moeilijk op het internet komen met chello. :( :(

Pagina: 1
Acties:

• extreme
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01-2024
mijn internet doet het op zich wel van chello, alleen mijn probleem is:

als ik mijn computer opstart, en dan IE opstart, dan gaat ie geen website opladen... dan staat er: bezig met zoeken naar locatie www.tweakers.net [ingesteld als startpagina]

en dan dns error bla bla.. je kent dat wel...

dus ik dan kloten met winipcfg commando... kijken of ie mijn ip ziet en zo... dat ziet hij ook... maar dan nog doet het internet het niet...

ikke dus vrijgeven drukken en daarna vernieuwen. soms pakt ie hem en soms niet... :(

wat ik vandaag ontdekt heb, is dat ik in configuratiescherm=>systeem de netwerkadapter kan vernieuwen. als ik dit doe dan doet mijn internet het gelijk...

Maar, nu komt het... als ik mijn pc uitzet of opnieuw opstart en weer wil internetten... beginnen we weer bij het begin... en moet ik deze moeilijke stappen weer doen om eindelijk te kunnen internetten...

ik heb UPC al gebeld paar keer, maar na een half uur raakt mijn geduld echt op! ze zeggen dat ze me terugbellen. dus niet...

weet iemand een oplossing?

alvast bedankt.

ExTrEmE

Verwijderd

Chello = UPC = ZUIGT = soms wel lekker maar niet van UPC. :?

To }:O or not to }:O
That's the question???

• dhm00
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 21:37
Wat dacht je er van al je jou NIC ff opnieuw installeerd:?

Gewoon weggooien vanuit je config/system ff een reboot en weer installen......

Ik zit ook via de kabel (slownera)en heb dat probleem ook ooit gehad.
Ik hoop dat het bij jou ook werkt (8>

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 08:18
Heb ook hetzelfde soort probleem gehad met Ch:rllo. Bij mij leek het alsof ik verbinding had, maar ontbraken steeds de DNS-servers en had ik een ander IP-adres als ik bij winipcfg keek. Veel gebeld naar Ch:rllo. :( Konden het niet verhelpen. Ook herinstallatie hielp niet. Maar na een week of 2 werkte alles weer normaal. Volgens mij weten die lui er zelf ook geen donder vanaf.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:35

Tylen

Neem mij niet te serieus

Euhh krijgen jullie je ip via DHCP bij CHello ??? Ik heb alles lekker gewoon ingevult.. Misschien heb ik daarom ook nooit problemen.. :):):)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• a3konijn
Ja krijg je via DHCP.
Direct invullen zal dan ook neit werken lijkt mij.

Verwijderd

a3konijn: alle chello gebruikers krijgen een zogenaamd vast variabel ip adres. MAW: ze zeggen dat je een variabel adres krijgt, maar je kunt de rest van je tij dbij chello dat ip adres gebruiken. (zodra je je ipadres opnieuw opvraagd wordt in de tabel gekeken welke ip je vorige keer had, en diek rijg je dan weer...

zelf invullen is beter. scheelt ook weer boot tijd omdat je geen dhcp vertraging hebt ;)

• extreme
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01-2024
dus wat ik moet doen is het weer re-installen? Hmmz... ikke ga het wel vandaag doen als ik weer van school kom. :)
en eventjes nog een andere vraag, kheb die microsoft client weggegooid... want anders krijg je die netwerkaanmelding elke keer dat je windows opstart, hier ligt het toch niet aan he? lijkt me stug in ieder geval...

ik hoop dat mijn internet het weer gewoon normaal doet zonder dat ik moeilijk moet doen...

• a3konijn
Paz: Dit is onzin:
Op donderdag 07 december 2000 09:34 schreef Paz het volgende:
zodra je je ipadres opnieuw opvraagd wordt in de tabel gekeken welke ip je vorige keer had, en die krijg je dan weer...
Een DHCP-server werkt met een zogenaamde Lease-time. Dat wil zeggen dat als jij binnen die tijd jezelf weer aanmeld (meestal een dag of 5) je je vorige IP-adres krijgt, omdat de DHCP-server bij CHello gedurende de lease-time het IP-adres aan jou naam koppelt. Iedere keer dat je jezelf opnieuw aanmeld wordt deze lease-time weer verlengd.

Verwijderd

Ik heb hier 2 chello verbindingen. 1 met dhcp en 1 zonder, met een "vast" ip.
Ik ben met die dhcp 1 maand niet op internet geweest, toen kreeg ik toch me oude ip weer terug. Dus chello heeft wel een hogere limiet dan 5 dagen. Maargoed het probleem met de dhcp heb ik ook gehad met mijn linuxbak, na 2 daagjes werkte alles opeens feilloos..

• Poltergeist
  • Laatst online: 20:24
Die leasetijd scheelt dan blijkbaar toch per gebied. Ik krijg regelmatig een ander lease adres toegewezen (als mijn PC weer een dag heeft uitgestaan) en de leasetermijn (volgens winipcfg) is precies een dag.

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:08

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Microsoft Client weggegooid???? Ben je niet wijs !! Dan weet je zeker dat je netwerk verbindingen over zijn zeik gaan!!!

Kijk ook eens of je niet ergens een DNS-server adres hebt ingevuld, als dit zo is, weghalen dan.

Heb je een netwerk thuis?? Of niet? Zo ja heb je daar dan een DNS-server op draaien? Zo ja zorg dan dat er bij DHCP ingesteld staat (op je server) wat het adres van je DNS server is, dan zou alles moeten werken.

I play my enemies like a game of chess...

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Je client moet je natuurlijk nooit weggooien, je verandert t aanmelden bij microsoft netwerken (onderaan) gewoon in microsoft family aanmelden.

Dan krijg je die aanmelding bij t opstarten ook niet meer.

Verwijderd

Op donderdag 07 december 2000 09:50 schreef a3konijn het volgende:
Paz: Dit is onzin:
[..]
Een DHCP-server werkt met een zogenaamde Lease-time. Dat wil zeggen dat als jij binnen die tijd jezelf weer aanmeld (meestal een dag of 5) je je vorige IP-adres krijgt, omdat de DHCP-server bij CHello gedurende de lease-time het IP-adres aan jou naam koppelt. Iedere keer dat je jezelf opnieuw aanmeld wordt deze lease-time weer verlengd.
Tja.... dat is de officiele definitie van DHCP, maar ik kan je verzekeren dat ip adressen bij chello in principe NOOIT veranderen en het is dan ook makkelijker (scheelt tijd) om het ip adres maar als vast in te stellen...
Pagina: 1