Toon posts:

Continu vastlopers tijdens games

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik zit met een probleem, ik heb de laatste tijd de hele tijd vastlopers, maar alleen tijdens het gamen, dus bij benchmarks bijvoorbeeld weer niet, als ik een spel opstart heb ik na 5 min al een vastloper (het hele beeld bevriest en ik hoor ook geen geluid meer) soms wordt dit gevolgd door een blauw scherm ZONDER text.... en wanneer ik mn pc weer opstart krijg ik te horen dat hij is hersteld van een ernstige fout en dat er iets niet helemaal lekker is met sysdata.xml

mn specs zijn

Abit nf7-s rev 1.0
AMD 2600+ barton core
512 DDR infineon single channal 333 mhz
Hercules prophet 9600 pro
80 gb s-ata maxtor diamondplus 9
400 watt sweex voeding

een driver probleem is het niet want ik heb win xp al 2 keer opnieuw geinstalleerd met nieuwere/oudere drivers

mijn geheugen is het niet want die heb ik al omgeruild!
video kaart is het ook niet want die heb ik in een andere pc getest

iemand bekend met het probleem?
ik heb al meerder malen gezocht op GOT maar heb niets gevonden wat hier mee overeen kwam!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:53
[google=sysdata.xml]

Daar al gekeken?
II. Delete the Minidump Files and the Sysdata.xml File
When a serious error occurs, by default the system writes out a miniature
memory dump along with an XML description of the system status (which notes
the program at fault and other pertinent system data) that can be uploaded
to Microsoft. If this data is not correctly closed out, the system may
present a Serious Error screen upon boot. To resolve this problem, perform
the following steps:

1. Click the Start button.

2. Right click the My Computer icon, and then click Explore on the context
menu that appears.

3. Browse to the c:\Windows\Minidump directory.

4. Delete everything located in this directory.

NOTE : You will need to be able to view hidden and system files and the
system should not be hiding protected operating system files.

5. Browse to the c:\Documents and Settings folder.

6. Search for the following file: sysdata.xml file.

7. Delete all instances (you may find more than one) of this file.

8. Click the Start button, click Turn off the computer, and then click
Restart.
click quote link voor meer oplossingen, ik raad je aan ze allemaal langs te gaan en dan hier verder quote ;)

[ Voor 112% gewijzigd door danslo op 11-11-2003 12:23 ]

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Heb je de laatste DirectX geinstalleerd? Dus alle patches e.d. welke betrekking hebben tot XP geinstalleerd?

Misschien je BIOS resetten met de standaard waarden??

Ik verzin nu even wat hoor...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titelfix "Vastloper, ten einde raad!" >> "Continu vastlopers tijdens games"

Voor de rest verwijs ik je naar cls .. Je krijgt niet voor de lol foutmeldingen, ze kunnen behoorlijk nuttig zijn bij de probleemopsporing danwel -oplossing ;)

Verwijderd

Topicstarter
Direct x 9.0 geinstalleerd software is helemaal up to date!, wel ben ik wat verder gekomen , wanneer ik het programma hardware doctor draai (ook in me bios is dit te zien overigens) dan zie ik dat mijn -5 volt op -6 zit! te hoog dus! dus ik een nieuwe voeding gehaald! nog steeds zelfde probleem een fout in mn mobo dus??
ik start net mijn pc op en kreeg na 2 min al een blauw scherm! DEZE keer met text

Page_fault_in_nonpaged_area

stop 0x00000050 (0x00000000, 0x905425a8, 0x00000000, 0x08052d51d, 0x00000000)

nou is er ergens op microsoft zo een site om te zien wat het betekend maar ik kan hem niet vinden! :/

Verwijderd

ziet eruit als kapot/brak geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
geheugen heb ik al verwisseld dat is het probleem niet ik denk/ maar hoop natuurlijk niet , dat het het moederboard is eventueel kan het de harde schijf zijn!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Probleem met de voeding? Bij 3D games beginnen de CPU en GPU echt stroom te trekken en dan kan ie overbelast raken.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

Topicstarter
zou kunnen maar ik heb net een nieuwe voeding!, al de derde deze week |:( ik las net dat het kan liggen aan geheugen maar niet alleen ram geheugen maar ook cache geheugen en video geheugen! :X, en als maxtor nou eens opschoot dan krijg ik binnenkort mijn 2e harde schijf eindelijk terug dan kan ik die ook testen! :'(

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2003 16:03 ]

• Shockers
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:33
ik lees dat je een sweex voeding heb, en nieuwe voeding hebt gekocht? zelfde merk?
sweex is niet echt een lekkere voeding, ik had ook een sweex voeding en ook last van spontane vastlopers/reboots tijden spellen. Daarna vervangen door een Enermax nergens last meer van.

• EXX

EXX

EXtended eXchange

ik zou zeggen: memtest86 eens laten draaien. Kost alleen maar een beetje tijd.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

Topicstarter
kga het nu draaien ben benieuwd of ik er wat wijzer van wordt! (vooral positief blijven :) )

Verwijderd

Topicstarter
nou dat positief blijven kan er wel van af :? want het programma bleef hangen tijdens test 4 (moving inv, 32 bit pattern cached) ik neem aan dat die met je proc te maken heeft??

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Zet in BIOS de CPU cache eens af en test opnieuw.

Verwijderd

Topicstarter
ik kom niet eens zo ver hij blijft al hangen in de bios :S het wordt steeds erger!!!! :|

Verwijderd

Draai eens CPU-burn http://users.ev1.net/~redelm/

Er zijn 3 testen die je moet draaien. Eerst 24uur lang de CPU-test (K7 voor je Athlon), deze test overleeft je meestal. Dan moet je 2 geheugen-testen (BX en MMX) elk 24uur lang draaien, hier faal je meestal. Post je ervaringen met de test. Anders duurt het veel te lang om alle mogelijk situaties van de test uit te leggen.

CPU-burn belast je CPU zo hard als het max kan, dus je kan daarmee de koeling controleren. Geheugentesten controleren mobo+cpu+ram.

Ik zou die voeding eens controleren op spanningen tijdens het gamen.
nou dat positief blijven kan er wel van af want het programma bleef hangen tijdens test 4 (moving inv, 32 bit pattern cached) ik neem aan dat die met je proc te maken heeft??
Dat ziet er niet gezond uit, normaal gezien kan je memtest86 gemakkelijk overleven.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2003 18:26 ]

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:36
uhm check it hoe heet word je cpu eigenlijk want dit probleem heb ik zelf ook gehad mijnen gaf boven de 60 graden allemaal vastlopers.

succes :)

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Verwijderd

Topicstarter
40 graden celcius ;) euhh maar ik heb iig al een probleem opgelost mijn memory timings stonden te hoog! nu heb ik nog 2 probleempjes :( dat zijn

- Vastlopers tijdens het gamen (ik denk dat dat mijn harde schijf is want bij het formateren gaf die ook problemen) ik zit al een tijdje te wachten op een nieuwe ik had er namelijk 2 alleen de eerste werd helemaal niet meer herkend! die is dus gaan hemelen,

- En het -5 volt probleem! ik kom er maar niet uit 3 nieuwe voedingen!!! :X een nieuw moederboard dus, Ja mijn nieuwe moederboard (abit nf7-s rev 2.0) komt eraan!

ook zouden deze problemen met elkaar in verband kunnen staan! alleen mijn vraag is! dat -5 volt! waar zorgt dat voor?? aan wat geeft dat stroom!?? kan iemand mij hiermee helpen niemand lijkt dit te weten :? mischien dat een ervaren tweaker mij hermee kan helpen!

Verwijderd

uit me eigen ervaringen weet ik dat de -5volt
edit:
eigenlijk alle negatieve voltages
lijn bijna door elk programma verkeerd uitgelezen wordt. Als je zeker wilt zijn dat het je voltages zijn gebruik dan een multimeter en meet zelf je voeding door (ben je zeker ervan dat de waardes kloppen).

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2003 19:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
was ik van plan, maar mijn bios geeft het ook verkeerd aan :( maar wat kan er gebeuren als deze voltage nou gewoon echt niet in orde is??

Verwijderd

probeer je probleem es te isoleren ipv nieuwe problemen erbji te zoeken.
grootste vraag ligt bij je geheugen.
ruil es om met goede plankies.

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik al 3 keer gedaan! eerst had ik 2 x 256 dat werkte niet! dus die heb ik allebei terug gebracht voor weer 2 x 256 toen werkte het weer niet en heb ik ze weer terug gebracht (toen kreeg ik door een foutje :P ) 1x 512 en 1x 256 terug nu heb ik deze allebei alleen er in gezet en werkt het nog niet! :x

Verwijderd

Controleer of je het laatste bios hebt. En check in het bios je geheugentiming en AGP instellingen. Verder heb je natuurlijk het juiste servicepack voor je moederbord geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
nieuwste bios! windosw up to date, en geheugen timings staan op default!, morgen krijg ik (als de TGP een beetje mee werkt ten minste!!) een nieuw moederboard Abit nf7-s rev 2.0 dus wanneer het probleem zich dan weer voor doet ligt het dus niet aan het moederboard, ik heb vandaag een nieuwe cpu gehaald! (2600+) gewoon omgeruild deze wordt tot mijn grote verbazing een stuk minder warm! :? mijn eerste cpu 2600+ (barton core) werd 39 graden en deze (ook een 2600+ barton core) wordt maar 25 graden warm/koud, maar ik ben nu aan het testen en ben al meerdere keren vaslopers tegen gekomen gewoon freeze! geen blauw scherm met tekstjes! dus het probleem moet zich ergens anders voordoen! ik blijf zoeken! :X
Pagina: 1