Toon posts:

Mail versturen met Planet erg traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

ik heb sinds vorig jaar een abo op ADSL Comfort van Planet Internet. Wanneer ik nu in Outlook een mail verstuur naar een willekeurig iemand, dan duurt het wel een half uur voordat deze mail daar ook daadwerkelijk is aangekomen. Doe ik dit met de smtp server van mijn vriendin haar internet provider (Zonnet) dan is de mail er gelijk !! Wie weet hoe ik dit probleem kan verhelpen ? Ik ben benieuwd.

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:39

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Ik zou eens contact opnemen met Planet. Ik heb hier totaal geen last van, maar wel gehad, heb ze gebeld en een paar dagen later was het probleem opgelost (ik weet niet of ze wat gedaan hebben, heb daar nooit terugkoppeling over ontvangen).

I play my enemies like a game of chess...

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik begrijp het niet zo goed, want doe ik hetzelfde met mijn mail op een andere PC dan doet ie het wel sneller ? Hoe zou dit dan komen...(ik weet dus ook niet goed of ik in juiste forum aanwezig ben hiermee....)

Verwijderd

Topicstarter
Zou het dan trouwens aan instellingen in Outlook kunnen liggen, of bepaalde instellingen van mijn ADSL USB modem?

Verwijderd

ik heb dit ook wel eens als ik iets naar hotmail stuur kan dit soms 30 minnuten duren voordat het aankomt. maar dat kan best aan hotmail liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar hoe komt het dat ik dit op een andere PC niet heb?

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Hangt eraf hoe druk de server het heeft he, soms duurt het wel een kwartiertje voordat je mail verzonden wordt. Hell Casema adverteerde eens dat "Je webpagina is 3 keer per week bekijkbaar, hou je van david bowie, bel dan onze helpdesk, je email wordt bezorgt binnen 2 uur"

Tegen delays doe je niets.....soms hebben de mailservers het gewoon druk of zijn in onderhoudt :-)

[ Voor 13% gewijzigd door swampy op 11-11-2003 10:05 ]

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar nogmaals hoe kan het dat ik dit probleem alleen op mijn eigen PC heb dan?

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-05 22:03

bakkerl

Let there be light.

En in geen enkele RPC staat beschreven dat mail er binnen 1 minuut moet zijn.
Mail is interactief en niet zoals web verkeer. Het kan soms even duren voordat het er is.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 10:06:
Ja maar nogmaals hoe kan het dat ik dit probleem alleen op mijn eigen PC heb dan?
Jij maakt gebruik van planet, zij van zonnet.

Gaat er geen belletje rinkelen...juist het probleem ligt zij planet..en opzich is het geen echt probleem, want jij hebt geen prestatie contract met planet dat zij binnen 2 minuten jouw mail moeten verzenden.

:-)

Kijk een bedrijf kan een prestatie contract met een provider hebben, jij bent maar een consument....

Vroeger was het erger hoor..

There is no place like ::1

• Maxster4th
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-12-2023

Maxster4th

.....are YOU kiddin' me..

Ik heb hetzelfde probleem. Wanneer ik een beetje grote mailtjes wil doorsturen (100kb>) dan duurt het ongeveer 15 / 30 minuten voordat hij aankomt. En dan stuur ik em niet alleen naar een hotmail account. Het is idd erg vreemd, maar nu ik het weet mail ik wel met hotmail (tot 1 MB |:( )

Succes is een keuze

Verwijderd

Topicstarter
Tja ik vind het vreemd allemaal.....
Pagina: 1