"draadloos tv" + wifi = storing

Pagina: 1
Acties:

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-08 14:29
ik heb al een tijdje zo'n draadloze audio/video zender om je tv-out draadloos naar je tv te sturen.

nu heb ik sinds kort ook wifi thuis, en dit veroorzaakt nogal wat storing. (een witte balk die over het scherm blijft springen.)

nu heeft wifi 13 kanalen en het apperaat zelf ook 4 (abcd).

ik heb van iemand gehoord dat bij een paar combinaties de storing vrijwel nihiel is.
ik heb al een hoop combinaties geprobeerd, maar de storing die blijft.

weet iemand de perfecte combo?

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

je hebt 4x13=56 mogelijkheden, als je handig bent kun je ze binnen een minuut allemaal uitproberen :) De kans dat iemand een antwoord op je vraag weet is heel erg klein aangezien er niet bekend is welke frequenties bij a-d en 1-13 horen.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Het is gewoon een kwestie van uitproberen wat voor jou het beste werkt.

Het probleem zit 'm erin dat WiFi op de 2,4 GHz ISM band werkt, omdat het gebruik van deze band geen licentie vereist. Om deze reden gebruiken ook veel andere draadloze apparatuur, zoals draadloze telefoons, magnetrons, RC garage deuren en dus ook een draadloze video/audio zender deze band. Dat levert interferentie en storingen op. Er is hier weinig aan te doen. Of je moet op 802.11a overstappen, die gebruikt namelijk de 5,4 GHz band.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• flok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-03-2023

flok

www.vanheusden.com

Mijn educated guess is:
bij de tv-zender kanaal 'a' nemen en bij wifi kanaal 5-13 waarbij 13 me de beste keuze lijkt
volgensmij komt de bandbreedte nodig voor 'n tv-signaal wel overeen met 'n stuk of 4 a 5 wifi-kanalen

www.vanheusden.com