Toon posts:

MSI Gforce FX 5200 screenfreeze na NVIDIA driver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb juist een pc samengesteld met een MSI Gforce FX 5200. Hij werkte perfect tot ik de driver van nvidia installeerde.

De installatie verloopt normaal, en na reboot start windows gewoon op. Voor hij in het loginscherm komt, bevriest het scherm. Ook toetsenbord enz. slaat vast.

Ik heb eerst even gegoogeld, maar vind niets over een error na de installatie van nvidia drivers.

De pc is ook totaal niet overklokt.
Het is wel de eerste keer dat ik een pc assambleer, maar dit zal de error toch niet zijn zeker :)

Het moederbord is een MSI 865PE.

Ik heb wel gehoord dat sommige videokaarten een andere spanning gebuiken, mar kan dit deze error opleveren door een driver te installeren?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de pc volledig terug geinstalleerd met nu een gforce 4 MX.

Nvidia drivers geinstalleerd. Reboot. Werkt perfect.

Zou de videokaart stuk zijn? In ieder geval, ik probeer deze FX 5200 even in een andere pc.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 23:52:
Ik heb juist een pc samengesteld met een MSI Gforce FX 5200. Hij werkte perfect tot ik de driver van nvidia installeerde.

De installatie verloopt normaal, en na reboot start windows gewoon op. Voor hij in het loginscherm komt, bevriest het scherm. Ook toetsenbord enz. slaat vast.

Ik heb eerst even gegoogeld, maar vind niets over een error na de installatie van nvidia drivers.

De pc is ook totaal niet overklokt.
Het is wel de eerste keer dat ik een pc assambleer, maar dit zal de error toch niet zijn zeker :)

Het moederbord is een MSI 865PE.

Ik heb wel gehoord dat sommige videokaarten een andere spanning gebuiken, mar kan dit deze error opleveren door een driver te installeren?
Dat van die andere spanning was alleen met oude AGP kaarten die werkten op 3,3 Volt en de huidige op 1,5 volt. Dit is bij jou niet van toepassing want jouw moederbord ondersteund dat zeker weten niet en de FX5200 is zeker van het 'moderne' type

Testen is de enige optie, als hij het in een ander systeem ook niet doet kan je er vrijwel zeker van uit gaan dat hij stuk is en moet je er mee terug gaan.

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die FX 5200 in een andere pc geprobeerd.
Daar doet ie het wel.

Zou de fout dan in het moederbord zitten?

Het is een MSI 865PE, maar daar heb ik nog niet veel goeds van gehoord 8)7

Vinden jullie het een reden om terug mee naar de winkel te stappen?