Toon posts:

aero 7+ met aopen h600b voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb een coolermaster aero 7+. Zo'n straaljager motor model dus. Hij zuigt de lucht vanuit de zijkanten en drukt deze naar beneden. Hier ook dan gelijk het probleem. Tegenover de ingang van de aero7+ staat een mooie 12 cm fan van me voeding de lucht me case uit te zuigen. Werken ze elkaar nu tegen of maakt het niet zoveel uit. Er zit ongeveer 3 cm tussen de aero en de voedingsfan.

Kan ik de fan op de heatsink gewoon omdraaien of is dat niet bevordelijk voor de koelingsprestaties? Zal het ook nut hebben?

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

die werken elkaar tegen.
kun je die fan niet iets lager zetten of van richting veranderen (omdraaien).
zorg dan wel dat je eventuele intake fans ook outtake maakt.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:57
kun je de fan van de cooler (cpu) niet omdraaien zodat ie dat niet doet want ze werken elkaar natuurlijk wel tegen

Strava | AP | IP | AW

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01 20:38
je zou provisorisch met karton (of nog beter met plexiglas) een airduct kunnen maken, zodat de aanzuigende lucht voor de aero 7+ niet wordt weggehaald door je 12cm PSU fan..
kheb zelf iets gemaakt van plexiglas.
zal er zo wel ff een fotootje van maken om 't te verduidelijken. (was eigenlijk niet de bedoeling, omdat mijn algehele mod nog niet klaar is. maar tis weer fijn dat je iemand mogelijk kan helpen... :) )

Verwijderd

Topicstarter
Hmm... Omdraaien zal wel gaan denk ik. Dan heb ik echter het probleem dat 1 ingang tegenover een outtake casefan zit :D. Voor airducts is vrij weinig ruimte. Dat gaat niet lukken denk ik.

Edit:

Hmm... Als ik em omdraai dan zuigt ie de lucht die net uit de heatsink komt weer de heatsink in dus dat helpt ook niet echt. Een airduct is dan de beste optie. Hier is jammergenoeg heel weinig ruimte voor en het is ook erg lastig te bevestigen.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2003 20:33 ]

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01 20:38
kheb em ff slordig met plakband vastgeplakt, omdat ie er normaal eraf lag.
ben bezig met een airduct te bouwen voor een 120mm fan, zodat ik icm. een 80=>120mm fanadapter nog betere airflow heb.. :)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/airduct2.jpg

je ziet dus ook dat een extra casefan koude lucht van buiten zuigt..
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/airduct3.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Leuk gedaan :), nadeel is dat dat bij mij echt niet past. Dit ivm het model van die aero7+ cooler.
Pagina: 1