Toon posts:

Speedtouch en port forwarding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje geleden mijn Speed Touch Home gemod naar een Pro, maar ik kom niet uit een aantal dingen. Omdat er zo verschrikkelijk veel topics lopen, vind ik door de bomen het bos niet meer.

Ik heb er genoeg van om voor alle programma's een domme 'nat create ...' regel te moeten maken. Vooral met ICQ's dynamische poorten en m'n webcam programma's, wil ik gewoon dat alle poorten lekker simpel geforward worden, dus als iemand mijn ip-adres:poort intypt het ook gewoon werkt als die server hier aanstaat.

Nu las ik ergens iets over defserver, hoe werkt het? Waarschijnlijk heb ik met alle rules en geklooi teveel crap in m'n modem staan, als ik van scratch moet beginnen, wat doe ik dan? Met andere woorden, hoe...

- reset ik mijn adsl-modem;
- voeg de standaard forward-alle-poorten naar 10.0.0.150
- bewaar ik dit zodat na een stroomuitval alles bewaard blijft?

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
gebruik autoportmapping, dat gaat veel makkelijker dan met de hand.
ook kun je hier heel simpel defserver aanzetten

http://www.mirdesign.nl/

edit: en alle mappings kun je ook heel makkelijk flushen
en je kunt als je toch geen defserver wilt gebruiken, een script maken met al je mappings. dan kan je heel simpel ze wissen en terug zetten

[ Voor 44% gewijzigd door Mr.Nobody op 10-11-2003 22:32 ]

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Verwijderd

Topicstarter
Het stomme is dat het nog steeds niet werk. Heb de modem gereset, en vervolgens in autoportmap de defserver ingesteld (10.0.0.150). Dingen als ident (ftp/irc) werken wel, en ik kan ook msn'en en irc'en.

Als ik echter probeer met ftp m'n ftp-server te benaderen (port 21) dan zegt Serv-U:

[5] Mon 10Nov03 23:37:43 - (000002) Connected to 10.0.0.150 (Local address 127.0.0.1)
[5] Mon 10Nov03 23:37:43 - (000002) IP-Name: CC6489-B.MSHOME.NET
[5] Mon 10Nov03 23:37:43 - (000002) Closing connection

En de ftp-client geeft geen kik. Als ik als adres hier 10.0.0.150 gebruik dan lukt het wel.

Hetzelfde bij Netmeeting: iemand kan me wel bellen en ik kan accepten, maar video werkt niet.

Help?

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:12

Korakal

Up up up!

move.to/NetworkTroubleshooting :)

Verwijderd

Topicstarter
maar niemand heeft een idee... :/

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2003 00:34 ]

Verwijderd

Dit is ook gewoon een kick, je topic kwam bovenaan de list binnen. Doe dit pas na 24 uur!

Heb je deze al eens doorgenomen: Alcatel Speedtouch 510 FAQ :?
Pagina: 1