Toon posts:

nieuwe pc geeft geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net zelf mijn pc in elkaar gezet. Helaas werd er geen beeld weergeven.
Dingen die ik heb geprobeerd:
- opstarten met alleen mobo, cpu, mem en videokaart
- bios gereset
Werkte allebei niet
Toen heb ik een oude pci videokaart gepakt en deze erin gedaan. Als ik nu opstart zie ik een halve seconde lang een groen beeld. Daarna blijft het zwart.

Specs:
Mobo: Chaintech Zenith 7NJS-ultra
Proc: AMD 2500+ Barton @400mhz
Videokaart: chaintech GF FX 5900 HD:
Corsair TWINX1GIG-3200C2 2x512MB 400MHZ

• Pandarrama
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-07-2025
je voeding doet het wel of stopt deze ermee na het aanzetten?

Verwijderd

Topicstarter
Pandarrama schreef op 10 november 2003 @ 22:13:
je voeding doet het wel of stopt deze ermee na het aanzetten?
Voeding doet het. Videokaart doet het, op het toetsenbord gaan de lampjes branden. Proc fan doet het, andere fan doet het. cdrom doet het(ik zie de lichtjes branden)

• Pandarrama
heb je wel toegang tot de bios? of zie je helemaal niets bij het opstarten?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoort die Barton @400 fsb te draaien of is ie OC-ed? In laatste geval ff terugclocken.

Neem ook Hangen en Opstartproblemen troubleshooter even door :)

Verwijderd

Topicstarter
Pandarrama schreef op 10 november 2003 @ 22:20:
heb je wel toegang tot de bios? of zie je helemaal niets bij het opstarten?
Ik kan niet in de bios komen. Ik krijg meteen een zwart beeld.

@pollewob, er is niets overgeclockt, alles is nog nieuw. En de proc loopt standaard op 333 mhz

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zet de cpu dan eens terug op 333 MHz (je kan het altijd proberen) :)

Verwijderd

Topicstarter
Pollewob schreef op 10 november 2003 @ 22:43:
Zet de cpu dan eens terug op 333 MHz (je kan het altijd proberen) :)
CPU staat al op 333mhz, zoals ik zei, standaard.

Edit: Ik heb mijn mobo ook uit de kast gehaald om te kijken of er ergens kortsluiting was. Maar resultaat was hetzelfde

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2003 22:57 ]

• Pandarrama
Tsja, lastig probleem.....probeer anders nogmaals je bios te resetten en de batterij van de bios eruit halen zodat ie echt alles op default heeft staan. Bij mij heeft het ooit nog eens een keer geholpen.

• Thomasje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-05-2024

Thomasje

Semacode

Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 22:49:
[...]

CPU staat al op 333mhz, zoals ik zei, standaard.

Edit: Ik heb mijn mobo ook uit de kast gehaald om te kijken of er ergens kortsluiting was. Maar resultaat was hetzelfde
Heb je de mobo dus los getest, ik had namelijk zelf ook ooit het probleem eens dat mijn mobo sluiting maakte met de kast

Verwijderd

Topicstarter
Thomasje schreef op 10 november 2003 @ 23:07:
[...]

Heb je de mobo dus los getest, ik had namelijk zelf ook ooit het probleem eens dat mijn mobo sluiting maakte met de kast
Yep ik heb hem los gestest, dus van kortsluiting is geen sprake.

Ook heb ik u de biosbatterij eruit gehaald. Nog steeds hetzelfde :(

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-05 22:06

FlyEragon

Alien Monkeys

Misschien is het handig om even naar de verschillende jumper instellingen te kijken,
het kan zijn dat er net eentje verkeerd staat.

• Pandarrama
zit de processor goed in zn socket? kan natuurlijk net niet goed zitten

Verwijderd

Topicstarter
Erkandude schreef op 10 november 2003 @ 23:14:
Misschien is het handig om even naar de verschillende jumper instellingen te kijken,
het kan zijn dat er net eentje verkeerd staat.
helaas staan die allemaal al goed.

Verwijderd

Topicstarter
Pandarrama schreef op 10 november 2003 @ 23:15:
zit de processor goed in zn socket? kan natuurlijk net niet goed zitten
Dat zou kunnen ja. Ik rkeeg mijn cooler er ook bijna niet op, daar heb ik erg lang mee zitten tobben. Misschien heb ik wat beschadigd.
Maar ik ga denk zo eerst mijn proc uit mijn huidge pc erop proberen.

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

bij je processor zit een schakelaartje van je FSB, zet die is om voor de gein....

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-05 06:00

dlmh

Lo-Fi

Tja... het is natuurlijk ook allemaal giswerk... je kan niet verwachten dat we je probleem zo op kunnen oplossen... alles aan oplossingen kan je in andere topics vinden (geloof me : het staat er echt).

Het enige wat je kan doen is zelf testen met andere onderdelen... heb je die niet? Tja.. terug naar je computerboer en daar laten testen (en als ze liev zijn, vervangen ze het defecte product zonder het in rekening brengen van servicekosten).

