Ik wil dus een bootable CF kaart hebben . USB card reader en bios ondersteunen ..
Ik heb een CF kaart van 48 Mb...
Nu is er een linux distro uit http://www.damnsmalllinux.org/ die daar op zou kunnen passen.. Nou wil ik het een en ander gewoon het liefst via windows 2000/xp doen.
Wat heb ik gedaan om het werkend te krijgen...
*Search gebruikt.. nergens duidelijk stappenplan te vinden dat werkt..
*Inhoud (Knoppix en boot.img bestand) van iso kopieren lukte niet...
*Met Rawrite2.exe in de weer om boot.img te kopieren op cf..
*FAT formatteren op default en 512 byte.. werkte niet vanuit windows XP.
Kan ik windows anders niet "foppen" dat mijn cf card reader een cd burner is (of moet ik wachten tot 1 april
)?
Dan het volgende probleem.. die boot.img.. is een volle 1,44 mb.. is er een kleinere img bootup schijf.. want ik kom net 700 kb te kort (waardoor dit komt.. waarschijnlijk wat kapotte bits)...
Waarom ik het wil? Het leek me gewoon handig.. ipv een cd.. en omdat ik graag mee freubel...
(forgive me.. If I am posting on the wrong forum .. ik wist niet waar anders)
Ik heb een CF kaart van 48 Mb...
Nu is er een linux distro uit http://www.damnsmalllinux.org/ die daar op zou kunnen passen.. Nou wil ik het een en ander gewoon het liefst via windows 2000/xp doen.
Wat heb ik gedaan om het werkend te krijgen...
*Search gebruikt.. nergens duidelijk stappenplan te vinden dat werkt..
*Inhoud (Knoppix en boot.img bestand) van iso kopieren lukte niet...
*Met Rawrite2.exe in de weer om boot.img te kopieren op cf..
*FAT formatteren op default en 512 byte.. werkte niet vanuit windows XP.
Kan ik windows anders niet "foppen" dat mijn cf card reader een cd burner is (of moet ik wachten tot 1 april
Dan het volgende probleem.. die boot.img.. is een volle 1,44 mb.. is er een kleinere img bootup schijf.. want ik kom net 700 kb te kort (waardoor dit komt.. waarschijnlijk wat kapotte bits)...
Waarom ik het wil? Het leek me gewoon handig.. ipv een cd.. en omdat ik graag mee freubel...
(forgive me.. If I am posting on the wrong forum .. ik wist niet waar anders)