Toon posts:

Limiet op netwerk verbruik

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
is er iemand op de hoogte van een proggie waarmee je een limiet kan zetten op de hoeveelheid bandwith die andere gebruikers op je netwerk in nemen?

Internet komt door mijn pc binnen maar wanneer ik net spannend een spel zit te spelen gaat mijn zus wat downloaden |:(. Heel vervelend en slecht voor je frags snap je... :'(

Als er iemand van een programmatje weet zal ik dat graag willen horen.

bedankt!

Verwijderd

Het kan volgens mij iig met NTFS... Een progje ken ik zo niet, maar zullen er vast ook wel zijn... Al gegoogled? :)

Verwijderd

zoek even naar bandwith manager... (staat volgens mij ook in de FAQ)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 13:38:
Het kan volgens mij iig met NTFS...
Een filesystem om netwerkverkeer te limiteren? 8)7

Topicstarter, kijk hier eens: FAQ Network Troubleshooting

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Gaan we nou elke week deze topics krijgen ?
FF searchen joh.. 8)7 |:( :Z

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 19:19
Foei jij stoute user, je zusje blokkeren met het downloaden? Je kan dr ook lief vragen of ze dat even later wilt doen of je stopt ff 5 minuten met gamen. Betaal jij thuis het internet? of je pa? Want in het laatste geval heb jij totaal geen recht internet naar je zelf toe te wijzen, en lekker te gamen, terwijl je zusje niet eens meer kan mailen omdat ze een mp3tje gedownload heeft met kazaa.

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Verwijderd

Topicstarter
Maurice schreef op 11 november 2003 @ 13:47:
Foei jij stoute user, je zusje blokkeren met het downloaden? Je kan dr ook lief vragen of ze dat even later wilt doen of je stopt ff 5 minuten met gamen. Betaal jij thuis het internet? of je pa? Want in het laatste geval heb jij totaal geen recht internet naar je zelf toe te wijzen, en lekker te gamen, terwijl je zusje niet eens meer kan mailen omdat ze een mp3tje gedownload heeft met kazaa.
haha.. idd jij hebt gelijk, ik schaam me tot diep in mijn botten...

maar wat is een toch aantal kbs minder voor mijn liefste zuster, vooral wanneer het een hoop los barstende frustraties zal schelen rond de etens tafel.

De rest van de gang.. jullie hebben ook gelijk, ik had even wat meer moeite moeten doen ( ik zal er van leren). In iedergeval bedankt voor de links en tips die jullie alsnog wisten te geven. :)

Fijne avond allemaal! where ever you may find your self on this good night...

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:08

Sa1

Maurice schreef op 11 november 2003 @ 13:47:
nou nou, moraal ridder :)

het is iig sterk afhankelijk van hoe snel je verbinding is... wanneer je 768kbit/sec down hebt en 160kb/sec up, zal je er hoe dan ook altijd last van hebben.

Zelfs wanneer je zusje slechts aan het surfen is. K had er zelf ook altijd last van, heb nu 8mbit down 1 mbit up, nu merk ik der nix meer van..

Echter zitten er nu dus ook meer mensen op m'n netwerk, en zitten der ook lieden tussen die het verstandig vinden om 24/7 kazaa aan te hebben. Ik ben dus ook opzoek geweest.. en heb nu het programma altq gevonden..

k ga het vanavond even proberen, werkt wel op freebsd maarjah.. das je eigen probleem..

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
hmmm, op zich geen probleem dat ze download, alleen ze moet niet uploaden :P
tenminste, ik kan rustig downloaden en gamen, maar zodra ik iets upload en wil gamen gaat ut niet :)

dus zet file sharen bij kazaa uit of zet je upload limiet op max 3 kb/s bij emule of edonkey :P etc :)

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 17:53
beetje offtopic misschien, maar wij hebben thuis draadloos netwerk en dat is niet echt bijster snel :O hoe kan ik er dan voor zorgen dat het internet verkeer een hogere proiriteit krijgt dan het lokale netwerk verkeer? Als ik namelijk wat van een lokale share afhaal dan zakt m'n internet helemaal weg 8)7 Ik weet dat het bij de nieuwe dure cisco switches ingebouwd zit, maar da's een beetje dure grap voor thuisnetwerk...
Pagina: 1