Toon posts:

Verplaatsten van bestemming huurlijn

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In het geval van een uitwijk(bijvoorbeeld verliezen pand) zal de huurlijn die ons nu verbind met een lokatie in frankrijk naar een andere locatie moeten worden geadresseerd.

Nu is mijn vraag of iemand hier mogelijk ervaringen mee heeft? Hoe snel kan dit plaatsvinden en tegen welke problemen ben je aangelopen?

De huurlijn is een 2Mbps verbinding van KPN. Er zijn al service contracten afgesloten voor een gegarandeerde levering binnen een bepaalde tijd van een router.

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:17

TF

bla bla

Hangt af van je servicecontract. Maar als je frame-relay bij KPN loopt is dit snel gebeurd.

Verwijderd

Topicstarter
OK, maar is het dan een kwestie van het veranderen van instellingen door KPN of hangt het in de situatie van een 2Mbps verbinding meer af van de datadrager.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:11

Predator

Suffers from split brain

In het geval van een uitwijk(bijvoorbeeld verliezen pand) zal de huurlijn die ons nu verbind met een lokatie in frankrijk naar een andere locatie moeten worden geadresseerd.
Verliezen pand ?

Bedoel je in geval dat je ene locatie volledig uitvalt en je tijdelijk even naar een andere locatie moet, of heb je het over een verhuis :?
Wees daar aub wat duidelijker in.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• localhost
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

localhost

Ook in geel, groen, paars, wit

In alle gevallen zal KPN je vragen een locatie aan te wijzen (vandaag) en zal daar aansluitkosten voor in rekening brengen. Tevens zal je daar ook een abonnement voor af moeten sluiten (voor de kilometers en bandbreedte). Tevens plaats je op die lokatie een router.

Op het moment van overschakelen is het dan gewoon een kwestie van routers aanpassen en dat is in een SLA met KPN te regelen.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
In het verleden was KPN zwaar beroerd traag met het verhuizen van huurlijnen. Ik heb er de laatst paar jaar niet meer mee te maken, dus misschien dat het nu inmiddels beter gaat. Misschien gaat het met de digistreams zowieso wel beter. Ik denk dat KPN het zelf het beste weet ==> Even bellen .....

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 09:57

Whizzer

Flappie!

Het probleem is dat KPN vat wel _zegt_ dat ze het snel kunnen... Maar er zit nogal eens verschil tussen wat men zegt en wat echt is bij de KPN...

offtopic:
Epacity lijnen van de KPN binnen nederland krijg je NIET goed door de verhuisstraat, dan lukt ze simpelweg niet.... Nu een paar keer geprobeerd en dan zegt de KPN de nieuwe verbinding op, net als ie 2 dagen werkt.... En dan mag je opnieuw de bestelstraat in... :( Maargoed, da's een heel ander type lijn, maar wel dezelfde provider...

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een nooduitwijk (bij eventuele brand/ terroristische aanslag oid), dus geen verhuizing.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als het gaat om een Disasterplan, hebben jullie dan al een alternatieve locatie op het oog?
Hou er iig rekening mee dat je de eerste dagen een ander type verbinding moet gebruiken (bundeltje ISDN of een al afgehuurde ADSL lijn als backup).

Of idd zoals localhost zegt een goede SLA overeenkomen dat een verhuizing ook daadwerkelijk dezelfde dag gebeurt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat in de tussentijd er mensen zijn geweest die een uitwijk hebben meegemaakt om mij zo te kunnen vertellen hoe de verplaatsing van hun verbinding geschiedde. Daarnaast ben ik in brede zin sowieso geïnteresseerd in ervaringen omtrent een uitwijk.

In mijn geval gaat het om een Digistream[KPN] verbinding waarmee wij in contact staan met het hoofdkantoor in Frankrijk. Onze afhankelijkheid van deze verbinding is zéér groot, vandaar dat wij in de huidige situatie beschikken over twee actieve dataverbindingen waarvan er een als back-upverbinding is ingericht.

Wanneer wij uitwijken, wijken wij ongeveer tien km uit van de huidige locatie. De mogelijkheid echter om een soort slapende verbinding met het hoofdkantoor op deze uitwijklocatie te installeren, is volgens KPN niet mogelijk. Wij zijn dus afhankelijk van de snelheid van handelen van KPN bij een eventuele uitwijk. Het handelen impliceert het verleggen van de dataverbinding vanaf onze POP met de uitwijklocatie.

• Coen Rosdorff
  • Niet online
Waarom niet gewoon op de uitwijk locatie ook een digistream laten aanleggen? Kost maandelijks een flinke bak centen, maar voor het verhuizen van een huurlijn heeft/had/nam KPN rustig 6 maanden nodig....

