[internet] (USA) sites werken niet

Pagina: 1
Acties:

• sealy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-05 15:17

sealy

bastards...

Topicstarter
Raar probleem:

Sinds vandaag werken bij mij een heleboel sites niet meer. Dit zijn voornamelijk (voor zover ik weet) amerikaanse sites zoals www.nyt.com (New York Times) en www.newsweek.com

Nederlandse of Europese sites als nu.nl en tweakers werken wel normaal.

Ik heb in de buurt rondgevraagd of andere mensen ook dit probleem hebben, maar niemand schijnt er hier mee te zitten. Mijn buurjongen kan de genoemde sites wel gewoon openen.
Ook mijn ISP @home geeft aan dat er in de regio geen storingen zijn. Hier ligt het dus niet aan.

Ook in de securety opties van IE heb ik zo snel niets kunnen vinden wat de toegang tot deze sites zou kunnen blokkeren.

Alles bij elkaar een erg irritant probleem, want ik loop nu weer een dag achter met mijn nieuws (8>

Maar zonder gekheid, iemand bekend met dit probleem en zijn er oplossingen voor?

nothing special

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Bij mij doen beide sites het ook niet :?

Zo even een tracert uitvoeren...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
hier wel, @home.
Probeer anders eens wat andere dns servers.
Werkt deze wel:
http://199.239.137.245 = http://www.nytimes.com

mocht je een andere DNS-server willen proberen (wanneer dat ip adres wel werkt):
Het GROTE -post hier je snelle DNS servers- topic

[ Voor 36% gewijzigd door Rambo op 10-11-2003 22:43 ]

• Pandarrama
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-07-2025
maar hier doen ze het gewoon wel....

• sealy

sealy

bastards...

Topicstarter
new york times doet het nu, zei het heel langzaam, en zonder plaatjes. (ook met www.nyt.com)

Newsweek werkt nog steeds niet

Zoals ik al zei weet ik niet of het een persoonlijk, plaatselijk of regionaal probleem is

nothing special

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Alle providers die een uplink naar de USA van Sprint gebruiken hebben hier last van, als je een slimme provider hebt zorgt die ervoor dat verkeer via een andere lijn gaat.

Verwijderd

Hier doen ze het allebei goed, @HOME loopt gelovens mij te kutten met de DNS servers (was ook aangekondigd dat ze vernieuwd werden) , en aangezien ze daar niks kunnen zal wel niet alles kloppen. Ik draai m'n eigen DNS en nergens problemen mee.

• sealy

sealy

bastards...

Topicstarter
oke, 't werkt nu weer

Lijstje met een stuk of 5 DNS servers toegevoegd

thnx voor de tips

nothing special

Pagina: 1