Toon posts:

Redhat Version: 9 (shrike) instaleren zonder cdromspeler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb redhat Version: 9 (shrike) gedownload, en op cd gebrand
nu wil ik deze instaleren op mijn laptop pentium3 500Mhz met 256 mb geheugen

Er zit geen cd-rom speler in me laptop, wel kan ik bestanden via het netwerk op de laptop zetten, het zijn 3 cd's als ik deze nu op mijn d: schijf van de laptop zet, hoe kan ik dit dan instaleren?

ik ben een complete newbee met linux dus een beetje duidelijke uitleg graag ;)

ik heb de search gebruikt, maar kom er niet echt uit, wil dus zeg maar net zoals je met win98 doet de instalatie uitvoeren vanaf hardeschijf

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Ooit heb ik redhat zo geïnstalleerd. Je kunt bij de installatie aangeven waar je bestandjes staan (volgens mij de .iso files)

bijvoorbeeld:
/dev/hda2/installmap_redhat/
Maar dat weet ik echt allemaal niet zeker, want ik denk dat er een hoop veranderd sinds Redhad 7.3

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

Verwijderd

Topicstarter
of ik ben heel dom, maar ik begrijp t niet
stel ik copieer de iso bestanden naar d:\redhat

ik start op met een bootdisk, hoe moet ik dan beginnen, er staat nergens in dat document beschreven hoe het instalatie programma start

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-04 10:44

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Heb je al de FAQ van dit fora doorgelezen? Misschien staan daar wel tips in. Staat ook uitleg in over het bestandsysteem van Linux mocht je dat nog niet snappen. Ik ben zelf ook vrij n00b met Linux. Heb hier Mandrake erop staan maar ik heb geen geluid :( :( :'( en ik krijg het absoluut niet aan de praat.

Dat wat jij wil lijkt mij ook lastig. En ik zou ook niet weten hoe je dat met een bootflop zou moeten doen. Wat heb je allemaal al gechecked? GoT FAQ en de RedHat fora al gechecked? Anders misschien daar ook een draadje openen, daar zullen denk ik de echte experts rondlopen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
heb faq gelezen en op redhat fora gekeken, maar kan niks vinden, me engels is ook niet zo super,
..... ik wil linux 8)7

Verwijderd

Als er een floppy drive en een netwerkkaart in je laptop zitten, kun je misschien wel beter een netwerk (http/ftp) install doen. Twee bootfloppen maken (bootdisk.img en pcmciadd.img) staan in de images directory op CD1.

Is leuk om te doen.

Verwijderd

Topicstarter
heb nou die bootdisk gemaakt, maar nou zegt ie weer boot fail |:( 8)7
ik heb nog windows xp erop staan, moet dat eraf of moet ik fdisk draaien?

Verwijderd

Kun je van floppy booten? Hoe heb je de images naar flop weggeschreven ? (rawrite/dd?)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ze geschreven met het programma wat op cd1 staat met rawwritewin

Verwijderd

En je notebook start van flop?

Verwijderd

Topicstarter
ja maar als ik boot krijg ik de fout boot fail

Verwijderd

Zet de images die je gedownload hebt op een fat partitie en boot dan met de bootflop en de install zal je images vinden, enig nadeel is (had ik tenminste) dat je de grafische install niet kan draaien, mja was ik eigenlijk toch niet van plan succes!

Verwijderd

Direct bij het booten, of tijdens de diverse boot-messages?

Als het direct bij het booten is, dan lijkt mij de flop rot (bootloader doet het niet).

Is het later tijdens het bootproces dan ben ik benieuwd wat voor boodschap er voorbij komt.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een beetje gelezen op redhat forums, nu staat er ook dat je kan instaleren vanaf een nfs server, kan ik zo'n server aanmaken op een windows XP machine, en hoe doe ik dat?

Vindt er al bijna niks meer aan dat linux hahahahaha

Verwijderd

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Je kunt een netwerkinstall doen van NFS, FTP en HTTP. Dan kies je toch juist niet voor NFS?

Installeer een webservertje op je Windows machine, en zorg dat daar hetzelfde op komt te staan als op de diverse RedHat mirrors. Zo heb ik een tijdje een mirror op mijn notebook gehad waarvandaan ik RH9 kon installerren. Werkt perfect.

Verwijderd

Topicstarter
heb een ftp servertje opgezet, heb cd1 in c:\pub gezet als ik 2 en 3 erbij wil zetten zegt ie bestaat al
oke ik ga instaleren start van flop, geef aan ftp instalatie laat m me netwerk detecteren, gaat nog allemaal goed, ik geef me ip op van de server, en de map /pub

haalt ie de image op van de server na het instellen van de partities krijg ik dat de pakket informatie wordt opgehaald, maar hier gaat t iederkeer fout
hij geeft als fout:
Het was niet mogelijk om de zogenaamde "headerlist"te lezen dit kan veroorzaakt worden door een ontbrekende of beschadigde mediadrager

Verwijderd

Topicstarter
YeeeeeHaaaa het staat erop, wat de fout was, me ftpserver liet de instalatie niet door, ik kwam erachter dat er geen toegan was door op alt+3 te drukken

iedereen bedankt _/-\o_ voor de hulp ziet er echt super uit dat redhat.......en we gaan nog niet naar bed ..nog lange niet en we gaan nog niet naar bed, want davy die heeft redhat
Pagina: 1