Toon posts:

plotseling vette ruis in mijn PC-speakers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Logitech Z-560 4.1 speakers ruisen sinds kort. De ruis is 'spontaan' ontstaan, dus niet na aanpassingen in de PC.
Ik hoor wanneer ik een venstertje open. Dan neemt de ruis iets toe.
Dus, ter verduidelijking, als ik NIET naar mijn monitor kijk, kan ik toch via de ruis in mijn speakers horen dat er 'iets' op mijn monitor gebeurd, als er bijvoorbeeld een usenet-bericht geopend word in MSOE. Niet goed dus.

Ik heb een MSI moederbord, met onboard Avance 97 geluid, en en AMD processor.

Verwijderd

ik ben geen expert op dit gebied, maar kan het zijn dat de storing ontstaat door het magnetische veld van je monitor (of van je boxen), staan ze dicht bij elkaar? of heb je de boxen misschien op de monitor gezet?

verder kun je misschien kijken of er iets los zit in je kast, of dat de kabels heel dicht bij elkaar lopen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 12:19:
ik ben geen expert op dit gebied, maar kan het zijn dat de storing ontstaat door het magnetische veld van je monitor (of van je boxen), staan ze dicht bij elkaar? of heb je de boxen misschien op de monitor gezet?

verder kun je misschien kijken of er iets los zit in je kast, of dat de kabels heel dicht bij elkaar lopen.
Nee, de speakers staan 1,5 meter bij de LG monitor vandaan. De kabels lopen niet dicht langselkaar. Het vreemde is dat de ruis spontaan is ontstaan, zonder dat ik 'werkzaamheden aan mijn PC of andere delen van de installatie heb verricht.'

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-02 17:18

IvoB

Prutst er rustig op los

is je PC geaard? Ruis ontstaat bij mijn weten door een potentiaal verschil. (correct if wrong)

Verwijderd

Topicstarter
IvoB schreef op 11 november 2003 @ 23:08:
is je PC geaard? Ruis ontstaat bij mijn weten door een potentiaal verschil. (correct if wrong)
Nee, niet geaard. Maar de ruis is spontaan ontstaan. Sinds kort. Aarden ga ik trouwens wel. Via een draadje en een zgn. aardklem op een blank stukkie CV-radiator??

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Toevallig er een Tv-kaart inzitten?
Het kabeltje van de tvkaart naar de soundcard veroorzaakte bij mij wel eens ruis...

Verwijderd

Zoiets had ik ook.
Lag aan het overclocken.

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-02 17:18

IvoB

Prutst er rustig op los

Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 00:25:
[...]
Aarden ga ik trouwens wel. Via een draadje en een zgn. aardklem op een blank stukkie CV-radiator??
Niet doen! Zie http://home.hccnet.nl/e.van.der.weele/pc_aarden/aarding.html voor de uitleg waarom. ALS je aard, kun je beter gewoon 2,5mm2 groen/geel kabel bij de gamma halen, en deze naar een geaard stopcontact of meterkast leiden.

Verwijderd

Nee, niet geaard. Maar de ruis is spontaan ontstaan. Sinds kort. Aarden ga ik trouwens wel. Via een draadje en een zgn. aardklem op een blank stukkie CV-radiator??
Dit moetje IDD NIET doen, heb het wel geprobeerd (eigenwijs he) maar ik kreeg er ENORME ruis door. (nog meer dan ik al had).

Maar als je je computer wilt aarden, ik hoop voor je dat jullie huis redelijk nieuw is en dat er aarde in de doos van de kamer licht waar je cputert. In nieuwe huizen is dit verplicht d8 ik maar hier licht ook geen aarde. ( en een aarddraad doortrekken door het plafond een meter of 5 is vette fun :| )

Verwijderd

Kan zijn dat je audio kaart een beetje scheef zit of zo.

mijn ouwe pc had een losse audio kaart en die ruiste ook als een gek. nu bij een onboard geluds kaart (zelfde boxen) heb ik daar totaal geen last meer van. dus idd een beter gearde geluids voorziening scheel een hele boel-veel
Pagina: 1