Toon posts:

Files op XP machine niet bereikbaar vanuit win 2000 machine

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb het volgende probleem: Ik heb 2 PCs: een desktop die draait op win XP en een laptop die draait op win 2000. Ik heb een netwerk via een Wlan router
(Alcatel/ Thomson) . Internet op beide PCs werkt prima. Ik kom van de XP machine ook op de gedeelde bestanden op de win 2000 machine. Andersom lukt niet. Ik zie de XP machine wel in mijn netwerk (beide PCs zitten in de zelfde workgroup) maar als ik de PC selecteer krijg ik de melding "There's no logon server available to process your request" (of iets dergelijks). Ik kan niet vinden wat hier de oorzaak van is. Op de XP machine staat de firewall niet aan, de guest account is actief, NETBUI is actief. Ook heb ik dit geprobeerd met een directe connectie via een crosslink kabel. Dit levert hetzelfde probleem op.

Wat doe ik fout??

Grtz,

Hugo

Verwijderd

http://members.chello.nl/a.bakker26/ton/

Kleine howto die ik heb geschreven. Het aanzetten van simple file sharing, het aanmaken van een user op beide computers, netbios activeren over tcp/ip en in dezelfde IP range gaan zitten heeft wel effect. Hopelijk heb je wat aan deze link. =] Zo niet, helaas, ik ben niet zo'n windows expert. :)

ps. gewoon je zut aan de router laten hangen, zou niets uit mogen maken. :Y)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2003 12:20 ]