Toon posts:

[Geforce FX 5200] Bewegende lijntjes in games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een ASUS v9520 Geforce FX 5200 128 MB.
Ik heb hetvolgende probleem:

Tijdens het spelen van een game zie ik de randen van de textures "omhoog kronkelen"
Ik heb dit probleem zowel in Unreal Tournament Goty edition, Max pain 2, GTA vice city als in GTA 3.

Wat heb ik al geprobeerd:

-Verschillende drivers
-Antialiasing settings (2x 4x etc)
-Vsync zowel in open glide als d3d aan en uitgezet
-24 Z buffer geforced
-Vershillende tools gebruikt met allerlei instellingen om het te verbeteren:
(Rivatuner, MNvhardpage)
-Verschillende resoluties
-Windows XP refreshrate fix toegepast
-Windows 2000 eraf voor windows xp pro

Ik game @ 1024x768 op 85 hz.
Op screenshots zijn kartels duidelijk te zien, waaruit ik kan concluderen dat het probleem echt bij mn videokaart ligt en niet bij mn 17 inch monitor (crt)

Ik heb de kaart ook al een keer omgeruild (ivm een zeer lawaaierige fan) , maar ook het nieuwe exemplaar heeft er last van.

Specs:

Monitor:
LG 17 inch CRT

VGA:
Asus V9520 TD 128 MB

Processor:
Athlon 2600

Ik weet in ieder geval niet meer wat ik nog zou kunnen doen, heeft iemand van jullie een idee of heeft dit ook gehad?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Wat heb je voor moederbord en wat voor voeding heb je? Lijkt me alsof er iets misgaat als je de kaart/systeem flink stressed, dit kan dus ook aan iets anders dan je Videokaart liggen (maar hoeft natuurlijk niet)
Ook al geprobeerd om de kaart te onderclocken (GPU/geheugen)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Turkish schreef op 11 november 2003 @ 02:05:
Wat heb je voor moederbord en wat voor voeding heb je? Lijkt me alsof er iets misgaat als je de kaart/systeem flink stressed, dit kan dus ook aan iets anders dan je Videokaart liggen (maar hoeft natuurlijk niet)
Ook al geprobeerd om de kaart te onderclocken (GPU/geheugen)
Ik heb een Asus A7N8X Moederbord i.c.m 512 Mb ram (pc 2700/333) en een 400 Watt Q-tec voeding die retestabiel loopt.

Onderklokken heeft helaas niet geholpen (dus onder de standaardsnelheid)

Ik moet er nog even bij vermelden dat mijn vorige VGA kaart (XFX Geforce 4 MX 440) hier ook last van had.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2003 02:27 ]

• Turkish

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 02:21:
[...]

Ik heb een Asus A7N8X Moederbord i.c.m 512 Mb ram (pc 2700/333) en een 400 Watt Q-tec voeding die retestabiel loopt.

Onderklokken heeft helaas niet geholpen (dus onder de standaardsnelheid)

Ik moet er nog even bij vermelden dat mijn vorige VGA kaart (XFX Geforce 4 MX 440) hier ook last van had.
Aangezien je vorige kaart er ook last van had, dan kan je wel uitsluiten dat het aan je huidige kaart ligt. Lijkt me nu eerder een probleem met je moederbord. Welk Bios gebruik je? Probeer die eens te updaten om te kijken of het probleem zich voor blijft doen.

Ben persoonlijk niet kapot van die Q-tec 400 Watt voeding, te veel afwijking maar de jouwe hoeft dat natuurlijk niet te hebben

• Zotn_Dré174
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04 19:18
Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 02:21:
[...]
en een 400 Watt Q-tec voeding die retestabiel loopt.
Waw man een 400 WATT Q-TEC voeding die retestabiel is... Het probleem zou daar wel eens kunnen zitten. Ik had overigens ook zo ne voeding en had ook problemen i.v.m. men videokaart maar gebruik nu ne 300 WATT SWEEX voeding die bij men case zat en problemen zijn dus opgelost... Die Q-TEC 400 WATT DUAL FAN GOLD is niet echt gekend om zen stabiliteit nee... :P

[ Voor 8% gewijzigd door Zotn_Dré174 op 11-11-2003 04:41 ]

• Turkish

Turkish

zhé germans

Zotn_Dré schreef op 11 november 2003 @ 04:41:
[...]

