pc stopt er gewoon spontaan mee..

Pagina: 1
Acties:

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Topicstarter
Hi,

Mijn vriendin heeft een nieuw moederbordje met cpu en geheugen enzo..
Dat ding 'deed' het prima... voor een dagje..
Toen was het spontaan einde-oefening.. Hij viel gewoon uit.
Toen weer aangezet (effe stekker d'r uit, de aan/uit knop deed het niet meer).
En halverwege het booten weer spontaan uit...
Weer aangezet, en nu alleen een lading piepjes..

Goed, de geforce2 agp kaart er uitgehaald..
pci voodoo3 er in en draaien als een tierenlier, alleen het beeld is een stuk trager met deze voodoo3.. dat merk je zelfs binnen XP en das toch maar 2d spul...

Dus ik dacht, gossie die heeft zeker een beetje scheef gezeten..
Dus ik opnieuw die geforce2 geprobeerd.. en toen begon het verhaal weer van voren af aan.. een halve dag deed ie het, en toen was het weer einde oefening..
exact hetzelfde als de vorige keer..

Voodoo3 terug en weer werken..
De geforce heeft echt perfect gedraait al die tijd in een andere pc, en dat doetie nu weer.. die kaart is goed.. en dat moederbordje is ook gewoon goed..

Wat me wel opviel is dat de pc met 'dit' nieuwe moederbord een heel stuk warmer wordt.. eerst was het een P3-350 en nu een amd-athlon 2.7Ghz
Tis ook niet zo zeer het moederbord wat warm wordt volgens mij maar de voeding wordt sowieso een heel stuk warmer.. Of dat komt omdat achter die voeding de CPU zit dat durf ik niet te zeggen.. Maar zou dit de oorzaak kunnen wezen dat de geforce er uitklapt en de voodoo3 niet?

De geforce zit in de agp poort en dus een stuk dichter bij de warme voeding dan de pci voodoo3 kaart die op wat meer plaatsen terrecht kan.....

Anders weet ik het ook niet meer.. De lucht circulatie in die kast is op zich best wel goed, maar ik snap ook niet waarom de voeding met dit moederbord zoveel warmer wordt, ik vind het zo onwaarschijnlijk dat dat komt door de cpu die er achter zit.....

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-05 21:49

Mojo

The Power Within

Ik denk gewoon dat je Geforce kaart niet in orde is. Dat van die warmte is normaal, maar moet je grafische kaart geen last van ondervinden. Nieuwe CPU's worden altijd warmer. Probeer eens een andere AGP kaart, weet je of het aan het mobo of kaart ligt.

offtopic:
Mijn Voodoo 3 doet het anders perfect in 2D op Xp, er zijn wel goede drivers hoor, check www.3dfxzone.it en dan vooral de AmigaSport Drivers, die zijn erg goed. Welke Voodoo PCI kaart is het precies, de 2000 of 3000?

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Kijk eerst eens naar het vermogen van de voeding.

Geef ook de volledige specificaties van de nieuwe PC.

Ik heb heel het verhaal doorgelezen en het enige wat ik zie is dat er een Athlon in zit. Wat voor Athlon? 2700XP+ of een die draait op 2,7 Ghz? Verder geen merken types enz.

Hier kan vooralsnog niemand iets mee.

ARME AOW’er

• MoNo79
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-03 21:47
Ik denk dat het een voedings probleem is.

Ik hoor dat je de pc hebt geupgrade hebt naar een Athlon xp 2700, die draait niet op 2700 ghz, maar dat maakt voor het probleem even niet uit.

De voeding is hoogst waarschijnlijk te licht, daarom doet hij het soms wel en soms niet, die gf2 gebruikt naar mijn weten iets meer stroom, en dat kan nou net de nek om doen.

In de tijd van de Pentium 3 was 250w genoeg voor een pc, en die zit er hoogst waarschijnlijk ook in.

Ik adviseer een goede 300 of 350w voeding, en het liefst een goed merk zoals Enermax anders mag natuurlijk ook, maar het liefst geen q-tec of zo.

