[exchange 2000] Mail wordt niet verstuurd

Pagina: 1
Acties:

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Sinds de wijziging van de DNS-servers door de provider verstuurt Exchange geen mail meer. Tenminste, het lijkt erop dat sommige mail wel aankomt maar andere (vooral "nieuwe" domeinen waar nog geen mail naar verstuurd is) niet.

Ik heb de DNS-servers al aangepast, de plaatselijke DNS-server herstart, de cache ervan geleegd. Verder heb ik de machine herstart.

In Exchange System Manager zie ik het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/exchange-smtp2.jpg

De SMTP-server is al herstart. Wanneer ik "force connection" doe voor een queue gebeurt er weinig. Weet iemand hoe dit op te lossen valt?

Bij voorbaat dank!

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Ik heb dit probleem maar met een nieuwe installatie....

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:46
En wat heb je verder al getest ?
- Hoe ziet je DNS config eruit ?
- Hoe zijn de DNS instellingen op de EX2K bak ?
- Kun je wel op die machine met nslookup MX records resolven ?
- Kun je als je de betreffende MX gevonden hebt wel met telnet naar port 25 van die MX komen ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

dns op nic verwijst naar eigen dns service op dezelfde server.
ik kan met nslookup een domein resolven en ook telnetten naar die betreffende poort.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Heb je op de SMTP Virtual Server toevallig een andere DNS server gespecificeerd; eentje die het nu niet meer doet, zeg maar.
Bovendien zou je's kunnen beginnen met het opschroeven van de logging op je SMTP service; staat standaard op 0 kan in de GUI tot 5 en in de registry tot 7 worden verhoogd.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==