Toon posts:

[Access] Rapport van enkele Record maken

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment ben ik bezig met het maken van een bewonersdatabase voor een woning stichting voor senioren.

Ik heb nu een forumlier gekoppeld aan de database, in dit formulier zijn alle gegevens uit de database te bewerken en te bekijken.

Nu heb ik een rapport gemaakt waar alle medische gegevens in moeten komen van één bewoner, d.m.v. op een knop in het formulier.

Het probleem is nu dat (wanneer ik op de knop druk) Access ALLE records in het rapport zet. En ik wil dus alleen het HUIDIGE in een rapport plaatsen!

BTW. Ik heb al op de GOT & Google gezocht, maar kreeg nergens een duidelijk antwoord.

Alvast bedankt! _/-\o_

• _js_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-01 07:19
Bij het openen van een rapport in code kun je een filter opgeven. Zet het filter op de juiste bewoner.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-09 10:35

Boss

+1 Overgewaardeerd

code:
1
Docmd.OpenReport "rapportnaam". acViewNormal", "BewonerID = " & BewonerID

of zoiets.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• LouisXV
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Als je formulier in een subformulier staat dan wordt dat trouwens lastiger (in elk geval in Access '97) en dan kan je Access ook een query laten maken die die gegevens van die ene bewoner ophaalt. Deze kun je vervolgens opslaan en daarna is die query te gebruiken als bron voor rapporten. Ik weet niet meer zeker of dat nou ook kon zonder de query op te slaan.

code:
1
2
3
4
5
Dim req As QueryDef
Dim qrySel_Org As QueryDef

CurrentDb.QueryDefs.Delete "qrySel_Org" 'Delete old query
Set req = CurrentDb.CreateQueryDef("qrySel_Org", strSQL) 'Set new query

Het rapport heeft dan standaard de query 'qrySel_Org' als bron.
strSQL is de query die je ergens in de code hebt opgebouwd om de persoon te selecteren.

Ik weet natuurlijk niet hoeveel je van Access afweet maaar het is handig om als je iets van een zoekformulier gebruikt zelfgemaakt) de velden onafhankelijk te maken omdat je anders steeds en nieuwe record toevoegt als je een zoekterm invoert.

Overigens zou je voor informatie ook kunnen kijken op http://www.experts-exchange.com, en dan bij databases => Access. Daar staan echt enorm veel vragen over Access.

Als je wilt kunnen zoeken moet je betalen maar je kunt ook Google gebruiken door iets in te typen als: site:experts-exchange.com "<access versie>" <ondrwerp>.

Het is wel minder precies dan de zoekmachine van de site zelf maar ik heb zo ook heel veel nuttige dingen gevonden.

[ Voor 7% gewijzigd door LouisXV op 11-11-2003 12:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de racties! Het is inmiddels gelukt d.m.v jullie hulp! :)

Ik heb de volgende code gebruikt:
code:
1
2
3
4
    Dim stDocName As String

stDocName = "Bewoners"
    DoCmd.OpenReport "Rapport", acViewPreview, , "ID=" & Me!ID&

Nogmaals bedankt! _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2003 15:54 ]