Verwijderd

Topicstarter
little_soundman schreef op 23 maart 2004 @ 01:21:
Waarom niet gewoon op de uitwijk locatie ook een digistream laten aanleggen? Kost maandelijks een flinke bak centen, maar voor het verhuizen van een huurlijn heeft/had/nam KPN rustig 6 maanden nodig....
Zoals je zelf al zegt, kost het een flinke bak geld.. We hebben reeds bij KPN geinformeerd en zij vertellen ons dat het volgens Best Effort zal plaatsvinden..

Mogelijk door ervaringen van derden probeer ik er achter te komen wat het resultaat van de Best Effort van KPN is.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2004 09:16 ]

• kaandorp
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-01 15:43
Heb je de volle 2Mb nodig? Zoniet dan pak je gewoon een cisco router en een paar ISDN lijnen en die laat je dan inbellen naar een uitwijkcentrum.

• Telco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08-2024

Telco

Biertje?

Best effort lijkt me een beetje kort door de bocht, tenzij je op digistream geen SLA's kunt afsluiten. Voor spraaklijnen is het mogelijk om, zolang je de knip maar voldoende opentrekt, een nood-omzwaai binnen 2 of 4 uur te laten realiseren.

edit:

Hmmmm, hoor net dat digistream idd op een andere manier wordt beheerd, zodat omzwaaien lastig is. Bij ons zou een tweede digistream worden ingezet.

[ Voor 28% gewijzigd door Telco op 23-03-2004 13:05 . Reden: Aanvulling ]

Vandaag geen signature

Verwijderd

Topicstarter
Telco schreef op 23 maart 2004 @ 13:04:
Best effort lijkt me een beetje kort door de bocht, tenzij je op digistream geen SLA's kunt afsluiten. Voor spraaklijnen is het mogelijk om, zolang je de knip maar voldoende opentrekt, een nood-omzwaai binnen 2 of 4 uur te laten realiseren.

edit:

Hmmmm, hoor net dat digistream idd op een andere manier wordt beheerd, zodat omzwaaien lastig is. Bij ons zou een tweede digistream worden ingezet.
We hebben het met KPN over een slapende verbinding gehad (verbinding die pas in geval van nood daadwerkelijk actief zou worden) echter dit behoord bij KPN i.c.m. digistream niet tot de mogelijkheden.

Ik zie het btw nogal somber in.

Verwijderd

Topicstarter
kaandorp schreef op 23 maart 2004 @ 12:20:
Heb je de volle 2Mb nodig? Zoniet dan pak je gewoon een cisco router en een paar ISDN lijnen en die laat je dan inbellen naar een uitwijkcentrum.
Het mag niet via het publieke netwerk gaan, dus isdn/ adsl is geen optie.

Ik weet het is lastig, maar ja daarom vraag ik het ook aan de experts!

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2004 13:23 . Reden: T-tje vergeten ]

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-02 22:13
ISDN gaat toch over hetzelfde soort netwerk als een huurlijn? Als je direct inbelt is dat volgens mij echt wel veilig.

• Coen Rosdorff
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 09:07:
Zoals je zelf al zegt, kost het een flinke bak geld.. We hebben reeds bij KPN geinformeerd en zij vertellen ons dat het volgens Best Effort zal plaatsvinden..

Mogelijk door ervaringen van derden probeer ik er achter te komen wat het resultaat van de Best Effort van KPN is.
Onze afhankelijkheid van deze verbinding is zéér groot
Als je afhankelijkheid idd zo groot is, en je er zelfs een uitwijkcentrum voor wil onderhouden, dan zou ik ECHT NIET op de 'Best effort' van KPN vertrouwen. Heb daar teveel voor mee gemaakt met die gasten.
De service op uitgevallen digistreams is snel, maar verhuizen van huurlijnen is pet met een rietje.

Verwijderd

Topicstarter
little_soundman schreef op 24 maart 2004 @ 02:15:
[...]

[...]
Als je afhankelijkheid idd zo groot is, en je er zelfs een uitwijkcentrum voor wil onderhouden, dan zou ik ECHT NIET op de 'Best effort' van KPN vertrouwen. Heb daar teveel voor mee gemaakt met die gasten.
De service op uitgevallen digistreams is snel, maar verhuizen van huurlijnen is pet met een rietje.
De functie van het pand wat we willen gebruiken heeft niet primair als functie een uitwijkcentrum.

Er gaat vandaag gebeld worden met KPN over de verdere mogelijkheden aangezien de afhankelijkheid voor ons te groot wordt. Ik zal jullie op de hoogte houden.
Pagina: 1