Toon posts:

hoe gebruik ik mijn router als firewall

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
mijn router(s) werken niet goed achter mijn prestige 650 modem
maar ik las dat je een router ook als firewall + switch alleen kan gebruiken.
de zyxel prestige 650 modem heeft namelijk ook de optie om tot router geconfigureerd te worden en dan kan ik dus een router gebruiken als firewall (wat die prestige 650 dan weer niet heef)

kan iemand me de goede richting op helpen?

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 05:34
Umm...log in in je router en disable de DHCP en zet je Firewall aan? :? Lijkt me vrij logisch.

Verwijderd

Topicstarter
mag je hier alleen wat vragen als je alles al weet ofzo?
ik heb geen idee wat al die opties & bv. dhcp precies inhouden daarom vraag ik het.
maar volgende keer vraag ik wel hoeveel koeien er in de wei staan

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 23:07:
ik heb geen idee wat al die opties & bv. dhcp precies inhouden daarom vraag ik het.
Je mag alles vragen (behalve mijn pincode 8)7 ) maar hier wordt geacht dat je eerst zelf onderzoek gaat doen, het is hiet immers Gathering of Tweakers ;)
afhankelijk van de weide, maar de laatste keer zag ik er een stuk of 13 :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 23:07:
Nou zeg, iets vriendelijker reageren op mensen die je proberen te helpen mag ook wel.

Het idee van dit forum is dat je zelf uitzoekt waar je mee te maken hebt voordat je een vraag stelt. Je stelt hier dus niet de vraag wat een bepaald protocol of bepaalde service inhoudt, aangezien je dit makkelijk zelf op kunt zoeken.

Voorbeeld:
• DHCP: http://www.dhcp-handbook.com/dhcp_faq.html (Derde hit met Google)

Lees dit eens door om een idee te krijgen over hoe men zich hier gedraagt: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) :)

Specifiek over je vraag:

Het is niet nodig een router aan te schaffen. Het ZyXEL-modem heeft een eigen portfilter. Hoe je die kunt configureren lees je hier: http://www.zyxel.nl/support/filters.html. Deze link is wederom met Google gevonden :)

Conclusie: stel je ZyXEL in als router en stel de portfilter in met behulp van die link, en klaar is Kees :Y)

Dit topic is gesloten.