Het voordeel van een goede voeding is vaak dat ze stiller zijn en een goede kortsluit beveiliging hebben, dit heb ik vaak uit ervaring ondervonden :)

Ik zeg altijd een goede voeding is een basis van een staliel en probleemloos systeem en dit wordt vaak onderschat.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt

• xzenor

xzenor

Topicstarter
mjah.. er staat overigens in de handleiding van het moederbord dat er geen 3V AGP kaart in mag...

Dat staat dus niet op de kaart, hoe kom ik er in godsnaam achter of het een 1.5V trekker is of een 3V trekker :?

• MoNo79
De g-force kaart is echt niet het probleem, anders had hij nooit beeld gegeven als die voltage fout was.
Een G-force 2 is ook nog best modern, en moet gewoon werken op elk nieuw
moederbord.
-edit-
Het gaat ook om de 2X, 4X, 8X agp standaard daar moet je naar kijken, en niet de voltage.
Een G-force 2 is een 4X agp kaart, dus dat werkt altijd op een nieuw moederbord, die kunnen zowel 4X of 8X aan.

Maar kijk eens op je voeding wat er op staat, ik weet bijna wel zekers dat dat het probleem geeft.
possamai schreef op 10 november 2003 @ 23:06:
mjah.. er staat overigens in de handleiding van het moederbord dat er geen 3V AGP kaart in mag...

Dat staat dus niet op de kaart, hoe kom ik er in godsnaam achter of het een 1.5V trekker is of een 3V trekker :?

[ Voor 16% gewijzigd door MoNo79 op 10-11-2003 23:14 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

possamai schreef op 10 november 2003 @ 23:06:

Door in de handleiding te kijken of op de site van de producent misschien?

ARME AOW’er

• MoNo79
Die voltage heeft er niks mee te maken, dit is namelijk standaard, er kan op het moederbord geen 2x agp aan die maakt wel gebruik van een verschilende voltage.
Maar omdat een G-force 2 4x agp heeft is dit geen probleem.
Een oude TNT kaart zou bijvoorbeeld niet werken, want die zijn weer 2x agp.
GuardianAngel schreef op 10 november 2003 @ 23:16:
[...]

Door in de handleiding te kijken of op de site van de producent misschien?

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Zonder de juiste specificaties van de PC en het vermogen van de voeding valt er weinig zinnigs te zeggen en resteren de grote gok reacties.

Zie ook Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 26% gewijzigd door Guardian Angel op 11-11-2003 09:29 ]

ARME AOW’er

• MoNo79
Heb je nu al een nieuwe voeding geprobeerd?
Min 300w

Verwijderd

Waarschijnelijk de voeding en mischien de goede drivers geinstalleerd?

• MoNo79
Drivers heeft geen zin omdat het bij het booten al mis gaat.
Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 12:16:
Waarschijnelijk de voeding en mischien de goede drivers geinstalleerd?

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04 11:28
MoNo79 schreef op 11 november 2003 @ 12:36:
Drivers heeft geen zin omdat het bij het booten al mis gaat.

[...]
Heb je de g-force wel eens in een andersysteem geprobeerd? Doet ie ut zou ik meteen aan voedingen denken, doet ie ut niet... naja dan ben je d'r..

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:36

Shunt

Boe

kijk nu maar eest eens naar die voeding
als dat de zelfde is als in die 350 dan zal die voeding gewoon zwaar overbelast zijn
en er daarom gewoon uit knallen (over hit of gewoon een langzame zekering)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• MoNo79
Rey Nemaattori schreef op 11 november 2003 @ 13:02:
[...]

Heb je de g-force wel eens in een andersysteem geprobeerd? Doet ie ut zou ik meteen aan voedingen denken, doet ie ut niet... naja dan ben je d'r..
Ja dat heeft hij al geprobeerd en hij werkt prima.

Ik ben trouwens niet de gene met het probleem hoor :+

• xzenor

xzenor

Topicstarter
Dat wordt dan toch eens een andere voeding proberen..
misschien dat dat dan ook de oorzaak is dattie wat warmer wordt dan met het vorige moederbordje met de p3-350
gewoon omdat ie meer moet leveren dan ie eigenlijk kan trekken..
Blijkbaar trekt ie het met de voodoo3 nog net wel, en met de geforce2 dus net niet.

Nog bedankt voor de agp 2x en 4x uitleg, dat was wel effe handig om te weten..
Pagina: 1