ultra II ata/66

Pagina: 1
Acties:

• zeeheld
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 22:51
Ik heb een pentium 2 233mHz, kan ik hierop een seagate ultra II ata/66 harde schijf aansluiten?

bvd,
zeeheld

Verwijderd

Ja hoor dat kan *D

Verwijderd

Tuurlijk kan dat, maar er zit geen ATA66 controller op neem ik aan, tenzij je die erbij hebt geplaatst, als jij niet zoon controller hebt werkt de schijf maar met max. 33 mb/sec als jij wel zoon controller hebt werkt ie met 66 mb/sec. (8>

Greetz

• zeeheld
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 22:51
dank celeron clocker, even nog een vraagje snel, ik heb een standaard ide controller denk ik omdat p2 al wat verouderd is, weet je zeker dat ik dan wel ata ondersteuning heb of heb je toch specifiek een ata-controller nodig en hoe plaats je die??

bvd,
zeeheld

Verwijderd

ik denk dat jij gewoon een 33 controller on board hebt.. net als ik (asus p2b-f)
ik heb er een promise 100 controller bijgezet, gewoon pci-slot
je kunt dan weer 4 apparaten extra kwijt, en vooral : de snelheid neemt toe.

ik heb ook een tijd die 66 schijf van me op 33 laten draaien , werkt wel ..
toen ik die 100 kocht heb ik er die controller bijgenomen
kostte 110 piek of zoiets (geen raid.)

ow ja : die 100 schijf heb ik dus op een apparte en die 66 op een apparte connector op die controller en de rest van 33 HD/writer en cd op onBoard controller
(maar da's misschien niet zulke interessante info :P)

Verwijderd

Ja, een ATA66 controller is nu niet meer te koop alleen nog de ATA100.

Greetz

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 15:16
Maar die UDMA 100 ken ook wel 66 aan :)

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 07:53

Obi

Ik weet niet hoe groot de schijf is die je er in wilt zetten, maar ik zou zeker even informeren of je moederbord met het aantal Gig's om kan gaan.
'Oude' moederbords kunnen namelijk niet de huidige grote HD's aan.
(ik weet niet of het voor jouw combo van toepassing is, maar ik zou het zeker wel ff checken als ik jou was...)
Pagina: 1