• mbooij
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-12-2025

mbooij

De Mosselman

Topicstarter
Sinds vorige week heb ik voor mijn Acer n10 een USB sync charge kabel. Deze moet het mogelijk maken om mijn PDA via de USB poort op te laden zodat ik de oplader niet steeds hoef mee te zeulen naar mijn werk.
Ik heb echter het gevoel dat de kabel mijn Acer niet goed oplaad. De led die het opladen moet aangeven knippert niet en het icoontje in het batterij menu knippert steeds aan en uit. Het opladen duurt naar mijn idee langer dan via de adapter.
Kan het zijn dat de USB poort geen constante stroom afgeeft en daarom voor deze verschijning zorgt? Of zal het voltage/amperage te laag zijn? Heeft dit onderbreken van opladen gevolgen op de levensduur van mijn accu (Lipolymer)?

Intel i5 3570K@4.2Ghz, 2x4GB, MSI Z77A-G45, Club3D Radeon HD 7970 royalKing

Verwijderd

Ik heb met mijn iPAQ ook problemen op sommige pc's met de hotsync-kabel.
Op de ene pc werkt het opladen niet en het syncen wel, en op een andere pc werkt het syncen niet en het opladen wel. :?
Gelukkig werkt het op mijn laptop wel prima.
Waarschijnlijk geeft het usb poortje te weinig spanning.

• mbooij

mbooij

De Mosselman

Topicstarter
En ik maar denken dat het hele doel van USB was om een standaard op de wereld te brengen.

• mbooij

mbooij

De Mosselman

Topicstarter
Ik heb de kabel op 4 verschillende pc's geprobeert (HP PC,HP Laptop, Compaq en een eigenbouwsel). Op alle pc's doet de kabel het zelfde. Heeft iemand ervaring met Charge + Sync kabels? Misschien is dit wel normaal.

Ik wil dus weten:
Waarom het opladen eidere seconden onderbroken wordt?
Of dit gevolgen heeft voor de levensduur van mijn Lipolymer accu heeft?
Is het mogelijk om je USB voltage / amperage te meten en waar zou je deze kunnen aanpassen?

• mbooij

mbooij

De Mosselman

Topicstarter
Dus niemand heeft enig idee hoe ik dit kan oplossen?