HD naar klote door trillende dvd speler

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Topicstarter
Ok, ik zit dus met een vaag probleem...

sinds een paar weken is mijn Aopen 9624 DVD-speler raar gaan doen, bij bepaalde cd's (bijv. cdr's of pcgameplay demo cd's) gaat de speler ontzettend veel herrie maken en heel erg trillen en schudden, waardoor mijn HD (IBM 13,5 GB) steeds "overslaat" en tikkende geluiden maakt en soms zelfs vastloopt. inmiddels heb ik ook al een paar bad sectors opgelopen door dat getril van die DVD speler, maar als ik een dvd'tje erin doe heeft ie nergens last van. Ik heb em nu maar naast m'n kast liggen, anders blijft er nix van m'n HD over... Is mijn DVD-speler nu naar de klote of wat ?

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 07:53

Obi

Als je speler trilt bij sommige CD's ligt dat aan de "gewichtssymmetrie" van het schijfje. Plak je stickertjes op je cd's ??? (niet doen dus) Misschien is je speler niet echt stabiel met hoge toeren en heeft dus gauw last van een 'bestickerd' schijfje. Een andere reden kan ik niet bedenken....

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Topicstarter
Nee, heb er geen stickertjes op zitten, maar een paar weken terug deed ie het nog goed met alle cd's en maakte ook nauwelijks geluid, zou het misschien kunnen komen door een vuile lens ?

• Hamish
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Aopen was een van de eerste die een goed stabilisatie mechanisme in z'n drives, dat gaat dus kennelijk ook wel eens stuk...

Je leverancier (een goede in ieder geval) vervangt dit ding denk ik wel.
Overleg met hem ook wat er met je HDD gaat gebeuren.

Hamish