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
MarkyB schreef op 10 november 2003 @ 23:19:
bij je processor zit een schakelaartje van je FSB, zet die is om voor de gein....
Noobvraag: waar zit die precies want om mijn proc(op het mobo)kan ik geen schakelaar vinden.
Tja... het is natuurlijk ook allemaal giswerk... je kan niet verwachten dat we je probleem zo op kunnen oplossen... alles aan oplossingen kan je in andere topics vinden (geloof me : het staat er echt).

Het enige wat je kan doen is zelf testen met andere onderdelen... heb je die niet? Tja.. terug naar je computerboer en daar laten testen (en als ze liev zijn, vervangen ze het defecte product zonder het in rekening brengen van servicekosten).
Weet ik ook wel dat jullie niet kunnen ruiken wat er bij mij fout is. Maar misschien ben ik iets vergeten en dragen jullie dat aan.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2003 23:22 ]

• Pandarrama
aha ! toch niet het bekende "schroeverdraaieruitschietprobleem" naast de clip om de koeler te bevestigen zitten op het mb vaak cruciale verbinding als je er 1 raakt kan het afgelopen zijn met je mb(je zal echt niet de eerste zijn). Dan is het een "garantie"kwestie.

Verwijderd

Topicstarter
Pandarrama schreef op 10 november 2003 @ 23:22:
aha ! toch niet het bekende "schroeverdraaieruitschietprobleem" naast de clip om de koeler te bevestigen zitten op het mb vaak cruciale verbinding als je er 1 raakt kan het afgelopen zijn met je mb(je zal echt niet de eerste zijn). Dan is het een "garantie"kwestie.
Ik ben idd misschien wel uitgeschoten, weet niet ckr of ik het mobo daarbij heb geraakt. Ik ga nu igg proberen een andere proc erop te zetten.

Iig alvast bedankt voor het helpen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 23:18:
[...]
Dat zou kunnen ja. Ik rkeeg mijn cooler er ook bijna niet op, daar heb ik erg lang mee zitten tobben. Misschien heb ik wat beschadigd.
Maar ik ga denk zo eerst mijn proc uit mijn huidge pc erop proberen.
Cooler krijg je er altijd moelijk op, hij hoort dan ook goed vast te zitte, meestal krijg je ze er nog moeilijker op dan eraf, toch maar ff proberen denk ik,

verder kun je nog geheugen wisselen als je dat hebt, of er een reepje uithalen als je er meerder hebt.

en als het kan moet je ook eens een andere voeding proberen, haal in ieder geval de ATX-connector eens los (niets doorgebrand hopelijk) en sluit hem dan weer aan

• kakanox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-03 21:41
- heb je je pc-speaker aangesloten? zo ja, piept er iets?
- heb je nog een oud AMD-plankje+proc of kan je dat van iemand lenen, zo ja, probeer het moederbord eens met een andere processor of (mits ondersteund!) de proc met een andere plank eronder
- je kan misschien de proc ook even laten testen bij de meest lokale pc-zaak
- veel problemen (meestal mét piepjes, maar zonder beeld) worden veroorzaakt door het geheugen. als je meer dan 1 module geinstalleerd hebt, probeer eens te draaien op 1 van de 2.
- probeer het eens zónder geheugen. Dan nog geen piepjes? reken dan maar dat je plankje dood is, hele grote kans...

P.S.: ik krijg deze week ook een nieuwe stapel onderdelen binnen, kan me dus voorstellen hoe je je voelt.. sterkte!

[ Voor 9% gewijzigd door kakanox op 10-11-2003 23:29 ]

Ga toch fietsen.

Verwijderd

Topicstarter
Bij deze roep ik mijzelf uit tot domste persoon van de eeuw :|:|
Ik heb dus mijn andere pc opengemaakt en wilde daar de proc eraf halen.
Toen ik opeens zag dat deze vast zat met een lange staaf. Toen ging er bij mij een lampje branden.
Ik snel naar mijn nieuwe pc, en keek.
En ja hoor, ik had mijn proc gewoon eropgelegd maar die pin dus niet vastgemaakt. kortom mijn proc zat helemaal niet vast.
Het was voor mij de 2e keer dat ik een pc zelf in elkaar zette, en de kleur van die pin en de kleur waarop de proc moest komen waren beide dezelfde kleur. Vandaar dat ik het over het hoofd heb gezoen :|:|.
Ik heb het meteen goed gedaan, en ja hoor, de cooler ging er meteen goed op.
Pc aangedaan en er kwam beeld :D:D.
Kortom hij doet het nu.
Ik wil jullie allemaal erg bedanken voor jullie hulp, en de tijd die jullie voor deze noob hebben vrijgemaakt.

• kakanox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-03 21:41
hehe, gefeliciteerd jong, dat gebeurt je niet meer :P

Ga toch fietsen.

• Pandarrama
goh, kan ik rustig gaan slapen.........
Pagina: 1