Toon posts:

Exchange 2000 - Hoe mailinglist aanmaken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heey mensen... misschien kunnen jullie mij helpen.

Ik heb dus ergens een windows server opgezet met daarop w2k en exchange 2000, nu weet ik dat dit heel makkelijk in Linux met Qmail kan... maar ik heb dus best weinig verstand van de windows zaken..

Nu hoop ik dat hier wel iemand verstand heeft van Windows en Exchange.

Ik wil dus een soort "account" of hoe het dan ook heet aanmaken, een soort alias, die als op dat adres mail binnenkomt bijv maillist@mijndomein.nl dat hij dat door stuurt naar iets van 30 mensen die deze mail ook moeten krijgen...

Deze 30 mensen zijn dus geen users van mijn server, ze zijn alleen lid van die maillist.

Ik hoop dat iemand me dus kan helpen..

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04:37
Als je een Contact aan maakt, kan je deze persoon een Extern Email adres op geven (smtp). Deze Contact kan je hierna gewoon aan je groep toevoegen die op de Exchange server bestaat. Zodra er een mail gestuurd wordt naar deze groep, wordt het mailtje ook meteen door gestuurd naar dat Externe Email adres. Deze Contact komt alleen ook standaard in je GAL (Global Address List) te staan. Maar deze kan je ook eventueel uit zetten. Deze Contact kan je gewoon aanmaken via "Active Directory Users and Computers"
S6
Rolf

Verwijderd

Topicstarter
Hummm oke.. ik ga het wel ff proberen... ik heb dus nu een test groep aangemaakt met daarin 2 members "contact" waarvan ik alleen een email adres heb ingevuld...

Dus al ik nu naar die groep mail.. moet het automatisch naar al die members komen..

Als dit werkt zou het super zijn... ik hou je wel op de hoogte

______________________________________-

Werkt nu niet ..

Krijg dit terug als ik naar de groep mail, die stam en test zijn de contact

This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Delivery to the following recipients failed.

CN=Stam,CN=Users,DC=mijndomein,DC=nl
CN=Test,CN=Users,DC=mijndomein,DC=nl

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2003 12:45 ]

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Psy-C,

Het is op GoT belangrijk dat je in je topicstart duidelijk aangeeft wat je zelf al geprobeerd hebt, gevonden hebt, en gedaan hebt om je probleem op te lossen. Denk hierbij aan om in je topic op te nemen welke oplossingen je al gevonden hebt, maar waarom ze niet voldoen, en wat je zelf al geprobeerd hebt.

Verder is het ook nog belangrijk dat je in je topic genoeg informatie geeft, en dat je topic op de goede plek staat. Je vraag gaat eigenlijk helemaal niet over Windows 2000, maar het gaat over Exchange 2000, en hoort dus ook niet thuis in Windows Operated Systems maar in Software Algemeen, daarom verplaats ik je topic even en pas je topic titel aan.

Probeer voortaan iets meer moeite te doen aub :)