Waw man een 400 WATT Q-TEC voeding die retestabiel is... Het probleem zou daar wel eens kunnen zitten. Ik had overigens ook zo ne voeding en had ook problemen i.v.m. men videokaart maar gebruik nu ne 300 WATT SWEEX voeding die bij men case zat en problemen zijn dus opgelost... Die Q-TEC 400 WATT DUAL FAN GOLD is niet echt gekend om zen stabiliteit nee... :P
Die Sweex voedingen vind ik ook niet geweldig overigens, investeer liever in een goede merk voeding.
Echter volgens mij is het eerder een mobo probleem dan voeding, maar het zou wel handig zijn als de TS de waarden van z'n voedingslijnen hier post (zowel onbelast als stressed)

offtopic:
Post aub in Algemeen beschaafd Nederlands, dit is voor mij zeer lastig te lezen

Verwijderd

Topicstarter
De "meelopende strepen" die ik in de games heb zie je meer bij de textures van afstand.
(Zoals in GTA V City bijv bij de gebouwen)

Maar als je er dichtbij in de buurt zit dan is het weg..

Ik heb de laatste BIOS van m'n moederbord 4 dagen erop geflashed (1007)

De voedingslijnen van mn q-tec voeding zijn idle:

3,3v=3,26
5=5,0
12v=12,032
vcore=1,66

Stressed zijn ze:

3,3=3,24
5v=4,87
12v=12,16
Vcore=1,68

Volgens mij vallen de waarder van de voeding toch nog wel mee? Allemaal binnen de marge van 5% en 10%.

Ik heb ook nog een p3 500 systeem met een 300 watt voeding waarin nu mn oude geforce 4 zit (die hetzelfde probleem heeft als mijn huidige systeem).
De kaart die eerst in deze oude computer zat had het ook wel een beetje (gf 2 mx 400 64 MB)

Ik snap er niets van overigens...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 08:51:
De "meelopende strepen" die ik in de games heb zie je meer bij de textures van afstand.
(Zoals in GTA V City bijv bij de gebouwen)

Maar als je er dichtbij in de buurt zit dan is het weg..

Ik heb de laatste BIOS van m'n moederbord 4 dagen erop geflashed (1007)

De voedingslijnen van mn q-tec voeding zijn idle:

3,3v=3,26
5=5,0
12v=12,032
vcore=1,66

Stressed zijn ze:

3,3=3,24
5v=4,87
12v=12,16
Vcore=1,68

Volgens mij vallen de waarder van de voeding toch nog wel mee? Allemaal binnen de marge van 5% en 10%.

Ik heb ook nog een p3 500 systeem met een 300 watt voeding waarin nu mn oude geforce 4 zit (die hetzelfde probleem heeft als mijn huidige systeem).
De kaart die eerst in deze oude computer zat had het ook wel een beetje (gf 2 mx 400 64 MB)

Ik snap er niets van overigens...
Volgens mij ligt het aan je monitor als je op 2 systemen dezelfde probleem hebt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 09:17:
[...]

Volgens mij ligt het aan je monitor als je op 2 systemen dezelfde probleem hebt ;)
Normaal gesproken zou ik dat ook denken Jsentosa....

Monitor nog ff omgewisseld met een 15 inch destijds en die had er ook last van :(

• Turkish

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 09:21:
[...]

Normaal gesproken zou ik dat ook denken Jsentosa....

Monitor nog ff omgewisseld met een 15 inch destijds en die had er ook last van :(
Zijn je pc's wel aangesloten op een geaard stopcontact, krijg je een wat 'weird' gevoel als je kast vastpakt? Kan zijn dat er ergens in je kast een beetje sluiting wordt gemaakt en als je andere systeem er ook last van hebt, dan zou ik dat iig niet uitsluiten

Verwijderd

Topicstarter
Turkish schreef op 11 november 2003 @ 09:41:
[...]

Zijn je pc's wel aangesloten op een geaard stopcontact, krijg je een wat 'weird' gevoel als je kast vastpakt? Kan zijn dat er ergens in je kast een beetje sluiting wordt gemaakt en als je andere systeem er ook last van hebt, dan zou ik dat iig niet uitsluiten
Beide systemen zijn aangesloten op een geaard stopcontact en zo'n stekkerdoos.

het zijn een soort kartels die meebewegen overigens

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2003 12:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
<edit> Foutje </edit>

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2003 12:06 ]

• DataGhost
  • Laatst online: 16:09

DataGhost

iPL dev

je bedoelt deze

http://www.gamer.nl/image...e/200211/1038240276_3.jpg

die jij postte was wel erg klein

Verwijderd

Topicstarter
Die bedoelde ik ja! Bedankt voor je hulp in ieder geval!

