Een 2e zon ? door Galileo ?

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Toen ik dit las dacht ik even van dit komt me bekend voor dit heb ik eerder gezien.
Het lijkt regelrecht uit een film te komen maar het is vandaag geen 1 april dus zou zoiets kunnen?

[van astrostart gepikt]
Momenteel is er een fusiereactie op de planeet Jupiter aan de gang die de planeet in een tweede zon zou kunnen veranderen. Wie die fusiereactie op gang heeft gebracht? De Galileo-sonde! Het plutonium aan boord van de sonde heeft ervoor gezorgd dat de kettingreactie plaatsvond.
Laten we even terug gaan in de tijd. 21 september 2003 ging NASA's Galileo-sonde ten onder in de atmosfeer van Jupiter. Dit hebben ze besloten omdat ze bang waren dat de sonde tegen de maan Europa zou botsen. Door de eventuele biologische besmetting zou het microscopische leven op de maan vernietigd worden. Verschillende mensen protesteerde hier tegen, waaronder Jacco van der Worp. Hij zei dat de 144 Radio-isotope Thermo-elektrische Generators (RTG's) een fusiereactie zou kunnen plaatsvinden en daarmee zou de druk in de atmosfeer kunnen stijgen met gevolg dat het een nucleaire ontploffing zou kunnen veroorzaken. Uitkomst zal zijn dat de planeet in een tweede zon transformeert.
De canisters met de plutonium inhoud zijn bestand tegen hoge druk. Als ze echter door de druk in de onderste lagen van Jupiter zouden imploderen, zou het effect te vergelijken zijn met een kernbom. De NASA heeft de sonde echter toch op Jupiter laten neerstorten.
Toen de sonde de atmosfeer inging gebeurde er in de eerste instantie niets. Op 19 oktober 2003 werd er echter een merkwaardige donkere vlek op Jupiter waargenomen. Volgens analyse op deze site lijkt dit veroorzaakt te zijn door een fusiereactie van de plutoniumcanisters. Het feit dat de reactie pas een maand later kwam, is te verklaren door het feit dat de canisters de binnenkomst in de atmosfeer overleefd hebben, en in de stroperige gasmassa van de planeet afgezakt zijn. Door de druk is er een fusie-effect ontstaan.
Er is dus momenteel een nucleaire reactie bezig op Jupiter. Komt het echt zo ver dat de planeet een zon wordt? Ik persoonlijk denk van niet, maar vele wetenschappers vrezen het ergste. Zal Jupiter in een zon veranderen, dan zouden wij het waarschijnlijk niet overleven...
[van astrostart gepikt]

astrostart

[ Voor 4% gewijzigd door stamp op 11-11-2003 10:20 ]

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

• guanpedro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-12-2025

guanpedro

Live forever or die trying

Hier is al een uitvoerig topic over geweest.

Jupiter wordt een zon?

PC: MSI-NEO2FISR P4-2.6HT@2.8 Dual-channel GEIL-PC3500 Intel CSA GB-LAN 9600PRO Pioneer DVR106 Server: Dual Xeon-2GHz 3Ware 7500-12 11x120GB RAID5 GB-LAN RH 9 2.4.22 Digicam: Sony DSC-F717

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:59

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Dit is een heeeeeeel duidelijk voorbeeld van een Broodje Aap verhaal binnen de astronomie. Zie ook: http://www.badastronomy.com/bad/misc/jupiter_galileo.html. Niet alles geloven wat je leest, hoe wetenschappelijk het ook mag lijken. Ik sluit dit topic vooral omdat er al een aantal topics gepost zijn over dit onderwerp, en waaruit blijkt dat het gewoon onzin is.

Dit topic is gesloten.