Epia V10000 met Nehemiah, DivX zonder problemen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-05 20:47

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Topicstarter
Ik ben al een tijdje op zoek naar een klein moederbord met veel functies. Nou viel mijn ook op een Via EPIA V10000 bordje met de nieuwe Nehemiah core 1Ghz. processor. Hierover heb ik een aantal vragen.

1. Ik kan nergens een review van dit bordje vinden, wat zijn de nadelen tov de M10000 ?

2. Epia bordjes zijn nogal picky met geheugen, welke modules raden jullie mij aan ?

3. Is de V10000 snel genoeg voor het vloeiend afspelen van DivX films/DVD films ?

Ik heb reeds de search gechecked, maar kan maar heel weinig vinden over de V10000 itt de M10000.

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

3. ik heb in een review en hier op GoT gelezen dat DivX, XVID en DVD prima gaat. Toch nog even zoeken dus. Er is genoeg over te vinden!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

1. De V10000 is nog brandnieuw. Even geduld dus :)
2. A-merk moet gewoon werken. Dus neem geen cheap-ass spul, dan zit je gebeiteld.
3. Dit is echt wel te vinden met de Search B) [search=minimum systeemeisen divx]

Verwijderd

Werkt perfect ;) Ik heb hem in mijn PVR zitten, niets om je zorgen over te maken! Ik heb hem bij Alternate gekocht, daar kostte hij 115 euro oid.

Verwijderd

kijk ook even op www.mini-itx.com hier staat heel veel info links ed. Voor zover ik weet kan dit boordje alles doen wat jij wilt.

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-05 20:47

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Topicstarter
Dat verhaal over de minimum systeemeisen vind ik een beetje een wassen neus. Volgens veel mensen is een Celeron 400 al snel genoeg, in de praktijk bleek zelfs een P3-500/256MB/32MB Geforce nog problemen te hebben, vandaar ook die vraag.

Bedankt in ieder geval voor jullie reacties,.. ik denk dat ik maar even met Alternate ga bellen ! :)

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

• hankiephankie
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-12-2024

hankiephankie

Via Epia Cube: ready.

Ik heb zelf een Via Epia m10000 c3 Nehemiah mobo...

Nadelen: geen echte nadeelen. aleen voor games is ie totaal niet geschikt !! oudere games zoals -> quake 3, rtcw (online) (offline),... kan hij wel nog draaien. maar verwacht niet te veel.

Voordeelen: klein, weinig stroomverbruik,..

Geheugen: ik heb momenteel een 512 ddr kingston plaatje er in zitten
surf voor meer info eens naar kingston.com en zoek daar bij hgeheugen modules voor via mobo's

ik heb dus zelf de via epia m10000 en die speelt vlot divx films / dvd films af !

Mvg, Hankiephankie

System Specs: http://specs.tweak.to/13639

• MickMack
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-05 22:27
Ik heb een van de eerste VIA bordje de VIA 800.
Daar draait DIVX net niet lekker op, maar het is nog te doen vind ik.
Denk dat het met dat bord geen probleem moet zijn.

The JavaScript GoT Tracker

Verwijderd

Snap niet dat je zo trage mbo+cpu wilt kopen voor zoveel geld.

Voor 65,- heb je een complete pentium 3 die stukke sneller is (waar divx perfect op speelt met direcxt render, stuk mooier dan de old school overlay).

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2006 19:53 ]

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04 11:28
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 19:51:
Snap niet dat je zo trage mbo+cpu wilt kopen voor zoveel geld.

Voor 65,- heb je een complete pentium 3 die stukke sneller is (waar divx perfect op speelt met direcxt render, stuk mooier dan de old school overlay).
8)7

Goed als jij een P3 + mobo op een 120watt psu kan laten draaien wens ik je daar veel sterkte mee....

ligt toch geheel aan de toepassing wat voor een hard ware je koopt, die nehemias verstoken niets en zijn passief gekoeld dus ideaal voor in een media pc...

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

hankiephankie schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 16:42:
Ik heb zelf een Via Epia m10000 c3 Nehemiah mobo...

Nadelen: geen echte nadeelen. aleen voor games is ie totaal niet geschikt !! oudere games zoals -> quake 3, rtcw (online) (offline),... kan hij wel nog draaien. maar verwacht niet te veel.

Voordeelen: klein, weinig stroomverbruik,..

Geheugen: ik heb momenteel een 512 ddr kingston plaatje er in zitten
surf voor meer info eens naar kingston.com en zoek daar bij hgeheugen modules voor via mobo's

ik heb dus zelf de via epia m10000 en die speelt vlot divx films / dvd films af !

Mvg, Hankiephankie
Ik denk dat de topicstarter zijn probleem inmiddels al opgelost heeft, aangezien dit topic al ruim 2 jaar geleden is gestart.

Nutteloze kick, dicht dus :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.