Toon posts:

[WD400BB] hoog, snerpend geluid ...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ongeveer 2 a 3 weken heb ik last van een harddisk (een WD400BB, 40GB, 7200rpm, 2MB) die geluiden produceert welke hij niet zou moeten produceren. De harddisk is overigens ongeveer 2 maanden oud.

(ik heb de search overigens even gebruikt of er mensen waren met dezelfde problemen.. en die waren er... echter kwam daar niets concreets uit, meestal kwamen er reacties op als 'probeer dit programma even' of 'bel ibm/maxtor/wd/etc.')

Wat zou het kunnen zijn, en moet ik 'vrezen' voor mijn data? Niets behalve dat vreemde geluid duidt op een mogelijk defect voor zover ik kan nagaan.

.. Daarnaast even een andere vraag. Mocht ik besluiten deze harddisk terug te brengen naar de winkel (letterlijk _terug_, ik werk zelf bij de computershop waar de harddisk vandaan komt), dan wil ik dus _geen_ nieuwe WD. Sorry, maar ik begin het vertrouwen in WD enigzins te verliezen. Het zou de tweede keer in een half jaar zijn dat ik een WD terug moet brengen (de eerste stopte er letterlijk spontaan mee, deed niets meer). Wat is nu een betrouwbare, en enigzins betaalbare 40GB harddisk (7200rpm)?

Verwijderd

Of het kwaad kan voor de data...... kwestie van uitproberen. Ik denk echter wel dat ik weer welk geluid je bedoeld. Heb ik namelijk ook 3 wd's gehad met dit verschijnsel. (Waren overig nieuwe schijven). Gelijk retour gedaan.

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Bij ons worden standaard ook WD's verkocht. Veel van de 40GB BB en 80GB BB series maken inderdaad een hoog en redelijk hard geluid. Een echt irritant fluit toontje. De JB serie bijvoorbeeld heeft dat niet, ik verwacht dat het in de motor of lagers zit. Desondanks moet ik zeggen, dat we toch niet uitzonderlijk veel uitval hebben met de BB's, dus zorgen maken om je data hoef je mijns inziens niet.

Dus een 400JB bijv. zou toch een goede keuze zijn. Ook met Maxtor 40GB's hebben we prettige ervaringen en weinig uitval. Andere merken heb ik eigenlijk nooit veelvuldig gebruikt, dus kan ik weinig over zeggen

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-03 11:26
K heb de WD800JB en die heeft dat ook.

Ook aardig wat gezocht en hier oplossingen gevonden in de trend van...andere manier van bevestigen.

Uiteindelijk heb ik voor de oplossing gekozen van het ophangen van de HD in tie ribs, van die "snel binders "zeg maar .
Daar hangt ie in en t snerpend geluid kan ie nu niet doorgeven aan de (klank) kast.

Aardig stiller nu ;)

Er waren dus meerdere manieren maar deze laat i.i.g de lucht overal mooi bij de hd langs(koeling) en is simpel en goedkoop.

Hoop dat je er wat aan hebt

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra