Toon posts:

javascript: miscommunicatie

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een half uur eerder een post geplaatst over het gebruik van frames, MAAR mijn verhaal wordt niet goed begrepen. Ik weet best wel hoe frames werken :|

Nog een keer. Stel ik heb een pagina profiel.html, daar kun je niet naartoe linken vanaf een andere site, want hij moet in de frameset geladen worden.

Ik wil kunnen linken naar profiel.html, waarbij dan vervolgens profiel.html weet dat hij in een frameset hoort te staan, waardoor hij automatisch zichzelf in een frameset zal plaatsen met de juiste pagina's geladen in de omliggende frames :?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 23:05
Je hebt dus een externe link die naar een pagina linkt die normaliter in een frameset wordt aangeroepen. De site moet dat zien, en zelf (alsnog) de frameset bouwen. Dit is ook prima te doen met JavaScript.

Wat heb je al gedaan om het zelf op te lossen en wat heb je al gevonden toen je naar soortgelijke topics zocht?

Een topic heropenen nadat het is gesloten is niet echt de normale gang van zaken, zou crisp even mailen...

[ Voor 16% gewijzigd door Willem op 11-11-2003 10:01 ]

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:31

DizzyWeb

Ondertiteld

Kortom, als je direct naar profiel.html linkt, moet profiel.html dat detecteren en vervolgens de frameset laden met zichzelf er in?

Opzich heel simpel.
In een onload check je wat de href van parent.top is, is dat self, dan si de frameset niet geladen en moet je dat alsnog doen.

Kijk hier eens, was 2 seconden googlen:
http://www.xs4all.nl/~ppk/js/framecustom.html

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

[search=pagina,frameset,openen] is echt genoeg over te vinden hoor....

en besteed volgende keer wat meer tijd aan je openingspost, want dit had ik niet uit je vorige post kunnen opmaken.

[ Voor 46% gewijzigd door crisp op 11-11-2003 10:13 ]

Intentionally left blank

Dit topic is gesloten.