ff vraagje over ereg_replace, als ik het volgende gebruik:
waarom grijpt hij dan bij het derde stukje (</em>) naar de aller laatste die hij kan vinden. hoe kan ik hem vertellen dat hij naar de eerst volgende moet gaan, en niet de laatste.
ik krijg dus de volgende output:
terwijl ik eigenlijk dit wil:
ja ik weet ook wel dat ik dit geval ook wel beter str_replace kan gebruiken maar het betrefd hier een nog uitgebreiderde vervangings functie
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
| <?PHP $inhoud="<em>plaats hier de cursieve text</em> <em>plaats hier de cursieve text</em> <em>plaats hier de cursieve text</em> <em>plaats hier de cursieve text</em>"; echo ereg_replace("(<em>)(.*)(</em>)","[cur]\\2[/cur]",$inhoud); ?> |
waarom grijpt hij dan bij het derde stukje (</em>) naar de aller laatste die hij kan vinden. hoe kan ik hem vertellen dat hij naar de eerst volgende moet gaan, en niet de laatste.
ik krijg dus de volgende output:
code:
1
2
3
4
| [cur]plaats hier de cursieve text</em> <em>plaats hier de cursieve text</em> <em>plaats hier de cursieve text</em> <em>plaats hier de cursieve text[/cur] |
terwijl ik eigenlijk dit wil:
code:
1
2
3
4
| [cur]plaats hier de cursieve text[/cur] [cur]plaats hier de cursieve text[/cur] [cur]plaats hier de cursieve text[/cur] [cur]plaats hier de cursieve text[/cur] |
ja ik weet ook wel dat ik dit geval ook wel beter str_replace kan gebruiken maar het betrefd hier een nog uitgebreiderde vervangings functie