Ik heb een combinatie Apache/PHP/MySQL draaien hier.
Voor een user heb ik nu phpMyAdmin geïnstalleerd. Dit werkt allemaal prima, alleen wanneer ik met dezelfde gegevens als in de phpMyAdmin zelf connect via een .php file en probeer een eenvoudige select-query uit te voeren krijg ik dit als error-melding:
Failed Query: Access denied for user: '*****@localhost' to database 'Resource id #1'
En dat snap ik dus niet, want met dezelfde inloggegevens kan ik het via phpMyAdmin en de MySQL console wel
Nog even de PHP-code die ik gebruik:
Voor een user heb ik nu phpMyAdmin geïnstalleerd. Dit werkt allemaal prima, alleen wanneer ik met dezelfde gegevens als in de phpMyAdmin zelf connect via een .php file en probeer een eenvoudige select-query uit te voeren krijg ik dit als error-melding:
Failed Query: Access denied for user: '*****@localhost' to database 'Resource id #1'
En dat snap ik dus niet, want met dezelfde inloggegevens kan ik het via phpMyAdmin en de MySQL console wel
Nog even de PHP-code die ik gebruik:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| <?php $db = mysql_connect("localhost", "******", "******") or die("Could not connect: " . mysql_error()); mysql_select_db("******", $db) or die ("Database not found."); $query = "SELECT * FROM test"; $result = mysql_db_query($db, $query) or die("Failed Query: ". mysql_error()); while ($row = mysql_fetch_row($result)) { $vraagnummer++; echo "$row[1]<BR>;"; } mysql_close($db); ?> |