Toon posts:

txt naar Excel converteren.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil van een logbestand van een telefooncentrale (Panasonic TDA200) een Excel-bestand gaan maken om gesprekken te kunnen filteren.

Nu gooit de centrale een gewoon schema op de schijf als .txt file. Het heeft wel netjes rijen en kolommen. Ik wil dit nu eigenlijk naar een Excact werkblad exporteren.

Kan dit?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Tuurlijk :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

je bedoelt importeren van een .txt naar een .xls. Ja dat kan met de standaard import functie van excel.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
is het tabgescheiden, dan gewoon extensie veranderen naar xls dan pakt excell hem al. Of gewoon in excell op F1 drukken en importeren intypen.

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Gomez12 schreef op 11 november 2003 @ 14:37:
is het tabgescheiden, dan gewoon extensie veranderen naar xls dan pakt excell hem al. Of gewoon in excell op F1 drukken en importeren intypen.
Niet moeilijk doen ;) Gewoon Excel starten, openen, en de import-wizard start automagisch, kiezen voor space- (of tab-)delimited en klaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Milly op 12-11-2003 11:12 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Milly schreef op 12 november 2003 @ 11:11:
[...]

Niet moeilijk doen ;) Gewoon Excel starten, openen, en de import-wizard start automagisch, kiezen voor space- (of tab-)delimited en klaar.
Ik snap ook niet dat mensen het niet eerst proberen, voordat ze een topic plaatsen :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Milly schreef op 12 november 2003 @ 11:11:
[...]

Als die niet automatisch start (kan gebeuren) kun je Data, Text to columns inzetten en dan krijg je een vergelijkbare optie te zien.
Pagina: 1