Vergelijk dual celly met athlon classic ......

Pagina: 1
Acties:

• fv
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:12

fv

-------------------> hiero

Topicstarter
Wat levert het meeste rendement (lees: overall speed)? Zo'n dual proc board (MSI-694D-A) met twee celly's van ~700 Mhz met een lagere FSB (66 to ~100?) in vergelijk met een enkel proc board (K7V) met Athlon classic 700@1008 met een FSB van 112(224) en PC133RAM@149?

Op het eerste gezicht zou je zeggen die Athlon: hogere FSB en snellere RAM en veel meer cache en cache-snelheid (2/5). Aan de andere kant dan wel twee proc'ies (die uiteraard ook OC'en) maar wel met een tragere chipset.

Misschien een raar vergelijk maar ben benieuwd naar jullie reacties/ervaringen/ideeen.

Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

• OnAcid
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-03 12:20

OnAcid

aka 303BASS

Nou VROEGER,

was er eens een BP6 met twee celly's 433@520 en die blies elke athlon 500@800 etc. weg...

Hoe het nu zit weet ik niet, maar dat waren nog eens tijden :)

ik heb hem nog steeds...

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-08 17:03
Celly2's kunnen geen SMP!! Leer dat nou es ;)

• fv

fv

Topicstarter
Sorry, wist ik niet. Ben geen Intel man. Ik dacht dat SMP alleen werd bepaald door de OS (Win 2K). Maar waar heb je dan een dual celly board voor?

Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
voor celly 1 's |:(

Verwijderd

Ik had hier vroeger een P2 350 en een BP6 met 2 celeron 500's op. Ik heb in beide systemen mijn GeForce DDR geplaatst en dan es Q3 getimed:

P2 350: 95FPS
Dual 500: 72 FPS

Die dual draaide win2k en daar werkte smp niet in, dus ik kon maar 1 proc gebruiken. Ook al was die 500Mhz, toch was hij nog minder dan de p2 350. (ja, ik had mijn AGP bus op 1/1 staan en niet op 2/3 :p )

Mijn advies is: als je een "snelle" pc wil, koop je best een single cpu systeem, maar als je een cole dual wil, voor Linux of BSD op te draaien (veel tegelijk lopende processen), dan koop je je best een bp6 met 2 celeron's op. Of binnekort de VP6 met 2 P3's.

Tot zover mijn bijdrage >:)

• fv

fv

Topicstarter
Ik heb het inderdaad ook over de celly2 natuurlijk. Maar zoals ik al zei ik weet weinig van celly's af.

Verwijderd

hmm , mijn dual p3-800@880 doet toch 5.12mkeys :)

• fv

fv

Topicstarter
Huh:?, werkt SMP NIET in Win2Kpro???? Ik dacht juist dat dat het enige OS'je van Microsoft was dat het WEL kon!

Verwijderd

Dubbele processors heeft geen nut op de snelheid.

• fv

fv

Topicstarter
Op woensdag 06 december 2000 22:04 schreef Excalibur101 het volgende:
Dubbele processors heeft geen nut op de snelheid.
Dat niet dan, maar wel 2 of meer tasks te gelijkertijd zonder dat ze elkaar echt in de weg zitten.

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:47
WIN2K (PRO, SERVER, en de rest)
WIN NT (WORKSTATION, SERVER)
LINUX (Zo'n beetje alle distro's
FREEBSD (na hercompilatie van de kernel)
BEOS

werken ALLEMAAL prima in SMP met een DUALBAK

laat dat nou es duidelijk zijn ! >:)

Have a wheelie good weekend!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:47
en. owjah. ik draai nu een dual-celeron 366@600

en ik doe hem NOG LANG NIET WEG..
erg fijn onder win2k, zo'n dualbak

(ik wacht wel totdat AMD met smp ondersteuning komt voor ik ga upgraden..)

Have a wheelie good weekend!

Verwijderd

Tis leuk voor je koe }:O

Verwijderd

Win2k kan natuurlijk dual aan, maar Quake 3 onder Win2k werkt niet stabiel met r_smp 1.
Pagina: 1