Toon posts:

mail naar openbare map re-routen

Pagina: 1
Acties:
  • 334 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
We willen mail van een bepaald account direct naar een openbare map Tech_question re-routen. Zodat andere mensen die mail ook kunnen lezen en verwerken. Een mail komt dan binnen op tech_vragen@blabla.nl en dan kunnen verschillende helpdesk medewerkers deze mails uit die folder verplaatsen naar een map Tech_questions_verwerkt en de mail dan beantwoorden.

Het is een soort workflow systeempje maar het probleem is, hoe deze mail naar een openbare map te re-routen. Het is mogelijk om het account Tech_questions automatisch met outlook een mail te laten verplaatsen naar de openbare map maar dan moet outlook aanstaan. De regels worden niet op de exchange server uitgevoerd.

Iemand een suggestie of een hele andere insteek om dit soort dingen mee te doen

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Waarom zou je dat eerst via een client (Outlook) moeten re-routen? Waarom niet gelijk een mail adres (tech_vragen@blabla.nl) toewijzen aan de Tech_questions public folder?
http://www.msexchange.org/articles/MF021.html

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Regels kunnen ook op de exchange-server opgeslagen en verwerkt worden. Je zegt dat deze niet op de server uitgevoerd worden...is dat dan een policy of heb je het gewoon niet aan staan?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Ooit gehoord van IMAP? Dat zou het moeten kunnen.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• StevenK
  • Nu online
Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 13:50:
We willen mail van een bepaald account direct naar een openbare map Tech_question re-routen. Zodat andere mensen die mail ook kunnen lezen en verwerken. Een mail komt dan binnen op tech_vragen@blabla.nl en dan kunnen verschillende helpdesk medewerkers deze mails uit die folder verplaatsen naar een map Tech_questions_verwerkt en de mail dan beantwoorden.

Het is een soort workflow systeempje maar het probleem is, hoe deze mail naar een openbare map te re-routen. Het is mogelijk om het account Tech_questions automatisch met outlook een mail te laten verplaatsen naar de openbare map maar dan moet outlook aanstaan. De regels worden niet op de exchange server uitgevoerd.

Iemand een suggestie of een hele andere insteek om dit soort dingen mee te doen
Eh.. Wat voor mailserver ? Op de meeste mailservers kun je gewoon e-mail adressen aan een public folder hangen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
Alle vragen direct beantwoorden:
BlackD jou oplossing lijkt me perfect voor ons doel!!! dat gaan we morgen meteen uitproberen..
The Eagle, waar kan je instellen dat regels (en welke regels) uitgevoerd moeten worden op de server?
Guru Evi, ik heb wel eens gehoord van IMAP maar kan niet ff direct een relatie tot mail naar een public mailbox sturen leggen..
StevenK, we hebben een exchange 2000 server hiero staan. Artikel van BackD beschrijft diit ook... Weet iemand misschien een goed boek om Outlook/exchange compleet te leren en alle mogelijkheden ervan optimaal te leren gebruiken?

We hebben hier nu al de complete gids voor exchange 2002, dit boek beschrijft hoe je de exchange server kan configureren etc, een goed boek over outlook 2002 in combinatie met exchange zou wel wenselijk zijn om alles uit deze combinatie te halen...

Verwijderd

Topicstarter
Probleem leek opgelost te zijn door een public folder een mail adres te geven. Toch werkt dit niet. In onze situatie maken we gebruik van POPCon, dit is een pop3 box leeghaal programma welke de mail van die pop3 box vervolgens in een account van Exchange zet. Dit mag geen public mailbox zijn maar moet een user zijn (lijkt zo te zijn).

Onze oplossing leek simpel, we maken een Email user in de AD aan waarnatoe de mail van dat sales account naartoe gestuurd wordt. Vervolgens maken we een regel waarin staat dat de mail automatisch verplaatst moet worden naar die public folder.

Dat levert een nieuw probleem op, in outlook schijn je aan te kunnen geven dan een rule server side moet worden gedraaid (ipv alleen als je bent ingelogd) maar waar is dit te vinden? Het complete naslag werk exchange server 2000 en de Exchange 2000 administrator's server Bible geven allebei geen antwoord. Ook zoekend op het internet niet iets echts nuttigs gevonden. Het moet als een optie bij de rule ingesteld kunnen worden maar daar vind ik niets.

Kan iemand me een hint geven waarmee ik verder kan? Over een paar dagen willen we toch wel van start met dit systeem.

