Toon posts:

Call of Duty springt eruit bij training

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag heb Call of Duty gekocht. Alles geïnstalleerd maar bij de single player wordt ik iedere keer op hetzelfde punt uit het spel geknikkerd. Zwart scherm en pleite, systeem blijft normaal en er komt geen enkele melding. Het is iedere keer op exact dezelfde plek; na het kruipen onder het prikkeldraak bovenaan de trap.

Bij de multiplayer is nog erger; ik krijg de servers te zien en bij het selecteren wordt level geladen: nadat level geladen is, knalt ie er gelijk uit; ik heb dan nog geen enkele pixel mogen zien van het betreffende level.

Ik draai Xp met Prophet 4000xt 32mb, heb 512 geheugen en een 1,3 amd processor. Van internet heb ik de laatste driver gedownload voor mijn videokaart.

Ik hoop dat iemand me uit de brand kan helpen :)

Greetz

Panzerfaust _/-\o_

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:51
als ik me niet vergis is die 4000XT een Kyro kaart? dat zou natuurlijk het probleem kunnen zijn. Probeer eerst eens wat te spelen met de video instellingen in CoD. Details hoog <> laag, shadows aan <> uit enzo.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

ik verwacht ook dat het aan de kyro chipset ligt. Er zijn meerdere problemen bekend met op deze chip gebaseerde kaarten.

Tevens kun je in de readme file lezen:

SUPPORTED CHIPSETS:

- All ATI® Radeon™ cards

- All nVidia® GeForce™ chipsets

- Matrox® Parhelia™

Kans is dus klein dat jou kaart ondersteuning heeft. Ben bang dat het niet gaat werken. Kijk even rond op het GOT en forums van COD.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info! Ik heb echter al diverse instellingen geprobeerd; kaart opnieuw geinstalleerd en de meest recente driver erop gezet.

Het is inderdaad een Kyro. Wel balen want deze is nog niet zo oud en was niet echt cheap. Ik kan counterstrike/gunmen etc wel gewoon spelen zonder problemen. Ook nadat CoD eruit knalt werken de andere games prima. ET speel ik ook vaak en geeft geen enkel probleem.

Heeft iemand enig idee wat voor kaart ik dan het beste kan kopen en wat die ongeveer kost?

Tx

;( :O

Verwijderd

als k jou was zou ik dan nog geen nieuwe vidkaart kopen omdat het bij de radeons ook nog niet alles is met CoD heb ik op de frontpage gelezen, je kunt als je wilt upgraden toch wel voor een radeon 9800 of 9800pro gaan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 11:38:
als k jou was zou ik dan nog geen nieuwe vidkaart kopen omdat het bij de radeons ook nog niet alles is met CoD heb ik op de frontpage gelezen, je kunt als je wilt upgraden toch wel voor een radeon 9800 of 9800pro gaan.
Er zijn inderdaad problemen met CoD en Radeon kaarten, maar dit wordt met name veroorzaakt door de nieuwe catalyst drivers. Het spel zou gewoon moeten werken met 3.7 maar de 3.8 en de recent verschenen 3.9 geven problemen.

Ik zou inderdaad voor een 9800 gaan. Bekijk even wat je er aan uit wilt geven en bepaal aan de hand daarvan welke kaart je zou willen. En voordat je er een aanschaft kijk altijd even op Got, vind je vaak heel nuttige informatie.

Verwijderd

Misschien heeft het er helemaal niets mee te maken maar het is allicht het proberen waard:
in de config.cfg staat een regel die een aantal MB werkgeheugen reserveert voor COD. Zet deze hoger
com_hunkmegs 96

Bij mij trok ie dat niet! (Alhoewel ik wel een foutmelding kreeg)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2003 13:21 ]

Verwijderd

Volgens mij komt dat omdat de Kyro niet hardwarematig T&L ondersteunt. Wat CoD wel nodig heeft. De enigste oplossing is idd andere videokaart erin zetten die wel T&L hardwarematig ondersteunen.

En ik heb inderdaad ook problemen met CoD en een Radeon kaart (9600)

Verwijderd

Op de onderstaande site kan je de laatste drivers downloaden van uw kaartje.
Deze zijn nog vrij recent, want er was ook een fix voor CoD dachtek.

http://www.powervr.com/Dr...RKYRO_4k5_WXP_20.0516.exe

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04:32

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik heb zelf een 9800 Pro en draai zonder problemen met de Omega drivers die op Catalyst 3.8 gebasseerd zijn :)

Wel minder dat je Kyro niet ondersteund wordt, is op zich nog niet zo'n verkeerde kaart :/

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
sorry hoor, maar de kyro moet gewoon werken, het is immers een openGL spel!

en de quake-engine draait prima op de kyro series (1 en 2) heb je misschien niet de laaste driver? er zijn net nieuwe uit namelijk!

EN zoiezo, als de kyro niet zou werken met dit spel dan zou die uberhaupt niet eens opstarten en het eerste gedeelte wel draaien!
Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 14:22:
Volgens mij komt dat omdat de Kyro niet hardwarematig T&L ondersteunt. Wat CoD wel nodig heeft. De enigste oplossing is idd andere videokaart erin zetten die wel T&L hardwarematig ondersteunen.

En ik heb inderdaad ook problemen met CoD en een Radeon kaart (9600)
de nieuwe drivers voor de kyro's kunnen TnL emuleren! dus zou ook geen probleem moeten geven (enTnL heet het in de driver tabs).

[ Voor 43% gewijzigd door Mister_X op 16-11-2003 15:24 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Omdat het probleem betrekking heeft op 1 spel hoort dit topic thuis in SPV.

VB --> SPV :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de vele reacties. Ik zie zojuist dat ik mijn vraag moet verplaatsen? Hoe moet ik dat bewerkstelligen?

Kennes, ik ga eerst ff die driver installeren van uw link. Dan ga ik vanavond maar nog even proberen om het aan de praat te krijgen. Raden jullie eigenlijk aan om per internet een nieuwe kaart te bestellen ivm garantie etc?

Greetz

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:43
Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 10:53:
Bedankt voor de vele reacties. Ik zie zojuist dat ik mijn vraag moet verplaatsen? Hoe moet ik dat bewerkstelligen?
Je ziet het ietwat verkeerd, je vraag is al verplaatst dus je hoeft er niks meer aan te doen ;)
Kennes, ik ga eerst ff die driver installeren van uw link. Dan ga ik vanavond maar nog even proberen om het aan de praat te krijgen. Raden jullie eigenlijk aan om per internet een nieuwe kaart te bestellen ivm garantie etc?
Als je het besteld bij een betrouwbare online winkel hoef je je geen zorgen te maken over garantie etcetera. Via internet ben je vaak wel goedkoper uit dan gewoon in de winkel, alleen krijg je er vaak nog verzendkosten bij en duurt het een paar daagjes voordat je de kaart binnen hebt.

Kijk eens in de Pricewatch voor de prijzen van de kaarten die je wilt gaan kopen en kijk dan vervolgens in de Shopsurvey of er goede ervaringen zijn met de winkels waar die videokaart te koop is :)

The devil is in the details.

Pagina: 1