Lekker kaartje
Late reactie omdat ik gister dit kaartje heb gekocht en met de search functie *HINT-HINT

* wat stukjes heb opgezocht over wat de mensen hier over dit kaartje (of andere goedkope FireWire kaartjes) zeggen.
Het kaartje zelf is gewoon een simpel kaartje. 3 Poortjes, Texas-Instruments chipset, gewoon standaard FireWire kaartje dus. Er word een 1,8m kabel bij geleverd (altijd handig) en wat software van MGI (VideoWave III) dat op zich niet veel voor stelt, alleen het is wel leuk dat je het erbij krijgt en voor beginners met video-editing is het zeker wel een leuk en vooral makkelijk programma.
De kwaliteit is perfect, gewoon DV-kwaliteit dus nog een stukkie hoger dan S-Video

Ik zet het nu op een S-VCD die ik in mijn stand-alone DVD speler kan doen, en waarmee ik redelijke kwaliteit behaal. Het lijkt allemaal erg op S-VHS kwaliteit (bij stilstaande beelden iets beter) maar dat komt meer door de compressie dan door de kwaliteit van de originele beelden.
De DC10 en dit kaartje zijn volgens mij niet echt met elkaar te vergelijken. De enige overeenkomst, is dat ze beide voor video-editing geschikt zijn. Verder enkel verschillen:
1. De DC10 is Analoog, het FireWire kaartje COMPLEET digitaal (behalve als je het dan via een video-out op video zet, dat gedeelte is dan analoog, maar dan nog is het "edit"-gedeelte digitaal)
2. De DC10 heeft een video-out, zodat je beelden terug op je videorecorder kan zetten. Het FireWire kaartje heeft dit niet, dit kan je oplossen door het, zoals mij, op een (S-)VCD te zetten of het af te spelen via de TV-out van je videorecorder.
3. De DC10 heeft wat uitgebreidere software die speciaal voor deze serie kaartje (de DC* serie) is ontwikkeld door Miro/Pinnacle. Je kan hier een stuk meer mee dan de standaard MGI software bij het FireWire kaartje (onder andere vandaar ook het vrij forse prijsverschil, MGI verkoopt z'n software aan Jan en alleman dus kost het minder dan de "in-house" ontwikkelde software van Pinnacle)
Dit waren denk ik wel de 3 grote verschillen.
Je hebt ook de DV en de DVplus van Miro. De 1e is een simpel FireWire kaartje zoals die van SiteCom, maar dan met de wat uitgebreidere Miro-software (maar zonder TV-Out dus je kan de beelden nog steeds niet via hetzelfde kaartje op video zetten). De 2e (DVplus) is datzelfde kaartje (dus met Miro-software e.d.) maar
MET TV-out dus met dit kaartje kan je de beelden wel analoog terugzetten op video
Ik hoop hiermee de mensen voldoende te hebben geinformeerd
Boss