Ik ga een netwerk aanleggen....

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
en ik wil internet graag delen. Nu heb ik mijn alcatel modem getweaked zodat hij als router functioneert. Dit werkt allemaal prima, maar ik heb toch nog een paar vragen:

1. Tussen de switch en de modem moet een kabel, maar moet dit een crosscable of een straight cable zijn? Ik heb nog een straight cable en ook nog een andere, waarvan ik niet weet wat het is. Hoe kan ik dit zien?

2. Ik heb Windows XP Home Edition, als ik een netwerk aanmaak, kan ik dit dan het beste handmatig doen of met een wizard? Ik heb trouwens dan ook meerdere ip/adressen voor het TCP/IP protocol, moet ik die dan gewoon toevoegen onder het Geavanceerd menu? (Ik bedoel dus, ik heb bijvoorbeeld het ip adres 10.0.0.150 voor internet en dan moet ik het ip adres 192.168.1.1 van het netwerk dus gewoon toevoegen, of moet dit anders?)

Alvast bedankt.

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:28

DkF

Zelf al eens gezocht? Dit is toch al vaker voorbij gekomen...

Verwijderd

Alstublieft, alle info die je nodig zou kunnen hebben.
Hoe deel ik Internet ?

En ook nog FAQ Network Troubleshooting

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2003 20:28 ]

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Uh...waar zie jij de antwoorden op mijn vragen staan? Ik heb die guide al doorgelezen ja...

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 13:04

job

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/19#19
beshouw je modem maar als switch... dan weet je met bovenstaande link genoeg.

wat je 2e vraag. nee niet 2 ip's invullen...
laat gewoon via dhcp een ip uitdelen.
of als je met vaste ip's werkt... mooi nummeren in de 10.0.0.x range

[ Voor 79% gewijzigd door job op 10-11-2003 20:29 ]

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:28

DkF

Azer schreef op 10 november 2003 @ 20:23:
1. Tussen de switch en de modem moet een kabel, maar moet dit een crosscable of een straight cable zijn? Ik heb nog een straight cable en ook nog een andere, waarvan ik niet weet wat het is. Hoe kan ik dit zien?

2. Ik heb Windows XP Home Edition, als ik een netwerk aanmaak, kan ik dit dan het beste handmatig doen of met een wizard? Ik heb trouwens dan ook meerdere ip/adressen voor het TCP/IP protocol, moet ik die dan gewoon toevoegen onder het Geavanceerd menu? (Ik bedoel dus, ik heb bijvoorbeeld het ip adres 10.0.0.150 voor internet en dan moet ik het ip adres 192.168.1.1 van het netwerk dus gewoon toevoegen, of moet dit anders?)

Alvast bedankt.
1. Even proberen kan geen kwaad, toch?

2. Handmatig, gewoon de router IP adressen uit laten delen (als 'ie dat kan) ennuh, hoe bedoel je handmatig toevoegen???
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.