Toon posts:

mailserver

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kent iemand een goed programma om een mailserver te maken op een computer die tegelijkertijd ook nog gebruikt wordt onder windows.

Voorlopig nog via een dial-up-verbinding. Binnenkort via de kabel. Het is voor het secretariaat voor een vrijwilligersorganisatie. We hebben dus niet echt veel geld om een duur systeem te kopen.

Iemand tips.

Zaken waar ik al zelf aan dacht:
Een oudere computer (486 ofzo :'( ) onder linux, weet iemand of dit gaat en aan een redelijke snelheid, of wat anders een goed systeem zou kunnen zijn.

Een programma als winproxy ( http://www.winproxy.nl ). Heeft iemand daar ervaring mee?

• dreambofh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-07 20:08
Uuuuh... met winroute pro??

www.winroute.com

• Lord-M
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 20:42
Waarvoor heb je die mail server dan nodig???... je kunt tegenwoordig overal gratis pop email adressen krijgen...

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:11
Ik heb zelf een mailserver draaien, nl 602Pro Lan SUITE.
Kan je wel downloaden bij www.tucows.com

draait fijn. :)

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

MDaemon.... De laatste versie is zeer uitgebreid :)

http://www.deerfield.com/

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-08 09:59

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Mercury is er nu ook voor windows. Volledig gratis.

Zoek maar op Pegasus mail en Mercury voor de homepage. Ik ben hem vergeten...

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 20:54

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Waarom nou niet WinRoute, wel zo makkelijk.
hebhet zelf ook draaien.
wel zo handig, op internet netwerkje.
en handig als je op school bent, kun je overal gewoon bij (wel ook Apache en Serv-U) op netwerk draaien!

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:49
MDaemon is super!!
kost wel wat geld, maar lang niet zo duur als exchange ofzo.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Een 486, 8MB geheugen met een GOEDE linux-distributie, met Q-mail en Sendmail geinstalleerd werkt prima. Onder windows weet ik het niet precies. Anders gebruik je gewoon de popserver van je ISP.. die werkt waarschijnlijk net zo goed en bespaard je een hoop moeite.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Of Exim / Postfix :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Die gast wilde het onder Windows draaien ! ! Postfix, exim, qmail en sendmail zijn dan niet echt alternatieven of zo.

Mailtraq is misschien een optie, maar weet niet of dat gratis is.

Groet, groet,
Jan-Tiddo

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 08:09
Mdaemon is geinig voor zulk soort dingen. Niet moeilijk ofzow en draait wel lekker !

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

Vooral Mercury ziet er op het eerste zicht goed uit.

We hebben op ons secretariaat maar 1 computer waarop alle email aankomt, en aangezien alle email van ons domein nu al in in pop3-box toekomt leek mij een eenvoudige mailserver wel handig. Zo kan de mail op de verschillende computers gelezen worden, afh naar wie de email verzonden is.

Aangezien er nog belangrijke boekhoud en ledenadministratieprogramma's op draaien (onder windows) is het niet mogelijk om die computer enkel als server te gebruiken.
Daarvoor zou dus enkel een oudere computer in aanmerking komen (=486, misschien een vroege pentium).

Elke computer een eigen internetaansluiting geven kost nu nog veel (telefoon). In Januari stappen we wellicht over op de kabel, misschien kan er dan op elke pc internettoegang (hangt af van contract --> geld)
Dan wordt het uiteraard interessant om de mail via de provider te regelen (zijn wij direct ook van de problemen af :) )
Pagina: 1