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:34
outlook xp geeft een waarschuwing als een rule alleen via de client werkt. de rest zijn dus server-rules.
bijvoorbeeld "markeren als gelezen" werkt alleen via de client.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Topicstarter
Ja dit klopt maar zelfs een mail verplaatsen naar een openbare map kan slechts op de client gebeuren. Hoe krijg je dan een mailtje automatisch in een openbare map als het gestuurd wordt naar een gebruiker?

• paulhekje
je moet ook niet verplaatsen gebruiken, maar doorsturen naar het (interne) email-adres van de public folder.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• StevenK
  • Nu online
Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 13:53:
Ja dit klopt maar zelfs een mail verplaatsen naar een openbare map kan slechts op de client gebeuren. Hoe krijg je dan een mailtje automatisch in een openbare map als het gestuurd wordt naar een gebruiker?
Door dat e-mail adres aan die openbare map te knopen ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
doorsturen naar dat folder zou wel kunnen, alleen loopt dat account dan natuurlijk volautomatisch vol.
Direct naar die folder sturen is geen optie, we maken gebruik van POPCon, dat is software waarmee een pop box wordt geleegd en de inhoud direct naar een mailbox wordt gestuurd (en niet naar een public folder).

• paulhekje
nee, hoor, je kunt doorsturen en gelijk verwijderen na doorsturen; makkelijk in te stellen via afwezigheidassistent.

Verwijderd

Topicstarter
afwezigheidsassistent stuurt een mailtje terug naar de afzender dat iemand afwezig is. Dat willen we niet.

Weet niet iemand hoe je op de exchange server regels kan aanmaken? Situatie wordt namelijk ingewikkelder en ziet er nu alsvolgt uit:
1. mail wordt naar sales@blabla.nl gestuurd
2. Popcon forward dit bericht door naar SalesNL@onzeorganisatie.nl
3. account salesNL@onzeorganisatie.nl stuurt dit bericht door naar openbare folder als het aan hem geadresseerd is. In dit geval is dat nu dus niet zo. het is naar sales@blabla.nl gestuurd.
Als ik vervolgens een regel probeer te maken waarin staat dat als het geadresseeerd is aan iemand van het @blabla.nl domein kan dit weer alleen lokaal draaien en niet op de server.

We hebben zeker geen zin om een citrix account aan te maken en vervolgens deze virtuele user in te laten loggen en vervolgens de sessie bruut af te breken maar de sessie wel te laten doordraaien (als dat kan uberhaupt).

• StevenK
  • Nu online
Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 16:44:
2. Popcon forward dit bericht door naar SalesNL@onzeorganisatie.nl
Forward 'ie 't via SMTP naar dat adres of direct naar de information-store ?

edit: ik zie net dit plaatje: Afbeeldingslocatie: http://www.christensen-software.com/images/mailflow1.gif

Hier staat dat er een forward via SMTP wordt gedaan. Als jij dus het salesnl@ adres aan die public folder knoopt, komt die mail direct in die folder terecht.

Je hebt dan helemaal geen rules of zo nodig. Lijkt mij de makkelijkste oplossing.

[ Voor 57% gewijzigd door StevenK op 20-11-2003 18:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
gaan we morgen uitzoeken, als hij het mailtje echt aanbied aan de smtp server zou het moeten werken.. maargoed daar kregen we dus een foutmelding op van Exchange. Receipe does not exists.. Misschien leuk om morgen nog een keertje uit te proberen.. Kan nooit kwaad maar ik dacht dat ik dat in het begin ook al geprobeerd had.

Aangezien we het product (PoPCON) gekocht hebben verwacht ik nu eindelijk wel eens support van die Duitse vriend. Ik heb hem gemaild (2x) gefaxt en vandaag zijn antwoord apparaat (in het engels) maar eens ingesproken.. Kijken of hij nu wel eens kan reageren.. Komt allemaal niet zo betrouwbaar over...

• StevenK
  • Nu online
Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 22:36:
gaan we morgen uitzoeken, als hij het mailtje echt aanbied aan de smtp server zou het moeten werken.. maargoed daar kregen we dus een foutmelding op van Exchange. Receipe does not exists.. Misschien leuk om morgen nog een keertje uit te proberen.. Kan nooit kwaad maar ik dacht dat ik dat in het begin ook al geprobeerd had.
In dat geval zit er iets mis in je Exchange configuratie, en PopCon werkt dan wel goed.

Verwijderd

Topicstarter
EMail adres van de openbare folder stond verkeerd. Dat gaf nogal wat problemen. ff email adres goed zetten en toen verliep het vlekkeloos. Problem solved.. Ben wel nog benieuwd na de respons tijd van de makers van POPCon welke ik gefaxt gemaild en gebeld hebt!
Pagina: 1