Wireless NIC. ene systeem wel, andere niet

Pagina: 1
Acties:

• rikgoodhart
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
hoi,

heb de search eerst gebruikt maar niets gevonden.

goed.. ik heb een Sitecom wireless netwerkkaart gekocht die 54 MB ondersteunt.
nu is het probleem dat deze netwerkkaart niet wordt gedetecteerd.
ik gebruik windows XP.
uiteraard heb ik ander PCI sloten ook geprobeerd, en het bios op default settings geplaatst. niets mocht helpen.

vervolgens heb ik deze netwerkkaart in een ander systeem gedrukt met XP. hier wordt het wel gedetecteerd. wanneer ik in het originele systeem een geluidskaart eruit haal en er weer in doe, wordt deze wel weer netjes gedetecteerd.

duss: netwerkkaart wordt in het niet-originele systeem wel en het originele systeem niet gedetecteerd. in het originele systeem wordt andere hardware wel gedetecteerd... snap et niet meer.

alle hulp is welkom hier! :)

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

ik heb dit ook gehad met een P!!! 500 mhz met een aopen ax6b board. De pc wou helemaal geen netwerkadapter (belkin 54g wireless) herkennen, terwijl het in een ander systeem wqel doet.

Ik was ten einde raad en vond dat het moederbord eruit moest/ oud was. Ander mobo gevat en er in geschroeft. Geen resultaat. Ik die lui bellen van belkin zeggen ze dat het met de pci revisie heeft te maken. 16/32 bit. Dus dat kon dan niet. BTW dit systeem is 3 jaar oud.

Ik weet niet hoe oud jou sys is. Maar als het ouder is als 3 jaar geef ik je weinig kans. Andere optie is een nieuwer moederbord.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• rikgoodhart
  • Niet online
Meneer aard schreef op 11 november 2003 @ 08:07:
ik heb dit ook gehad met een P!!! 500 mhz met een aopen ax6b board. De pc wou helemaal geen netwerkadapter (belkin 54g wireless) herkennen, terwijl het in een ander systeem wqel doet.

Ik was ten einde raad en vond dat het moederbord eruit moest/ oud was. Ander mobo gevat en er in geschroeft. Geen resultaat. Ik die lui bellen van belkin zeggen ze dat het met de pci revisie heeft te maken. 16/32 bit. Dus dat kon dan niet. BTW dit systeem is 3 jaar oud.

Ik weet niet hoe oud jou sys is. Maar als het ouder is als 3 jaar geef ik je weinig kans. Andere optie is een nieuwer moederbord.
nou... ik heb een PIII 450.

wat nou als ik dan een 11Mbps erin gooi?

• Meneer aard
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

rikgoodhart schreef op 11 november 2003 @ 13:15:
[...]

nou... ik heb een PIII 450.

wat nou als ik dan een 11Mbps erin gooi?
Dat werd mij ook geadviseerd maar omdat die er niet meer waren van mijn merk.

Je kunt het proberen. Ik denk dat het gewoon met die pci revisie heeft te maken.

• rikgoodhart
  • Niet online
Meneer aard schreef op 11 november 2003 @ 15:08:
[...]

Dat werd mij ook geadviseerd maar omdat die er niet meer waren van mijn merk.

Je kunt het proberen. Ik denk dat het gewoon met die pci revisie heeft te maken.
hey..thx voor je hulp. heb er een belkin 11 Mbit kaartje ingedrukt. werkt perfect.
54mbit niet geprobeerd, want dat heb jij blijkbaar al gedaan en geen hardware detectie, dus leek het mij weinig zin hebben om het nog eens te proberen. in ieder geval bedankt!

• Meneer aard
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

rikgoodhart schreef op 13 november 2003 @ 00:29:
[...]

hey..thx voor je hulp. heb er een belkin 11 Mbit kaartje ingedrukt. werkt perfect.
54mbit niet geprobeerd, want dat heb jij blijkbaar al gedaan en geen hardware detectie, dus leek het mij weinig zin hebben om het nog eens te proberen. in ieder geval bedankt!
Worden die nog verkocht dan :? Bij waar ik `m heb gekocht hadden ze `m al uit het assortiment gehaald.

• rikgoodhart
  • Niet online
Meneer aard schreef op 13 november 2003 @ 07:59:
[...]

Worden die nog verkocht dan :? Bij waar ik `m heb gekocht hadden ze `m al uit het assortiment gehaald.
mediamarkt, dynabyte verkoopt ze nog.. O-)
Pagina: 1