Oude Asus A7V133 nieuw leven inblazen

Pagina: 1
Acties:

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Na ongeveer een half jaar opgeborgen gelegen te hebben in een kast, heb ik besloten om mijn 'oude' Asus A7V133 een nieuwe functie te geven, namelijk voor mijn vaders pc. Ik hoopte er een Duron 1300 Morgan op te plaatsen, maar nu loop ik tegen het probleem aan dat er geen beeld verschijnt, en ook geen piepjes te horen zijn. Ik weet dat de A7V133 pas vanaf Rev 1.05. de morgans en hoger ondersteunen, ik heb de 1.04 rev en daar zou het niet mogelijk op zijn. Volgens www.a7vtroubleshooting.com zou het echter wel moeten werken met de Dipswitches, ook als ik die instel blijven biepjes en beeld uit. Nu ben ik dus bang dat het moederbord kapot is gegaan :( Weet iemand hoe ik dit kan testen?

Voeding: 300Watt
Moederbord (kaal): Ambulance geluid (zelfde overheating cpu)
Moederbord + cpu: niets
Moederbord + cpu + mem: niets
Moederbord + cpu + mem + vga: niets

Bios vaak genoeg ge-reset, batterij vaak genoeg eruit gehaald, GoT gesearch, ge-googled, maar ik kom er maar niet uit :( Ook heb ik een Applebred 1600 erin gegooid, maar die geeft precies hetzelfde. Zal ik misschien op zoek moeten gaan naar een thunderbird of oude spitfire om die te testen? Deze goedkope upgrade kan nog best oplopen zo :'(

• DoingK
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-08-2024

DoingK

i just wanna be friends.......

staat op Asus site indd vanaf rev 1.05 en aangezien jij 1.04 hebt weet ik niet of het zal werken.

welke bios heb je er nu op staan? je moet iig minimaal bios 1007 hebben voor de morgan ondersteuning, misschien dat hij hem dan wel herkend, en anders twijfel ik zeer of het wel gaat werken.

(en vooral met asus heb ik zelf ook de 'slechte' ervaring dat het mobo (a7m266), ondanks de nieuwste bios en volgens asus zelf wel supported, niet mijn XP1800+ ondersteunde, dus ik twijfel of het gaat werken

• ubermaestro
Ik heb zelf geloof ik bios 1005 erin zitten :( Ik jammer genoeg niet even de bios flashen omdat ik geen cpu bij de hand heb die wel supported word

Verwijderd

Het is normaal dat je pc niet zomaar boot, anders zijn er geen AthlonXP-mod's. Op een Abit KT7-raid raadt men aan als je de pc aanzet, ff reset-knop in te knallen. Probeer dat eens...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2003 19:08 ]

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
voor een xp moet je een rev 1.05.(punt erachter) hebben anders draait het gewoon niet(stabiel) :( (ook niet met dipss)
toch lijkt het probleem ergens anders te liggen,hij behhort wel gewoon te booten,hij is alleen niet stabiel :?

[ Voor 44% gewijzigd door erikdeperik op 11-11-2003 21:36 ]

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Verwijderd

Volgens de huidige ASUS site moet je inderdaad revisie 1.05. (let op de "." ) hebben voor een XP. Echter helemaal correct is deze info niet, ruim een jaar geleden wist de duitse ASUS-support site (terecht) te melden dat de oudere revisies, mits voorzien van een niet al te oud BIOS, wel een XP Palomino kunnen ondersteunen mits je de CPU speed per jumper instelt.

En inderdaad, in mijn 2e PC draait al weer een hele poos een XP2000+ Palomino op een A7V133 rev. 1.05 (dus de oudere zonder punt) met BIOS 1.09, de stabiliteit is prima.

Echter, dat oude support-overzicht liet ook zien dat de Morgan's en XP T-bred's niet draaien op een A7V133 1.05 of ouder, ook niet in jumpermode. Later is deze supportsite vereenvoudigt, vermoedelijk om lastige en dus supportkostende vragen te vermijden. :(

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2003 00:12 ]

• ubermaestro
Ik heb er nu een Tbird 1400 ingegooid en nog steeds hetzelfde probleem :( Denk dus dat het moederbord naar de haaien is
Pagina: 1