amd athlon xp muliplier wil niet

Pagina: 1
Acties:

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-02 10:57

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

Topicstarter
ik heb een ge-unlockte amd athlon xp 1800+ in mijn asus a7v333 (laatse bios) zitten. de L1 bruggen zijn niet doorgelaserd, en ik kan in de bios multipliers als 6 tot 14 kiezen. standaard staat deze op 11.5

de fsb staat nu op de standaard 133, de core op de standaard 1.75 volt, de busspeed op de standaard 266 mhz

nou maakt het dus helemaal niet uit welke multiplier ik kies, hoger of lager, soms scheelt het 5 mhz in de plus en soms 5 in de min.
dit lijkt me bar weinig.

ik kan met de fsb en de voltage behoorlijk wat hoger komen, maar ik doe het liever zonder het voltage omhoog te schroeven, dus, wat is hier aan de hand?

floris

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• powerflux

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

Topicstarter
sorry.. dit moet vast bij de overclock en cooling catgorie - excuseer mij

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Verwijderd

klinkt toch alsof het gelockt is :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:51
Dan verhuizen we 'm toch? :) PMG -> DOC

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• powerflux

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

Topicstarter
maar als ie gelockt is, moet het toch niet mogelijk zijn om hogere multipliers te kiezen? of ben ik nou dom?

• Smollys
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2024
Je kan ze wel instellen in het bios maar ze werken niet als je cpu gelockt is.
Maar als je zegt dat hij unlockt is zal het wel je bordje zijn dat niet wil.
Al eens een nieuwer bios geprobeerd ofzo?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

powerflux schreef op 11 november 2003 @ 12:16:
ik heb een ge-unlockte amd athlon xp 1800+ in mijn asus a7v333 (laatse bios) zitten. de L1 bruggen zijn niet doorgelaserd, en ik kan in de bios multipliers als 6 tot 14 kiezen. standaard staat deze op 11.5
Gelukkig maar voor jou, dat die bruggen niet doorgelaserd zijn... Anders had je (denk ik) een dooie proc gehad.... Maar je bedoelt het foefje, met de potlood-streepjes? Dacht dat dat alleen bij de Thunderbird was... Maar dat je een MP van 14 kan kiezen, in de BIOS, neemt niet weg, dat je proc niet gelockt is... Die lock wil namelijk niets anders zeggen, als een slot... Dus dan kan je instellen in de BIOS wat je wil... Maar dat zal dan niet werken...
Dus ik denk, dat je proc nog gewoon gelocked is...
Smollys schreef op 11 november 2003 @ 12:42:
Je kan ze wel instellen in het bios maar ze werken niet als je cpu gelockt is.
Maar als je zegt dat hij unlockt is zal het wel je bordje zijn dat niet wil.
Al eens een nieuwer bios geprobeerd ofzo?
Als je goed leest, lees je, dat de nieuwste BIOS er al in zit...

[ Voor 19% gewijzigd door CH4OS op 11-11-2003 13:05 ]

Verwijderd

Toch even nakijken of ie wel goed ge-unlocked is. MP kan je altijd veranderen in de bios, maar dan start je pc niet meer echt op :'(

• powerflux

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

Topicstarter
ik zeg - die bruggen zijn gewoon verbonden. niet in de fabriek doorgelaserd. geen potlood of zilverlijm truukjes nodig. ze zijn gewoon verbonden.
ook altijd al geweest: stel je zo'n foto voor met bij de L1 onderbrekingen in de bruggen, die je dus met een potlood streepje enzo kunt doorverbinden, nou die zijn bij mij dus gewoon verbonden - ononderbroken

- niet flaming bedoeld

[ Voor 39% gewijzigd door powerflux op 11-11-2003 13:13 ]

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Stel je zet je MP van 11.5 naar 11, wat voor processorsnelheid wordt er dan aangegeven bij de POST?

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

• Smollys
Raar dat hij opstart en 5 mhz verschil weergeeft met de MP te veranderen.
Het gemakkelijkste zou zijn die cpu eens op een ander bordje te proberen ,maar ja dat is meestal niet zo gemakkelijk voorhande.
Ben voorzichtig ,maar stel je FSB eens in op 135 mhz ipv standard of auto. en ook je fsb/mem rating op 133/266 vast ipv auto.
Zet ook alle instellingen die je ziet (zowel voor cpu als voor mem) op manual of expert ipv by system of by spd of wat dan ook .
Verander dan je mp naar 11 of zo en kijk in windows met cpu-z of eender welk progske wat op dat moment de fsb en mp is.
Als de mp op 11.5 is blijven staan moet de fsb toch een kleine verandering ondergaan hebben om een verschil van 5 mhz hoger of lager te zitten niet?
Voor de gemakkelijkheid geef ook eens de voledige stepping van je cpu, dat kan zonder twijfel direct en zonder twijfel het unlockt of niet unlockt probleem oplossen.
Niet dat ik niet wil geloven dat hij niet gelockt is hoor ,of zeker niet om ambetant te doen :)
Maar gewoon om effe een 100% waterdicht bewijs te hebben of voor je je gaat uitsloven voor iets wat niet mogelijk is ;)

