pc crasht ongelofelijk hard na tijdens gamen

Pagina: 1
Acties:

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-11-2025
tijdens bv een spelletje enemy territory of counterstrike heb na pak em beet 10 minuten spelen een enorme crash,
beeld bevriesd en meest opmerkelijke is dat er een afgrijselijk geluid uit de speakers blijft komen totdat je de pc uitzet,
verglijkbaar met het levend villen van een pc als ik die verglijking kan maken, ik denk dat de makers van de matrix nog wel geld over hebben voor dit soort sound effecten.

die crash is 9 van de 10 keer zo erg dat mijn hele harde schijf corrupted is en ik opnieuw mijn OS moet instaleren en dat duurt zeker weer een half uur dussss een vervelend probleem mag ik wel zeggen.

ik heb dit zowel onder win2000 als linux dus aan de drivers of OS zal het niet liggen en alleen tijdens gamen.

het rare is dat dit systeem een tijdje prima heeft gedaan en heb er geen nieuwe hardware oid ingestopt waar het evt aan zou kunnen liggen... denk ik.

ik ga er van uit dat mijn radeon de oorzaak is al heeftie het een tijdje prima gedaan (is nog geen 3 maanden oud ofzo),

het valt me op dattie ontzettend heet wordt... heter dan voorheen lijkt wel,
maar hoe kan dat opeens en kan dat zo'n erge crash veroorzaken?
ik had em onder win2000 wel overclocked maar als hij dan te warm werd dan kreeg je artifacts te zien maar geen crash en onder linux kan jem niet eens overclocken zover ik weet.

specs:
MSI KT3 ultra
radeon 9500 128mb
sblive value
512mb ddr

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

Verwijderd

Als je radeon te warm wordt, dan is of je fan kapot, of je hebt overgeklokt. Begin trouwens eens met een memtest (memtest86 is een goede). Mss zijn er voor videokaarten ook wel testprogjes.

Verwijderd

Zou wel es je mobo kunnen zijn dat fuxxed is, en daar kan je niet veel aan doen :/

test idd eerst es je ram, maar als dat geen fouten geeft zou ik maar es naar de winkel gaan met dat mobo

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-11-2025
heb nu mijn oude geforce2mx erin geknalt en nu lijkt het allemaal stabiel...

lekker dus,
die radeon al na 3 maanden brak.... :(

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Als mijn Radeon 9700 pro oververhit raakt freezed de pc, en moet ik em resetten. Verder geen nare gevolgen ofzo. Het lijkt me dan ook sterk dat jouw probleem alleen maar door een oververhitte videokaart komt...

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Haal iig dat Creative kaartje er eens uit. Ik heb ook een keer keer gehad dat pc crashte met een ongelooflijk klote geluid, wat lag aan de Soundplaster live (kapot).
Pagina: 1