Het ziet er zo uit als de karteltjes als bij dat mannetje.
In games lopen die "karteltjes" bij mij verticaal omhoog.
Een hogere resolutie maakt het iets minder, maar haalt het niet compleet weg

• Omebas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02 20:48
die strepen in de verte moet toch echt op te lossen zijn met 24bit zbuffer. Dat wat je met gta had. Mischien stelt je driver/tweak utility dit niet goed in. Komt nog wel is voor dat ie het instelt voor een kaart die je vroeger in je pc had. Die ouwe GF denk ik dan.

Er zijn programma's om te kijken welke videokaarten in je register staan maar kan zo niet op de naam komen. Voor ati kaarten in zon programma iig te vinden op www.rage3d.com ergens bij de help van Rage3dtweak software. Volgensmij werkt dit met alle videokaarten.

Verwijderd

Topicstarter
Omebas schreef op 11 november 2003 @ 12:19:
die strepen in de verte moet toch echt op te lossen zijn met 24bit zbuffer. Dat wat je met gta had. Mischien stelt je driver/tweak utility dit niet goed in. Komt nog wel is voor dat ie het instelt voor een kaart die je vroeger in je pc had. Die ouwe GF denk ik dan.

Er zijn programma's om te kijken welke videokaarten in je register staan maar kan zo niet op de naam komen. Voor ati kaarten in zon programma iig te vinden op www.rage3d.com ergens bij de help van Rage3dtweak software. Volgensmij werkt dit met alle videokaarten.
Bedankt voor je goede reactie OmeBas,

Ik heb de computer gister geformateerd (van windows 2000 naar XP pro) en heb met riva Tuner al gekeken, maar de 24 Bit Buffer is al wel enabled , of is er dan nog een waarde o.i.d die ik bij die buffer moet opgeven?

Verwijderd

Al met monitordrivers geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb ook de monitordrivers al geprobeerd zonder enig resultaat.
Het feit dat ik een screenshot had kunnen maken toont aan dat het aan de kaart ligt en niet aan de monitor (screenshot van slechte kwaliteit overigens, vandaar dat ik hem niet post)

Ik het zo effe niet meer, iemand nog een tipje?

• Frietsaus
  • Niet online
Chipset drivers misschien?
Kijk eens in je Bios naar "AGP Aperture size" die mag niet op meer dan de helft van je systeem geheugen staan.
Probeer deze eens hoger/lager te zetten, probeer ook in je BIOS "AGP Fastwrite" Aan/Uit te zetten. Ik weet niet of je AGP 8x hebt maar zet deze eens van bijv. 8x naar 4x of bijv 4x naar 2x.
Ik hoop je hiermee geholpen te kunnen hebben :)

[ Voor 9% gewijzigd door Frietsaus op 11-11-2003 17:06 ]

Verwijderd

Overigens, volgens mij is het heel normaal dat GTA "lijntjes" vertoond van afstand.
Bij mij is dat wel zo en bij anderen ook. Op www.guru3d.com kun je driver 45.24 downloaden die ook enkele "flickering" problemen zouden moeten oplossen voor de FX 5600 reeks, wellicht helpt dat ook bij jou videokaart?

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:23

Dennahz

Life feels like hell should.

Lijkt mij aan de AA-settings te liggen hoor. (AntiAliasing)

Twitter

• Omebas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02 20:48
Als ik thuis ben zal ik even kijken of ik nog een screenshot heb van dat strepen probleem wat ik zelf oploste met die zbuffer. Ik denk dat veel mensen niet weten wat jij bedoelt of ikzelf moet ernaast zitten.

En wat AA of FSAA betreft dat doet alleen wat voor de kartels, en als FSAA uit staat moet het er nog aardig uitzien.

Fastwrites zou ik gewoon uitlaten. En agp aperture doet ook ook niet veel boeiends wat het beeld betreft, gaat namelijk om geheugen gebruik.
Pagina: 1