Trojan Hunter

Pagina: 1
Acties:

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:24

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Nadat ik gisteren VEEL besmette bestanden had op mijn pc (door de volgende virussen W32/Pate.b, W32/Jeefo, W32/Pate.dam) ben ik nog steeds vele scans aan het uitvoeren. Ik heb ook Trojan Hunter 3.7 nu nog erop los gelaten en ik krijg de volgende melding:

File scan
Found possible trojan file: C:\WINDOWS\system32\TXPstart.exe (Suspicious: ASPack-packed file in Windows System folder)

Nu kan ik met google helemaal 0 vinden over TXPstart... misschien dat 1 van jullie weet wat dit is en wat het doet. Of iemand die dezelfde melding misschien krijgt die ook Trojan Hunter gebruikt...

Anders verwijder ik gewoon het bestand :)

[ Voor 14% gewijzigd door n00bs op 11-11-2003 01:06 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Laat maar dit topic kan dicht... TXPstart.exe is een onderdeel van TweakXP, raar dat Trojan Hunter er een mogelijk Trojan in ziet...

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Opzich niet heel raar, want TweakXP gaat natuurlijk een beetje prutsen in windows wat je virusscanner kan zien als virus.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Mjah... lijkt mij nog geen reden om herkend te worden als potential trojan.

Iets anders, bovenstaande virussen waren dus echt %&* te verwijderen... AL mijn .exe en .scr op AL mijn partities waren besmet en vele ook corrupt. (ik ben juist iemand wie security zeer serieus neemt en heb dan ook verder nooit eerder een virus gekregen.... nu de 1e gelijk alles naar de %&*)

Verwijderd

TH flagt de file omdat de file gepackt is..
Normaal zijn (meeste) legit files niet gepackt, hij waarschuwt dan ook alleen voor het feit dat hij (aspack) gepackt is.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
ok Schouw thnx for the info :)

Verwijderd

(Suspicious: ASPack-packed file in Windows System folder)
Als je die melding had gelezen had je dat zelf ook kunnen weten ;)
Pagina: 1