Toon posts:

[Orange Free] Start beltegoed klopt niet op dag 1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag op 10 november 2003 heb ik een Orange Free 20 abo afgesloten i.c.m. een nieuwe GSM. Toen ik thuis kwam, had ik de GSM opgeladen en gewacht totdat hij helemaal vol zat. Daarna mijn Orange SIM card eringezet en meteen naar de Orange saldo (telnr 1244) lijn gebeld. Bleek er maar 14,28 euro op te zitten i.p.v. 20 euro! Ook werd erbij verteld dat mijn laatste rekening dateert van 6 november 2003 :? 8)7

Ik ga morgen terug naar BelCompany, dit is gewoon echt heel vreemd.

Iemand zoiets ook meegemaakt bij Orange?

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:08

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ja, WANT
er zijn bepaalde data waarop het einde van een maand plaats vind ofzo.
En blijkbaar valt die datum een paar dagen EERDER.

Daarom heb je iets minder beltegoed. En daarom zal deze 'maand' ook eerder om zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Als dat zo zou zijn, waarom heb ik dan nog maar 14,28 euro?
Ik krijg toch 20 euro en die kan ik onbeperkt meenemen. Dus ook al is de maand eerder om, dan moet er toch niks van je beltegoed afgaan.

Nog iets, als ik naar de klanten service bel, moet ik mijn Orange GSM nummer invullen, maar als ik dat doe dan zeggen ze dat hij niet bestaat.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2003 20:46 ]

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Bel eens 1200 vanaf je GSM. Als dat ookal niet werkt is er iets raars aan de hand.
En ja je mag je geld een meenemen, daarom betaal je deze '2/3' maand ook 2/3 van het geld. En volgende maand draai je dan volledig mee. Zo werkt die administratie nu eenmaal :)

Kijk als je straks een factuur van 20euro krijgt, dan klopt er iets niet.

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik dus gedaan. Ik vul mijn 10 cijferige nummer in, gevolgd door een hekje en ze zeggen dat hij niet herkend is. Bij 1244 wordt er eerst gezegd 14,28 euro en als tweede bedrag (wat ik dus moet betalen) 20 euro. Dus ik betaal niet 2/3.

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Raarrrr dat je uberhaupt de klantenservice niet kan bereiken.
Ga dan maar weer terug naar de winkel die het abbo voor je heeft afgesloten ja.
Misschien zit daar de fout :P

Of hebben ze ff met een oom in paramaribo gebeld voor ze je de gsm geven :P

(heb je al GPRS laten activere? dat kost 6 euro nmlk)

[ Voor 11% gewijzigd door CT op 10-11-2003 20:56 ]

Verwijderd

Je krijgt een starttegoed van € 15 als je de winkel uitloopt. Als jouw laatste factuur van 6 november is betekend dat dat jij je € 20 altijd op de 6e krijgt. Je eerste factuur bedraagd dus € 20, want dat moet je betalen voor de komende maand. Die € 15 krijg je cadeau en daar moet je tot 6 december mee doen...

Verwijderd

Topicstarter
Hoe activeer je dan GPRS? Moet ik dat zelf doen of doet de winkel dat?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2003 21:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
ATB,

dus als ik het goed begrijp hoef ik voor deze maand niks te betalen, maar moet ik aan het einde van de maand dus 20 euro betalen voor de maand daarop? Lijkt me wel vreemd.

Nog iets, wat bedoelen ze met laatste factuur van 6 nov? Want ik heb nog helemaal geen factuur gekregen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2003 21:15 ]

Verwijderd

Je wordt ingedeeld in "billcycles" en jij valt in de billcycle van de 6e t/m de 5e. Die laatste rekening is dus geen echte laatste rekening want die zal je niet krijgen, pas volgende maand komt de eerste. En daar staat je € 20 voor 6 december tot 5 januari op. De eerste maand is dus inderdaad gratis. Je betaald die € 20 dus vooruit, zoals met ieder mobiel abonnement. Anders valt er ook weinig te betalen uit je bundel natuurlijk...

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 21:29:
Je betaald die € 20 dus vooruit, zoals met ieder mobiel abonnement. Anders valt er ook weinig te betalen uit je bundel natuurlijk...
Eigenlijk betaal je toch achteraf. Je krijgt namelijk een week nadat je belbundel is ingegaan al de rekening voor die belbundel. Maar op de datum waarop het bedrag wordt afgeschreven van je bankrekening is de maand van de belbundel alweer bijna afgelopen.

Dus je krijgt bijvoorbeeld je eerste rekening voor de bundel van 6 december tot 5 januari rond de 12e van januari. Daarop staan ook eventueel de kosten die je bovenop de 15 euro gratis starttegoed heb gemaakt vanaf de datum dat je abonnement is aangesloten tot 5 december.

En het totaalbedrag wordt dan afgeschreven van je bankrekening als het alweer bijna 5 januari is.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Topicstarter
Maar weet iemand misschien waarom mijn nummer niet herkent wordt door de klantenservice?

Verwijderd

waarom ga je niet gewoon naar de dichtsbijzijnde Orange shop.
gelijk antwoord en die jongens kunnen gelijk de database bewerken en kijken water fout is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 23:40:
Maar weet iemand misschien waarom mijn nummer niet herkent wordt door de klantenservice?
Omdat het database systeem 's nachts wordt bijgewerkt... Pas morgen kom je officieel in hun CRM systeem voor.

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Bij T-Mobile betaal je dus VOORUIT je krijgt een rekening, daar staat op wat je verbeld hebt, wat je teveel hebt gebeld/smst etc, en dus moet bijbetalen+ de standaard kosten voor de maand ERNA. kan best dat dat bij Orange ook zo is, en dat je de eerste maand niet al het tegoed krijgt is normaal, heb nog niemand gesproken waarbij dat wel zo is.

Breek je nek voorzichtig

Pagina: 1