Ik heb dag en nacht een server draaien in m'n slaapkamer, gewone miditower. Als voeding heb ik een exemplaar gepakt wat ik nog had liggen van een Aopen H600A kast. Deze heeft 1 12cm fan en is _echt_ stil.

Dat in combinatie met een passief gekoelde PII350 en Liquid bearing Maxtor geeft mij perfecte downloads én een goede nachtrust. ;)

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 23:24

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

voeding fan op 7V werkt prima, als je lef hebt 5V is proberen dan hoor je em echt niet meer.

trouwens kunnen veel videokaarten met een flinke heatsink ook gewoon passief gekoeld zijn.

als je een beetje caseflow hebt en geen ibm harddisks is het niet nodig om ze te koelen volgens mij.

• Appie Heijn
Neuh heb een 120 GB Maxtor. Dom van me om zo'n schraper cooler er bij te kopen want nu maakt ie nog meer lawaai dan eerst. Die coolerbay draagt ook een aardig steentje bij samen met de voeding. Heb alle fans eens stilgezet op processor en vga na, toen was ie acceptabel stil :D Naja komt er op neer dat het volgens mij maar een watercool setje wordt i.c.m. met aanpassing van de voeding en verwijdering van wat fans :+

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-11-2025
Een Maxtor wordt niet echt heet (mijn 120 staat standaard rond de 30), anders is waterkoeling een oplossing. Zie bijvoorbeeld deze gozer zijn oplossing:
http://www.zerofanzone.co...=liquidbarracudaiv&page=1

Digital Media Junkie

• Appie Heijn
Daz niet verkeerd :D ook nog wel vrij simpel te maken volgens mij :*)

• pretorian_nl
Ik ben ook van plan zelf HD koelers te maken, maar moeilijkste is aan mooi koper komen...

Digital Media Junkie

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Waterkoeling is overkill en duur(sowieso €100). Hou het gewoon op lucht.
En zo'n passief koelblok is wel stil, maar je zult alsnog een luchtstroom nodig hebben om de warmte af te voeren de kast uit. Een paar stille casefans bijvoorbeeld.

🖥️ | 🚗

• pretorian_nl
Waren trouwens al eerder topics over dit onderwerp:

Geruisloos systeem?

Geluidsdemping-Theorie voor houten kast./

Digital Media Junkie

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
kutkip schreef op 11 november 2003 @ 15:36:
Zo'n Zalman koelt wel iets maar idd niet veel. Ik snap het ook niet dat ze wel heatpipes hebben maar die gaan nergens naartoe :? Hadden ze net zo goed ff een heatsink op kunnen plaatsen want heatpipes zijn alleen voor warmte-transport. En als je een stille voeding wilt dan zul je zelf aan de slag moeten aangezien er nouwelijks voedingen zijn die van zichzelf stil zijn. Zelfs die Zalman voedingen van 300 en 400 maken nogal wat herrie.
die heatpipe verplaatst de warmte snel van onder(core) naar boven dus dat je ook de bovenste plaat gebruikt.

ps. ik ben geen vertegenwoordiger hoor :+

• tisloafp
  • Laatst online: 29-01 13:56
Zelf heb ik precies dezelfde videokaart en ik vond hem ook veel te luidruchtig. Ik heb er daarom een heatsink van een simpele coolermaster CPU-koeler opgezet.

Kosten: €6,-
Geluid: 0,0

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tisloafp/pc/plaatjes/vk_schuinb.jpg

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-02 23:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zoiets heb ik ook met mijn radeon 7200 gedaan, dat kutkeffertje heb ik er met een waterpomptang afgetrokken en ik heb er een afgezaagd P1 koelblok opgelijmd en dat werkt hier vooralsnog al 6 maanden (ook in de hete zomer) helemaal goed :).
_Dune_ schreef op 11 november 2003 @ 16:58:
Ik snap niet dat men de Zalman voedingen niet stil vindt ik heb genoeg voedingen gezien, maar de 400 Watt Zalman die nu mijn nieuwste projectje aandrijft is nauwelijks te horen de fan van de ATI Radeon 9700 Pro overstemt hem met gemak en een andere 8cm fan in mijn behuizing. Als je een systeem hebt waar verder weinig andere fan's in zitten kun je met zo'n zalman een mooi stil systeem maken.
Ja dus omdat jouw videokaart dermate herrie maakt dat ie de voeding overstemt, betekent niet dat de voeding helemaal stil is :). Het doel is simpel: "geen geluid". Een zalman voeding voldoet daar niet aan, dus moet je op zoek naar een benadering van dat ideaal, een Nexus benadert dat bijvoorbeeld meer dan een zalman (een zalman hoor je heel duidelijk als je een echt stil systeem hebt, dus geen 8cm casefan en een mini-fan op je GPU)
:: @topic starter : antwoord op je laatste vraag, je kunt idd de fan van je huidige voeding proberen te vervangen. En als je bijvoorbeeld een 8 cm Zalman fan voor koeling van rest van je systeem gebruikt hoeft dat niet veel geluid te produceren.
Dat moet je IMO dus gewoon nooit doen, die voedingen zijn geen hoogrendementsvoedingen zoals de Zalman en Nexus wel zijn, die kunnen dus heel licht gekoeld worden. Een no name voeding zit niet voor niets een blazende fan in. Ik zou het risico in elk geval nooit meer nemen (ik heb het ook gedaan een tijd) en gewoon een nette echte stille voeding kopen.

[ Voor 77% gewijzigd door JvS op 13-11-2003 09:07 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-02 16:35

TiMMieJ

PSN: Orixez

Ook al in een ander topic @ C&E gepost maar post het hier nog maar een keer aangezien ik nog geen antwoord over de HD resonantie. Ook hoor ik bovenop het onderstaande verhaal mijn diamondmax 9 heel af en toe fluiten alsof deze uit balans is ofzow maar daar kan je denk weinig andere dingen aan doen ivm budget.

Zelf ben ik nu ook een beetje bezig met het stil maken van mijn case.
Ik heb nu even een leen mobo maar eerdaags komt mijn eigen a7v8x weer terug.
Dan monteer ik ook weer even mijn Alpha pal 8045 weer netjes op de cpu!
Hier zit een papst 80 mm op die voluit 31Db doet maar op 7V volgens mij een heel stuk stiller is.
Nu werk ik met een coolermaster @ 7V en dit werkt aardig echter hoor ik mijn pc wel blazen.
Dit ligt of aan mijn antec voeding (340W) of aan die coolermaster. Hier kom ik eerdaags snel genoeg achter natuurlijk.....

Nu had ik alleen nog een vraagje over mijn harde schijven.
Deze zitten nu in een Casetek kast (thermaltake xaser kloon) met de plastic montage brackets vast. Isoleren deze dan ook vibraties die je hebt met harde schijven ?
Of werkt deze ze in de hand ? Moet ik hier anders rubbertjes tussen doen of iets dergelijks?
Ik kan er wel al mee slapen op 3m afstand maar het kan stiller voor mijn gevoel. Ik ga alleen geen geld uitgeven aan enorme kostenposten ivm de recente aanschaf van mijn turbo mobiel.

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
je kan je wd schijf nog stiller krijgen door accoustic managment aan te zetten (als het al niet aan staat)

Het werk dmv een bootflop en een proggie genaamd amset.exe, te halen vanaf de maxtor site (werkt ook op wd schijven als het goed is)

De maxtor schijf die ik heb (diamondmax plus9) is in de stilste stand ook echt stil en als ik AM uit zet "ratelt" hij als het ware. Try it out

Instagram / YouTube

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-02 16:35

TiMMieJ

PSN: Orixez

ik heb het gevonden zal het vanmiddag even proberen en post mijn bevindingen dan !

• Appie Heijn
TuRk schreef op 14 november 2003 @ 10:14:
ik heb het gevonden zal het vanmiddag even proberen en post mijn bevindingen dan !
En wat zijn je bevindingen?

Trouwens mocht je je kast d.m.v. een 8mm koeler willen koelen, koop dan een Enermax die regelbaar is. Deze heb ik ook en ben er zeer te vreden over. Tis jammer dat ik alleen een outtake 8mm er in kan hebben anders had ik er aan de voorkant ook 1 geplaats. Als ik mijn coolers allemaal los trek en mijn voeding met een pen even stil zet hoor ik hem echt niet op 2 meter afstand :*)

[ Voor 51% gewijzigd door Appie Heijn op 17-11-2003 08:57 ]

Verwijderd

Appie Heijn schreef op 17 november 2003 @ 08:53:
En wat zijn je bevindingen?

Trouwens mocht je je kast d.m.v. een 8mm koeler willen koelen, koop dan een Enermax die regelbaar is. Deze heb ik ook en ben er zeer te vreden over. Tis jammer dat ik alleen een outtake 8mm er in kan hebben anders had ik er aan de voorkant ook 1 geplaats. Als ik mijn coolers allemaal los trek en mijn voeding met een pen even stil zet hoor ik hem echt niet op 2 meter afstand :*)
die knoppie om de toeren te regelen.... wat ik me afvroeg: als je het te laag zet en je maakt de puter stressed. wat gebeurd er dan?

ze zouden eigenlijk een voeding moeten bouwen die kijkt naar de temperatuur vind ik, is het heet ff harder blazen, is het al koeler? zachter blazen...... of bestaat dat al :?

• Bliep
  • Laatst online: 10-01 16:07
sweex 400 let's go aaaaallll the way _/-\o_ _/-\o_

Echt, is muis stil ik heb 'm ook, maar mn radeon 9700 koelertje maakt veel lawaai })

edit:
450 wat ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Bliep op 26-11-2003 06:55 ]

Verwijderd

Ben ook bezig met mijn PC wat stiller te maken ,ik heb eerst geprobeert om me Enermax voeding stiller te maken door er Papst fans in te doen maar dat was geen succes,de fans zijn stiller dan die van Enermax als ik ze in me hand hou maar als ik ze in de voeding schroef maken ze veel meer lawaai,waarschijnlijk vibraties en ga daarom ook Fan Isolators bestellen zodat er geen contact meer is tussen fan en behuizing.
Nu heb ik alleen nog de 92mm fan in me voeding zitten en aangesloten op de connector van de 80mm die temp gestuurd wordt,de 80 heb ik eruit gelaten en de voeding is heerlijk stil.
Verder een Papst 120mm front intake fan op 7V en een Zalman CNPS7000A op 1850 toeren(7-8V).
Het enige wat ik nu nog echt duidelijk hoor is m'n IBM 120GXP harddisk waarvan ik dacht dat deze stil was,het geluid is hetzefde als een fan dus geen geratel.
Ik heb wel met IBMtool het acoustic management op de stilste stand gezet maar dit scheelde niks,tenminste niet hoorbaar.
Dus als laatste misschien toch maar weer geluidsdempingsmatten van de Gamma in me kast doen,ik heb dit al eerder in een andere kast gedaan en beviel goed.

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
willy83 schreef op 13 november 2003 @ 08:44:
[...]

die heatpipe verplaatst de warmte snel van onder(core) naar boven dus dat je ook de bovenste plaat gebruikt.

ps. ik ben geen vertegenwoordiger hoor :+
Ik had het over de hd koeler niet de vga koeler :)
Pagina: 1