Toon posts:

Dell behuizing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Op dit moment heb ik een Dell Desktop Dimension 4500 waarvan ik de behuizing wil vervangen. De reden waarom ik de behuizing wil veranderen is omdat je slechts 2 5,25" sloten hebt.

Kan iemand mij vertellen of ik de kast zonder problemen kan vervangen? Dell staat er om bekend dat ze weleens afwijken van de normen, dus ik wil zeker weten dat een andere kast gaat passen.

B.v.d.

Maarten

• Pandarrama
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-07-2025
Dat gaat niet lukken waarschijnlijk, Dell maakt namelijk gebruik van lage videokaarten e.d. die in een normale kast niet passen

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

onzin gaat gewoon werken.
dell gebruik gewone videokaarten.
ook hun mobo's moeten voldoen aan de atx standaarden.
voedingen moeten ook voldoen aan standaard normen.

en hoezo staat dell bekend als een bedrijf dat afwijkt van standaarden??
hoe kom je daar bij?

[ Voor 13% gewijzigd door job op 10-11-2003 20:36 ]

• Pandarrama
Laatst nog een Dell desktop opengetrokken, de videokaart paste niet in een normale ATX kast. Compaq heeft ook van die eigennaardige kaartjes in de deskpro en series zitten

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
damster schreef op 10 november 2003 @ 20:35:

hoe kom je daar bij?
Het is echt zo. Bv de stroomconnector (van voeding naar mobo) is gewoon anders. Ze houden zich dus helemaal niet aan de ATX standaard wat ze ook niet verplicht zijn oid. Dus de enige manier om erachter te komen is het eens proberen denk ik :)

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb laatst een oude Deskpro EX kast opgetrokken en het Intel 815EP bord vervangen. De ATX stekker mist een aantal gronddraadje maar deed het goed in mijn andere computer. De videokaart is gewoon lowprofile. Geen zorgen over maken. Anders neem je toch ook de voeding mee. Dat kan toch ook. Anders zet je een andere videokaart erop.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Pandarrama
Mocht de videokaart trouwens niet passen dan kun je van een oude videokaart het metelen bevestigingsplaatje er af schroeven en wisselen met je Dell kaart, dan past ie wel.

Verwijderd

damster schreef op 10 november 2003 @ 20:35:

hoe kom je daar bij?
Dell week vroeger, of het nu nog is weet ik niet, idd af van de normen met vreemde voedings pluggen etc. Dat deed compaq bv ook.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

als er meerdere mensen zijn die dit meegemaakt hebben zit ik fout. :)
raar dat ik dan een boel dells heb gezien die gewoon standaard waren :?

maar inderdaad zoals gezegd wordt gewoon proberen, lukt het niet, dan jammer.

• Pandarrama
Damster, je hebt wel gedeeltelijk gelijk, Dell machines uit pakweg '95 hadden standaard spul aan boord

Verwijderd

Topicstarter
De videokaart is geen probleem, want dat is een kaart die er later in gekomen is. Het is een nVidia Ti4600. Wat ik eerder ook al had begrepen op dit forum wijken er idd een aantal stekkertjes af bij een Dell. Ook de voeding schijnt een ietwat vreemd wattage te hebben. Gezien deze afwijkingen vroeg ik mij af of ook de behuizing afwijkt, aangezien de onderdelen in een Dell niet zijn geschroeft maar vastzitten met een duister kliksysteem (groene pennen).
Pagina: 1