• powerflux

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

Topicstarter
cpu-z :

name: amd athlon xp
code name: palomino | brand id: x
package: socket A
technolgy : 0,18 u | voltage: 1.75 v

specification: amd athlon(tm) xp 1800+
family: 6 | model: 6 | stepping: 2 (<- heb je hier wat aan?)
ext. family: 7 | ext model: 6 | revision: 5
instructions: mmx(+), 3dnow! (+), sse

core speed: 1535.2 mhz | L1 data: 64 kb
multiplier: 11.5 | L1 code: 64 kb
FSB: 133.5 mhz | level 2: 256 kb
bus speed: 267.0 mhz

cpu/memory frequency staat 1:1
fsb/mem rating is er niet in de bios.

met de fsb en de voltage kan ik dus wel hoger komen, de fsb wil tot 143 - hoger boot ie niet. als ik het goed heb onthouden haal ik dan 1690 mhz.

heb pc 2700 geheugen erin zitten (333 mhz) - zou ook niet een probleem moeten zijn toch?

heb zelf geen ander socket A mamabord, dus uitproberen op een ander wil niet gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door powerflux op 11-11-2003 14:10 ]

• Smollys
Simpel opgelost dan he,je hebt een palomino core ,moet je niet verder moeite doen ;)
Is niet unlockt deze cpu .

• powerflux

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

Topicstarter
ook niet te unlocken? en ja, hoe dan?

• Smollys
Heb vroeger veel palomino cpu's unlockt.Dit is vrij simpel ,laserlocks opvullen met nagellak en de bruggen verbinden met zilververf,de L1 bruggen bedoel ik dan.
Zorg dat je een zeer sterke loupe hebt en een lampje boven je werk ,en zorg dat je de cpu vastplakt op iets zwaarder om verschuiven tegen te gaan ,vooral de loupe is het belangrijkste om 100% zuiver te werken ;)
Om de bruggen te schilderen gebruik je een naald waarvan je het einde in een kurk steekt zodanig dat je die goed kan vatten zonder te bibberen ;)

Brakke foto ,maar zo stel je je best op:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/smolly/DSC_0017.JPG

[ Voor 15% gewijzigd door Smollys op 11-11-2003 14:26 ]

• powerflux

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

Topicstarter
Heb vroeger veel palomino cpu's unlockt.Dit is vrij simpel ,laserlocks opvullen met nagellak en de bruggen verbinden met zilververf,de L1 bruggen bedoel ik dan.
Zorg dat je een zeer sterke loupe hebt en een lampje boven je werk ,en zorg dat je de cpu vastplakt op ies zwaarder om verscuiven tegen te gaan ,vooral de loupe is het belangrijkste om 100% zuiver te werken
--- beetje ge-irriteerd: begin met bovenaan te lezen en dan langzaam naar onderen. mijn L1 bridges zijn dus gewoon verbonden! geen laserlock! helemaal intact!

blijkbaar komt dit niet vaak voor.

• Smollys
powerflux schreef op 11 november 2003 @ 14:22:

blijkbaar komt dit niet vaak voor.
Heb het zelf nog nooit gezien :?

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
powerflux schreef op 11 november 2003 @ 14:22:
--- beetje ge-irriteerd: begin met bovenaan te lezen en dan langzaam naar onderen. mijn L1 bridges zijn dus gewoon verbonden! geen laserlock! helemaal intact!
Rustig maar ;) No need to get angry. Het zal best dat de bruggen verbonden zijn op jouw proc als je dat zegt, maar als er gewoon niets verandert aan de snelheid wanneer jij je MP aanpast in je bios lijkt dit toch op een cpu-lock... dat kun je onmogelijk met me oneens zijn :)

Kun je anders niet ff een plaatje posten met die bruggen erop?

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

• powerflux

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

Topicstarter
heb geen camera en geen scanner... ik zoek even een plaatje met open bruggen en die photoshop ik dan wel (realistisch natuurlijk)

http://home.hetnet.nl/~powerflux/qwe.jpg

• powerflux

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

Topicstarter
misschien beetje stom gedaan, maar het komt er dus op neer dat de bruggen die normaal niet verbonden zijn, op excact dezelfde manier zijn verbonden als die wel normaal verbonden zijn

- edit
en ja, het plaatje komt van de faq.
en nee, het is geen palomino op het plaatje.
- edit

[ Voor 22% gewijzigd door powerflux op 11-11-2003 15:00 ]

• powerflux

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

Topicstarter
nog iets trouwens: als ik dus de mp verander, gebeurd er niks en geeft cpu-z gewoon de standaard 11.5 aan, w-cpu ook en na een reboot de bios ook weer.
het is dus niet zo dat ze bijvoorbeeld 12.5 aangeven, terwijl de snelheid hetzelfde blijft.

[ Voor 24% gewijzigd door powerflux op 11-11-2003 15:08 ]

• Smollys
tja ,gelockt is gelockt he ,weet ook niet hoe het kan hoor ,heb zoals gezegt nog nooit een palomino gezien die standard unlockt was ,en zeker geen waarvan dan ook de bruggen nog eens "niet" onderbroken zijn door lazerlocks .
Raar geval heb jij daar hoor :)

Leg hem eens onder een scanner aan een andere pc :kan iedereen eens kijken naar een unieke proc :) he he

• powerflux

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

Topicstarter
komt misschien nog wel, als ik een scan heb zal ik em zeker posten!
we hebben hier een ruim overschot aan pc's (helaas geen socket A - komt wel binnenkort), maar niet aan scanners.. er is er 1 en die is van me pa, en die is weer in het buitenland hoor...

[ Voor 59% gewijzigd door powerflux op 11-11-2003 15:20 ]

Pagina: 1