[SPV]Telnetten

Pagina: 1
Acties:

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Op de SPV is een programmaatje voor telnet te krijgen. Deze heb ik nu op mijn telefoon geinstalleerd.. want morgen ga ik daar lekker mee aan de slag met een set cisco routers.

Nu moet ik dus hostname & port alleen invullen.. logisch ;)
maar hoe moet ik inbellen?? :? :? :?

( * gitaarwerk is n00b at @ SPV's )

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 22:43

jep

Je moet een verbinding maken met GPRS. Het is alleen wel zo dat ik dat altijd via IE moet doen, omdat die telnet client geen opdracht geeft tot 't verbinding maken.

Ik zou er alleen een beetje mee uit kijken als je cisco routers gaat beheren... ;)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
ach..we hebben restore disk.. we zitten er letterlijk naast.. ik wil alleen weten hoe het gaat werken via telnet.. :P (waarom eigenlijk? :P zijn die dingen zo slecht? ;) )

ik weet niet of je cisco lab kent? (vaste opstelling) zo werken we namelijk.. iig kan via internet.. alleen via gprs zie ik niet zo zitten... ik zou liever dus willen inbellen.

[ Voor 9% gewijzigd door gitaarwerk op 10-11-2003 20:48 ]

• Alpha_Mouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02-2022
Gitaarwerk schreef op 10 november 2003 @ 20:47:
ach..we hebben restore disk.. we zitten er letterlijk naast.. ik wil alleen weten hoe het gaat werken via telnet.. :P (waarom eigenlijk? :P zijn die dingen zo slecht? ;) )

ik weet niet of je cisco lab kent? (vaste opstelling) zo werken we namelijk.. iig kan via internet.. alleen via gprs zie ik niet zo zitten... ik zou liever dus willen inbellen.
kan je niet gewoon een directe pass trough verbinding maken?

The real definition of windows 9x: A number of 32-bit extensions of a 16-bit shell for an 8-bit OS, made for a 4-bit computer by a 2-bit company who can't stand 1-bit of competition.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Gitaarwerk schreef op 10 november 2003 @ 20:47:
(waarom eigenlijk? :P zijn die dingen zo slecht? ;) )
Alles gaat unencrypted je lijn over en in geval van gprs door de lucht dus. Persoonlijk zou ik me er niet fijn bij voelen als mijn paswoorden zomaar door de lucht vliegen voor iedereen om op te vangen.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
ach...ok, dat snap ik.. maar opzich maakt het neit uit.. het is een leerling proefje.. die dingen veranderen we gelijk weer..en maar tijdelijk. in princiepe kan ik niet met een directe pass trough.. en ik denk..als ik met de SPV op de modem verbindt, dat er weinig zal gebeuren dan alleen gepiep horen.

Er zit wel een modem in .. maar die is volgends mij alleen maar via een aangesloten computer/pda toegangelijk

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
een GPRS datatransmissie is, net als een GSM datatransmissie, wel degelijk scrambled, [Airwolf] :)
Pagina: 1